SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 12:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 12. - 13:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

A címben szereplő régi kategória a szabadonfutó modelleket jelenti, ezen
belűl is a szabadonfutó-vitorláshajókat. Ez már olyan régen kiment a
divatból, hogy a kategória névre sem emlékszem. Talán még Antikos
Kolléga emlékszik rá mi is volt a szabadnofutó élethű vitorlások
kategória besorolása.

A régi hajót még nem árulom el mi lesz, az legyen meglepi, de itt egy
elem a rajzkészletből:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12337552

Aki kicsit ismeri a hajózást ezt látva azonnal rávágja, hogy ez egy ........
lesz :twisted: :twisted: :roll: :roll: :roll: na de ne vegyük el a
játszani vágyók örömét, had találja ki mindenki milyen hajó is lesz ez.

Na és akkor a címben még szerepel az "új köntösben" kitétel is.
Ez annyit jelent, hogy ez a hajómodell "kicsit" másként épül, mint a
hajók általában épülni szoktak. Ez a teknő háztartási anyagokból van,
kartonpapírból, bevásárló szatyorból, meg saslikpálcából.

Aki ebből azt a következtetést vonná le, hogy valami gányolásról van
szó, nagyot téved, de majd meglátjátok mit is lehet kihozni egy átlagos
háztartásban fellelhető alapanyagokból!

Az egész arról szól, hogy a Modellező Szakkörben lázadás tört ki, a
fiatalok nem akarnak repülőgépet építeni. De ezek olyan srácok, hogy
nem a munka az alkotás ellen lázadnak, azt szeretik, csak a
szárnyasokat unják már kegyetlenül. Így idéntől hajómodellező szakkör
leszünk (amíg ezt is meg nem unják). Viszont pénz továbbra sincs
így valami nagyon olcsó, de jó modell kellett........na erről fog szólni
az a topic.....
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

folyt. köv.....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 12. - 17:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Megvolt a próbadarab úsztatása:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12342576

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12342577
Ollé, íme a paphajó! Ezzel le is lepleztem, hogy milyen típusról is van
szó. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ez még pár elemében hevenyészett kissé, de nézzük el egy protípusnak,
aminek a szétázás lesz a sorsa.

Elvégeztem a terhelési próbát, a tervezett ballaszt megfelelő.

Aztán kivittem az új tóra (merthogy épül a csodaszép új tavasparkunk
itt Gombán, és a tómedret most ássák hatalmas gépekkel.) A
próbaúsztatás komoly tanulságokkal bírt:

1.) Önjáró hajó révén a jó Vikingek elképzelte hajótest és vitorlázat
pont nem működik sehogysem. :evil: :evil: :evil: :evil: Erre
gondolhattam volna, mert már egyszer ezt megszívtam. Ezek a fajta
szimmetrikus hajók, aktív kormányzás hiányában, csak oldalazni
hajlandóak, rendesen úszni már kevésbé. Egy kicsit majd csalni
kell a laterálfelületekkel és a súlyponttal, hogy egyenesen ússzon, és
rendesen szélbeforduljon.

Most javítom a rajzokat, meg elvégzem a szükséges módosításokat is,
aztán összerakok egy új hajót, ha jól számolom összesen 36 db.
alkatrészből áll, így nem egy nagy feladata.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 13. - 9:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nagyjából kész a rajzkészlet:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12349314
Ez itt a hajótest, a fedélzet "gerenda" koszorú, az orrtő, valamint az
orrtőt dístítő sárkányfej. Az építés igen egyszerű, a rajzot ki kell
nyomtatni 0,3 mm vastag nem fényes felületű kartonra, ki kell vágni az
alkatrészeket, őssze kell ragasztani (erről lesz részletes leírás !!), lakkozás
és már mehet is a vízbe.
Ahajótestben lévő két mikroceruza-elem nem az elektronika része, mivel
ebben a hajóban nincs is elektronika, hanem a két elem 24 grammos
össztömege adja a ballasztot. Olyan ballasztanyagot próbáltam
találni, ami egyszerű, megfelelő súlyú, és bárhol rendelkezésre áll.
Két lemerült AAA elem minden háztartásban van, így sikerült egy
univerzális, könnyen beszerezhető ballasztot találni. Ráadásul ezzel a
megoldással a ballaszt tömege is "szabványosított". Lemértem két
marék elemet és max. +- 1 gramm a differencia az elemek tömege között.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12349315
Ez itt a fedélzet , a külső gerinc, a mellvédet díszítő pajzsok, a tat-tő és
a kormányevező elemei. Mint látható a tat-tő szélesebb, mint az orr-tő,
és a gerinc is egyre mélyebb hátrafelé. Ezzel a trükkel lehet elérni, hogy a
hajó szélbeálljon és szépen ússzon, ne oldalt sodródjon. A szélbeállást
segíti az előrébb tolt súlypont is (az előző rajzon látható, hogy a
ballaszt elemek elhelyezése egy kicsit orrnehéz úszást eredményez)
Ha még ez sem lenne elég, a hajó oldalnézeti profilja is asszimettrikus. Az
orr-tőt díszítő figura sárkányfeje lényegesen nagyobb felületű, mint a
tat-tőt díszítő sárkányfarok. Így oldalszélben a hajó elfordul, és ami
fontosabb jó irányba, hátszálbe fordul.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12349316
Ez itt a vitorla és az árboczat. A kötélzet nagyon le van egyszerűsítve,
ennek a kezelhetőség, és a könnyű építhetőség az oka. Az árboc
egyébként egy elég magas árbocgyökben áll és abban forgatható. A
vitorla beállítását az árboc elforgatásával lehet megoldani. Ezért a
vitorlarúd fixen van kötve az árbochoz, így nem kell ejtőkötél,
karkötelek, felső fordító-kötél stb...

Az állókötélzet is nagyon erősen redukált, én inkább esztétikai szerepet
töltenek be. Egy tarcskötél "feszíti" az árbóccsúcsot az orrtőhöz, és egy
patrác a tat-tőhöz.

Egyetlen futókötélzeti elem van a hajón. Ez a vitorla szarvkötelei. Ezek
nem engedik lebegni a vitorla alsó élét.

A vitorlázat a klasszikus Viking forma szerint kissé nyújtott téglalap, az
elmaradhatatlan váltott színű csíkokkal. Az árboczat elemei a hosszabb
fajta bambusz saslikpálcából készül, és ebből van a kormányevező
szára is.

Most az jön, hogy tesztelem a kartonokat, melyik a legalkalmasabb
a hajóhoz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 21. - 10:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Úgy néz ki megvan a megfelelő alapanyag is. A TESCO-ban lehet a
papír-írószer osztályon olyat venni, hogy A4 CARD. Ez TESCO saját
márkás termék. Egy csomagban olyan 15-20 db. lehet. Nincs ráírva,
hogy hány lap van benne, én meg még nem számoltam meg.

Ez vastagabb, keményebb anyag, mint a műszaki rajzlap, vagy Dipa, de
nem lakkozott a felülete mint a névjegykártya kartonnak. Szép hajót
lehet belőle építeni.

Amiket mást próbáltam nem vált be. A műszaki rajzlap nem elég vastag, a
félfamentes rajzlap nagyon gyenge, a művészkarton meg már túl vastag, és
az egyik oldala lakkozott, így nehezen ragasztható.

Egy baj van ezzel a TESCO-s kartonnal, hogy fehér. Most valami festést ,
dekorálást kell kiagyalni rá, hogy a hajó ne úgy nézzen ki, mint amit
belepett a hó.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 21. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tetszik a hajó!!! :lol:

Szinesben nem lehetne a rajzott kiadni? Igy meglehetne sporolni a festést csak lakkozni kell,és már uszik is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 21. - 13:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt

A Boráros tértől k.b. 100 méterre van egy kis bolt, "Úristen Festek!" névvel, ahol én a 160 - 180 gramm/ négyzetméteres fehér lapjaimat szoktam venni.
Általában A 3 vagy A 2 méretben van náluk, de kérésre géppel elvágják akár A 5 méretre is, amiért nem kell külön fizetni.
Ez a papír nem lakkozott, ergo mind a lézer, mind a tintasugaras nyomtatók szépen nyomtatnak rá.
Ha nem probléma hogy a gyerekek utólag festik ki színesre a hajót vízfestékkel, (tempera, vagy gomb festék) akkor lézerrel nyomtatva nagyon jó eredményt érhetsz el, mert a lézer festékét a víz nem oldja.
Ha tintasugaras nyomtatót használsz, akkor a képet célszerű előre színesre tervezni, és nyomtatás után vagy fixáló, vagy akrilán lakkal lefújni mindkét oldalát.
Ez után még mindig ragasztható és lakkozható, egyébként a festés elmázolódhat.
Ha esetleg színes patron gondod van, szólj és csinálok néhányat. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 21. - 21:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Köszönöm a tippeket! A színes nyomtatást sajnos el kellet vetnem, mert
az alkatrészek nagytöbbségének mindkét oldala látszik, így kétoldalasan
kellene nyotatni.

A TESCO-s papírból tegnap építettem egy újjabb hajótestet mára teljesen
megszáradtak a ragasztások, kemény mint a beton, ez szerintem megfelelő
lesz. A lakkozott papír a ragasztások miatt nem megfelelő, nem jól ragad
technokollal.

A hajó szerkezetén módosítottam az álgerincen, hogy ne oldalazzon. A
kötélbefogatások is módosultak, és még több apróbb alkatrész is. Most a
lakkot kéne kiagyalni, hogy mivel lehetne jól lelakkozni. A dekorálásra
olyan festék-filc-ceruza kell, amit nem olda a majdani lakk.

Már építettem 3 ilyen hajót, mindegyik darab eltér némiképp az
elődjétől. Ha kiagyaltam a lakkot, akkor építek egy 4. végső verziót
is, és azzal kezdődhetnek az újjabb próbaúsztatások. Ha ez most
sikeres lesz, akkor letölthetőek lesznek a rajzok. A hajó egyébként
2 dv. A/4 kartonból megépíthető. Azért az nem lesz semmi látvány,
amikor a Modellező Szakkörös gyerekek viking flottája majd megindul a
tavon :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: "lakk"
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 27. - 21:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek!

Lakkozásra szórható lakkot kerestek, vagy jó ecsettel felhordható is? Mert ha igen, akkor szerintem a műgyanta jobb mint a lakk, bár azt nem tudom hogy mennyire áztat. De térhálósodás után nagyon szép keménnyé tudná tenni az alaktrészeket, szinte "önhordó" lenne az egész. Én a csíborom "lakkozásához" az Ablonczy Kft. által gyártott "MŰGYANTA RAGASZTÓ JAVÍTÓ ÉS FORMÁZÓ ANYAG"-ot használtam, teljesen átlátszó, kicsit sárgás(a lakkoknál nem jobban) ,szerintem nagyon jól lehet dolgozni vele, simán, jobb minőségű vízfestő ecsettel hordom fel a felületre, térhálósodás után jól csiszolható, sőtt polírozható, még csak P600-as papírnál járok szárazon csiszolva, de már szép fénye van, bár gondolom ez it mindegy, de az egyenetlen terülést minden esetre lehet javítani csiszolással. Az ára sem vészes , 2650 Ft a 750 grammos kiszerelés.
Ha az őszi vizsgaidőszakban elkészül a Csíborom, neki is ugrok ennek, és a gyantás "keményítés" után lehet, hogy adok majd neki egy milis balsából klinker palánkozást is :D
Tisztelettel: Széll Zsolt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 29. - 22:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Igérem többet nem teszem fel ezt a linket de ez a hajó nagyon ide vág,igy muszály volt felrakni,ha másért nem, nyálcsorgatásnak tökéletes.

http://shipmodeling.uw.hu/Sailship/Oldtime/VikingShip/index.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: "lakk"
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 30. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Széll Zsolt írta:
Üdv mindenkinek!

Lakkozásra szórható lakkot kerestek, vagy jó ecsettel felhordható is? Mert ha igen, akkor szerintem a műgyanta jobb mint a lakk, bár azt nem tudom hogy mennyire áztat. De térhálósodás után nagyon szép keménnyé tudná tenni az alaktrészeket, szinte "önhordó" lenne az egész. ...

...Ha az őszi vizsgaidőszakban elkészül a Csíborom, neki is ugrok ennek, és a gyantás "keményítés" után lehet, hogy adok majd neki egy milis balsából klinker palánkozást is :D
Tisztelettel: Széll Zsolt


Javaslom, ha már egyszer bekented gyantával, utána ne tegyél rá megint balsát, mert megint impregnálni kell. A gyanta legyen az utolsó réteg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 31. - 17:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A projekt nem halt meg, csak én nem írtam ide. A lényeg, hogy elkészült
a sokadik prototípuspéldány, ami abban különbözik az eddigiektől, hogy
teljesen készre építettem, és benne van az összes fejlesztés eredménye:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12654084
Az orr- és a tat-tő tetején lévő díszítés nem ilyen fehér, csak a vaku
veri át a fényképezőgépet.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12654088

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12654091

Íme így néz ki egy olyan hajó, ami két A/4-es kartonlapból, két
bambusz saslikpálcából, egy CBA-s nylonszatyorból és két lemerült
AAA-s elemből készült. Nem mondhatni, hogy túl sok speciális
anyagot használtam fel hozzá :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
Egy általános iskolás gyerek kis íróasztalán ott van majdnem minden,
ami ehez a hajóhoz kellhet.

Remélem holnap éppen nem lesz itéletidő, és kipróbálhatom a
tavon. A mai erős szélből, meg szakadó esőből remélem azért marad
egy kis szelecske ami majd repíti Viking harcosaim hajóját.

Ha sikeres lesz az úsztatás jöhetnek a rajzok, meg a leírás, és lehet
vagdosni, ragasztani, festeni és már kezdődhet a tengerek vándorainak
hosszú-hosszú útjai.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 01. - 21:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Megvolt a vízretétel, meg a ballasztolás is. Sajnos csak a műhelyasztalon
egy virágládában, mert olyan szél volt egész nap, hogy nagy tősúlyos
vitorlások is lefeküdtek volna tőle, nemhogy egy ilyen pici hajó.
Délután ki is mentünk sárkányozni, hasítottak is ezerrel a sárkányok.



Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12676167

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12676163

A vízvonal beállításához kellett a tatball oldalra két szem sörétke, így
vízszintes a fedélzet a vízszinttel:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12676162

Jópát percig vízben volt a hajótest, de nem ázott el. A virágládában
szépen úszik, de hát ez csak virágláda, és nem valódi nyílt víz. Az
már most látszik, hogy van némi neutralitása a hajónak, ha ez zavaró
lesz, akkor ezzel kezdeni kell majd még valamit. Nagyon ritka a
neutrális hajótest, de úgy néz ki most "sikerült" egyet összehoznom :twisted:

Na majd ha a nyílt vizes próbák megvoltak okosabb leszek.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 04. - 21:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nagy-vízre került a hajóka:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12707784
Ez egy tuti hajómodell, ugyanis a képen minden rajta van, ami egy
jó modellhajó úsztatáshoz kell. Itt a tó, a hajó, és a szállítóeszköz is
amivel a hajó és a modellező a tóhoz jut :twisted: :twisted: All in one

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707785
Az árboc kiemelhető, így egy ilyen pici dobozban is kényelmesen elfér
a modell.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707787
Egy mozdulat és hopp máris menetkész a hajó.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707788
Kis szél és huss máris hasít a Viking hajó. Nagy szél nem is jó neki, mert
egyből felborul.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707789
Mégkisebb szél, igaz lassan de még mindíg halad a teknő.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707790

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/12707791
Aztán naplemetére teljesen megállt a levegő (ilyenkor kell átváltani
repülőmodellre)

A vitorlázaton volt mit javítani, sajnos nem lehet elspórolni a patrácokat
és/vagy az alsó vitorlarudat. A tesztúsztatáson ezek szerepét egy szál
száraz gaz és egy fűszál volt. A provizórikus megoldás bevált, szépen
dolgozott a vitorlázat.

A hajót vagy egy órán keresztül úsztatgattuk, de nem ázott el, teljesen
szilárd maradt.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 26. - 14:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Lassan indul a HAJÓMODELLEZŐ-SZAKKÖR, és így időszerűvé vált a
teljes és részletes dokumentáció elkészítése.

Eékészültek az oldalnézeti rajzok:
Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... d/12957864
Mint látható, megint módosítottam a terveken. A hajó iránystabilitásának
javítása érdekében, valamint az oldalszeles csúszás megakadályozására
előrébb toltam az árbocot. Így a hajó minden esetben hátszélbe akar
fordulni. A hátszeles, 3/4-ed szeles menetek így stabilak lesznek, a
hajó iránytartó lesz. Mivel ez nem R/C irányított hajó, ez igen fontos
elérendő cél.

A dokumentáció 3 lapból áll:
Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... d/12957865
Ez az első lap, ezt kemény kartonra kell nyomtatni és maga a lap
képezi az alkatrészek alapanyagát.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... d/12957866
ez a második lap, a helyzet ugyanaz, mint az előzővel, ez is egyszerre
tervrajz és előrajzolt alkatrészek.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/?g ... d/12957867
A harmadik lap az árboczat és a vitorlázat rajzait tartalmazza, valamint
az alkatrészjegyzéket. Az összes alaktrész sorszámot kapott, így az
építés során könnyebb hivatkozni az egyes alkatelemekre.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Önjáró modell
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 27. - 14:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Budapest
Üdvözlet Mindenkinek!

A barátom padlásáról került hozzám egy - lassan múzeális - önjáró vitorlás modell.

Az olajfestékkel festett, sárgaréz veretekkel, nútos fa árboccal és baummal szerelt hajó valaha bizonyára sok örömöt okozot a készítőjének.
Terveim szerint, az eléggé megviselt hajót felújjítom és rc-sítem, hogy legyen egy nagytestvére a MicroMagic-nek. :D

A tapasztalt "öreg" modellezőktől szívesen vennék minden jó tanácsot, és ötletet a munkához.

Elsőnek mindjárt arra lennék kíváncsi, hogy ez melyik tipus, és honnan kaphatnám meg az eredeti építési rajzát.

Itt láthatók fényképek a hajóról, melyek a megtalálás állapotát mutatják.https://picasaweb.google.com/100683062920071995587/OnjaroVitorlasModell#


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség