SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 16:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 55 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 27. - 10:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
VASÁRNAPI REGATTA 2012. február 26., Városligeti tó, napsütés, FORGÓSZÉL, 10 Celsius

Picit gyengébb, viszont talán még forgolódóbb volt a szél. A hajó nem ment annyira jól, mint szokott.

Helyezések a 13 futamban: 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 8, 7, 1, 4, 1, 1

Gondosan nyitottam és szellőztettem futamok között a hajót, ezért nem volt gond a rádióval.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 28. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok az eredményeidhez Mamut! Saját konstrukció és majdnem mindig nyer a hajód. Na, persze azért valakinek jól is kell tudni kormányoznia.


mamut írta:
A plánkozásnál a palánkokat úgy szerkesztettem meg, hogy megmértem a bordák kerületét, majd elosztottam a tervezett palánkok számával.

Pauszpapírral lemásoltam a dörzsléc ívét, majd erre az ívre mértem rá a számított palánkszélességeket. Két-két ilyen palánkot készítettem, majd újra pausszal ívet másoltam. A palánkozás felénél az üresen maradt borda kerületet újra mértem és pontosítottam a palánkszélesség adatokat.

Így sikerült a 78cm-es testet nagyjából azonos alakú "párhuzamos" egybepalánkokkal borítanom. Az első félbora és a hajóorr közötti részt tömör balsából készült.

Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 28. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:
Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?


Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül.

Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 28. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:
Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?


Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül.

Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 16. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
V. VBR futameredményei: 1, 1, 6, 1, 6, 2, 9, 1, 1

Az élénkebb szélben a hajó szédületesen gyors volt. Az eredményen azért nem látszik, mert volt összeakadás, rádiózavar, lekésett start és kipróbáltam a C riget is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 16. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Mamut !

Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 18. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
tokizoli írta:
Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé.


Igen igen, ez különösen akkor volt zavaró amikor a második körömben -lekörözve a fél mezőnyt - az első kört befejezőket kellett kerülgetnem :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 02. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Sajnos sokáig verseny nélkül maradt a hajóm. Közben teljesen lecsiszoltam, gletteltem és újra festettem. Sokkal simább lett a felülete, viszont elvesztette natur fa erezetét. Kapott egy új vitorlát is, ezt azonban még nem mertem élesben kipróbálni, így tavalyi vitorlájával ment a 2012-es LÖK-ön. Új rekord időt futott, és nagyon lehagyott minden más hajót :-)

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2013 márc. 22. - 11:05-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 02. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Az újracsiszolt test, az új vitorla, és az új vékonyabb (cipész cérna) kötélzet:

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2012 dec. 08. - 16:08-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 02. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Többen érdeklődtek a hajó tömege felől: tegnap 1590g volt. A hajótest üresen, szervók és rig nélkül, de tőkesúllyal: 1140g


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 55 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség