SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Versenyek! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=1990 |
Oldal: 12 / 13 |
Szerző: | user_540 [ 2013 jún. 04. - 7:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem a szabályokkal van a gond, szerintem, hanem csak a különböző körülmények közötti használhatóságával. Mese: Legyen Agárd, 4 hajóosztály egymás utáni napokon megtartott versenye. 1. nap: F5-M osztály, a parttal párhuzamosan fújó gyenge szellő. A pálya, értelemszerűen a parttal párhuzamos tengelyű, a bóják ezért közvetlen közelről megfigyelhetők. 1 bíró, 1 megfigyelő. Versenyzők létszáma 8fő. A zóna határ (4*1,29m=) 5,16m, a versenyző távolsága a zónától cirka 8m) Eligazítás: bója érintés szabad, zóna érvényes. 2.nap: F5-E osztály, a partra merőleges irányból, szembe fújó erős szél. A pálya tengelyvonala a partra merőleges, a szélalatti bóják jól megfigyelhetők, DE! a szél-felőli bóják kb. 60m-re a versenyzőktől és a hajók a bójához közeledve takarják egymást is és a bóját is. A zóna határ (4*1m=) 4m, a szél-felőli zónától a versenyző kb. 60m. 1 bíró van csak, versenyzők létszáma 20fő. Eligazítás: bója érintés szabad, alsó bójánál a zóna érvényes, felül a belső hajó útjogos. 3. nap. F5-10R osztály, a part felől kb. 45 fokban fújó viharos erejű szél. A szél- alatti és a szél-felőli bóják is kb 40m-re vannak, a hajók a bója kerülésekkor takarják egymást. A zóna határ (4*1,50m=) 6m, a bóják távolsága a versenyzőtől 40m. 1 bíró és 1 megfigyelő van, a versenyzők létszáma 15fő. Eligazítás: bója érintés szabad, zóna érvényes. 4.nap MM hajóosztály, szintén mint az előző napon, a part felől kb. 45 fokban fújó viharos erejű szél. A szél- alatti és a szél-felőli bóják is kb 20m-re vannak, a hajók a bója kerülésekkor takarják egymást. A zóna határ (4*0.53m=) 2,12m, a bóják távolsága a versenyzőtől 20m. 1 bíró és 1 megfigyelő van, a versenyzők létszáma 20fő. Eligazítás: bója érintés szabad, a bójáknál a belső hajó útjogos. ...még ha csaltam is az MM-nél a fele távolságokat véve, nem nehéz belátni, hogy nem lehet a kisebb hajókat jól látni Vagyis a probléma nem a szabályban van, hanem csak a használati módban van. Nem az "észt szeretném én osztani", hanem a szabályokat szeretném jól elsajátítani. Mivel pedig ilyen iskola nincsen, marad ez a módszer, felpiszkálni az Urakat, hogy ugyan magyarázzák már el mikor-mi a teendőm. Tudom olvasd el a szabályzatot. Elolvastam ugyan úgy mint a gitár tankönyvet...... még most sem tudok gitározni |
Szerző: | user_1637 [ 2013 jún. 04. - 7:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
A szabályok egyszerűsítésében más véleményen vagyok, szerintem már így is sok a csontzene a bójáknál, egyszerűbb szabályokkal még több lenne. Gyula képeihez: Sajna nem látszik hogy 277 (Zoli) fedésben volt-e 4 hajónál. Akkor szabálytalan volt. 55 (Marci) tudja a szabályokat, ezért megadta a helyet 31 (Csabi)-nak. Szerintem egyszerű bekiabálással megoldható a gond, pl. 277 adj helyet! stb. Erre a bíró is felfigyel, és mindjárt dönthet, ki a szabálytalan. Ha nem lenne belső hely szabály, az egy iszapbirkózáshoz hasonlítana. Végülis az is egy sport! |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 7:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
tibu írta: A szabályok egyszerűsítésében más véleményen vagyok, szerintem már így is sok a csontzene a bójáknál, egyszerűbb szabályokkal még több lenne. Gyula képeihez: Sajna nem látszik hogy 277 (Zoli) fedésben volt-e 4 hajónál. Akkor szabálytalan volt. 55 (Marci) tudja a szabályokat, ezért megadta a helyet 31 (Csabi)-nak. Szerintem egyszerű bekiabálással megoldható a gond, pl. 277 adj helyet! stb. Erre a bíró is felfigyel, és mindjárt dönthet, ki a szabálytalan. Ha nem lenne belső hely szabály, az egy iszapbirkózáshoz hasonlítana. Végülis az is egy sport! Alapvetően nem csökken a csontzene, ha nem elég keménykezű a bíró. Ez az egyik probléma. Megoldásra váró feladat a keménykezű, képzett bírók fellelése. Vannak próbálkozásaim az ügyben. Például MVSZ bíró pontot kap a továbbképzésében, ha MM versenyeken bíróskodik. Le sem szarják. Nem tudom mi az oka, de talán a túlzott büszkeség mint azoknál, akik rangon alulinak érzik a modellversenyzést. Szóval a kemény kezű bíró az alap és ha megfigyeled csontzene főleg a cirkáló bójánál van. Amúgy a dolog nem vészes szerintem. |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 7:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: Nem a szabályokkal van a gond, szerintem, hanem csak a különböző körülmények közötti használhatóságával. Mese: 4.nap MM hajóosztály, szintén mint az előző napon, a part felől kb. 45 fokban fújó viharos erejű szél. A szél- alatti és a szél-felőli bóják is kb 20m-re vannak, a hajók a bója kerülésekkor takarják egymást. A zóna határ (4*0.53m=) 2,12m, a bóják távolsága a versenyzőtől 20m. 1 bíró és 1 megfigyelő van, a versenyzők létszáma 20fő. Eligazítás: bója érintés szabad, a bójáknál a belső hajó útjogos. ...még ha csaltam is az MM-nél a fele távolságokat véve, nem nehéz belátni, hogy nem lehet a kisebb hajókat jól látni Vagyis a probléma nem a szabályban van, hanem csak a használati módban van. Nem az "észt szeretném én osztani", hanem a szabályokat szeretném jól elsajátítani. Mivel pedig ilyen iskola nincsen, marad ez a módszer, felpiszkálni az Urakat, hogy ugyan magyarázzák már el mikor-mi a teendőm. Tudom olvasd el a szabályzatot. Elolvastam ugyan úgy mint a gitár tankönyvet...... még most sem tudok gitározni Hát a viharos szél enyhe túlzás. Egyébként van ilyen iskola. |
Szerző: | user_540 [ 2013 jún. 04. - 7:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Azt gondolom nem a "belső hely" a gond, hisz pont az a jó szabály. Inkább az a probléma mikortól érvényes. Erre nincs - egyelőre - kiforrott megoldás. Más pld. 40m-ről eldönteni egy F5-10R hajónál, hogy a 6m-es zónába ki lépett be a ménkű nagy, teszem azt adott esetben 2 hajó közül. Megint más eset 30m-ről eldönteni, hogy a bójára egy-időben rárontó 20 kis hajó közül, ki és milyen sorrendben érte el a bójától számított 2mm-es zónahatárt. Még ha festett vonal lenne, akkor sem lenne egyszerű |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 7:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tibu! Bevallom, hogy megfogant fejembe egy gondolat a mondataidra. Az egész kérdés eldöntésére van egy egyszerübb megoldás talán. A vitorlázásban a belsőhely dolgában már a zóna elött folyik a hangoskodás, ami nálunk nem mindig történik így. A bíró döntését elősegíteni tényleg az a megoldás, hogy a zóna elött vagy a zónánál már kajabál a versenyző, hogy a bíró is odafigyeljen. Amennyiben nem teszi meg, a bíró a bójánál történt eseményekre nem feltétlenül tud reagálni, ha nem látta az elejét. Vagyis akár elő is lehetne írni, hogy ha akar valamit, akkor megtegye. |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 7:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali! Ha IOM versenyen külföldön szerepelsz és itt gondolok főleg az EB VB-re, meg a horvátoknál is akkor ott látni fogod, hogy nem akar senki sem a bójánál feszülni. Sorban megadják egymásnak a helyet, még akkor is, ha kétséges az, mert tudják, hogy nem ott kell megnyerni a versenyt. Illetve ott kockázatos. Ez kicsit olyan, mint, hogy nem kell a jobb- ,balcsapásos szituban mindig érvényesíteni az útjogodat. Lehet, hogy jobban jársz, ha elengeded a balcsapásost, mert nem ütköztök, vagy jobb a bal oldal. Ez általában nálunk nem megy. De az biztos, hogy távoli kreuzbójánál ugyan akkora a csontzene mint itthon |
Szerző: | Feco1 [ 2013 jún. 04. - 8:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Uraim! Nagy figyelemmel olvasom fenti irásaitokat és egyre szomorubb leszek. Valahogy az a vélemény alakul ki, hogy ezeket a szabájokat nem a modellezőknek találták ki. Úgy gondolom, hogy én mint modellező egyelőre nekem nem célszerű a profik versenyén részt venni. Ha a hátralévő idő megengedi megvárom, míg a modellvitorlázás pályverseny szabályai egyszerűsödnek. Persze addig is építem hajóimat és ha lesz eljárok a nem pályaversenyekre. Így félig kivülálló javaslom, hogy a pályaversenyeken azok vehesenek részt akik a Belo által említett iskolát elvégezték és rendelkeznek bizonyítvánnyal. Elvégre közútakon is vizsgázott autóvezetők vehetnek részt. Üdv.feco 1 |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 8:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
feco 1 írta: Tisztelt Uraim! Nagy figyelemmel olvasom fenti irásaitokat és egyre szomorubb leszek. Valahogy az a vélemény alakul ki, hogy ezeket a szabájokat nem a modellezőknek találták ki. Úgy gondolom, hogy én mint modellező egyelőre nekem nem célszerű a profik versenyén részt venni. Ha a hátralévő idő megengedi megvárom, míg a modellvitorlázás pályverseny szabályai egyszerűsödnek. Persze addig is építem hajóimat és ha lesz eljárok a nem pályaversenyekre. Így félig kivülálló javaslom, hogy a pályaversenyeken azok vehesenek részt akik a Belo által említett iskolát elvégezték és rendelkeznek bizonyítvánnyal. Elvégre közútakon is vizsgázott autóvezetők vehetnek részt. Üdv.feco 1 Fecóbá! Az nagyon drága buli tudtommal és nagy része nem biztos, hogy a modellezésben hasznos. Pályaversenyen pedig elég kb. öt szabály, amit alkalmaznod kell tudni, nem kell egy egész könyv. Hazai vizekre pontosan megteszi ennyi is. Ezért ne maradj távol a pályaversenyektől. |
Szerző: | user_540 [ 2013 jún. 04. - 9:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Belo írta: batali! Ha IOM versenyen külföldön szerepelsz és itt gondolok főleg az EB VB-re, meg a horvátoknál is akkor ott látni fogod, hogy nem akar senki sem a bójánál feszülni. Sorban megadják egymásnak a helyet, még akkor is, ha kétséges az, mert tudják, hogy nem ott kell megnyerni a versenyt. Illetve ott kockázatos. Ez kicsit olyan, mint, hogy nem kell a jobb- ,balcsapásos szituban mindig érvényesíteni az útjogodat. Lehet, hogy jobban jársz, ha elengeded a balcsapásost, mert nem ütköztök, vagy jobb a bal oldal. Ez általában nálunk nem megy. De az biztos, hogy távoli kreuzbójánál ugyan akkora a csontzene mint itthon Szia Belo! Az én iskolám az volt, hogy ---nem piszkálom amihez nem értek:-) vagyis: első időben jól lemaradtam a mezőnytől, örültem ha átlépve a start vonalát még nem jöttek az élmenők szembe. A fejlődés onnantól van amikor már piszkálni tudom a középmezőnyt. Az viszont bizonyítható az esetemben, hogy mindig jobb: - ha a belső hajót kikerülöm, - ha a szembe, jobb-csapáson érkező hajó elől kitérek, - ha szembe, bal-csapáson érkező hajót látok, s az én boom-om a baloldalon nyugton maradok, ha a jobbon, pechem van és kifordulok. - ha azonos csapáson vagyok a szélalatti az útjogos, - ha ellentétes csapáson a jobb-csapásosnak van útjoga - az ütközést pedig kerülöm, már ha tudom - egy jó start, talán a legfontosabb.. Tudom, hogy a vitorlázás ennél sokkal bonyolultabb, de ezzel már jól el lehet boldogulni. Tisztelt Feco1! Szerintem az ne legyen elrettentő, ha a szabályokat piszkálgatják. Gondoljon arra, a kRESZ-t valóban tudni kell..... egy városi forgalomban. Nem kell viszont a parkolás szabályait ismernie például annak, aki egy lezárt versenypályán vezet. Ott csak azt a néhányat kell ismernie. Szóval, versenyezzen a legnagyobb nyugalommal, ne adja fel. S, ha valami nem volt esetleg szabályos max. forog egyet (360 fok). |
Szerző: | user_540 [ 2013 jún. 04. - 9:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon-nagyon halkan jegyzem meg: ....volt egyszer egy verseny, s ott mondták el ketten, a krajc bójáknál nincs belső hely....... A témába ezért kezdtem bele. Végső soron, ez legalább tisztázva lett, bár kissé körülményesen Nem tisztem a szabályok megkérdőjelezése, természetesen!!! |
Szerző: | user_36 [ 2013 jún. 04. - 9:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: ....volt egyszer egy verseny, s ott mondták el ketten, a krajc bójáknál nincs belső hely....... Volt olyan is, de már régebben. |
Szerző: | user_540 [ 2013 jún. 04. - 10:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy segédlet a bóják vételéhez.....(persze a fő-fő segédlet, hogy a leghangosabbnak van mindig előnye) A zóna határt egyszerre érték el a hajók. Zölddel jelzettek jobb-csapáson, a kékkel jelöltek pedig a bal-csapáson érkeztek. Mindenhol látszik a "belsőhely" előnye, kivétel a jobb felső bója vétel esete (balos pálya). Ott a jobb-csapás útjoga a döntő, az érkezőket kerülniük kell a bal-csapáson érkezőknek. Hibás ez a vázlat valahol? |
Szerző: | user_33 [ 2013 jún. 04. - 14:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerintem leginkább a "hangoskodás" segítene. A zónahatárt cm-re pontosan nincsen ember aki megállapítja se itt a modellvitorlázásban, de még a nagyban sem. De... a vélt zónahatárhoz közeledve hangoskodással fel lehet hívni a figyelmet (nem elsősorban a bíróét, inkább a versenytársét) arra, hogy érzékeny terület következik, és jobb, ha elég távolságban a bójától eldöntik egymásközt a bójavételi sorrendet. (általában van rá vagy két-három mp ) Persze lehet vitatkozni akkor is a cm-eken, de egy kis toleranciával -mindkét fél részéről- túl lehet jutni a bójavétel megpróbáltatásán különösebb veszteség nélkül. Az időben történő "hangoskodás" amúgy más szituációknál is sokat segítene helyzetek megoldására, az esetleges ütközések elkerülésére. |
Szerző: | jj [ 2013 jún. 04. - 15:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok Uraim! Szerintem vitorlázzunk, mert az tökjó! E ponton a kibeszélés lényeges, de a cél a hajózás. Kibogozni szinte lehetetlen egyes szitukat, de a játék jóérzését ne vegye el. Amíg a kapcsolat baráti, maradjon is az. Inkább jókedéllyel oldjuk a feszültséget, oszt majd csak belejövünk. Egyszer a Téli Regattákon jött valaki reklamálni egy nem megadott útjog kapcsán, amire annyit mondtam, OK, fejenként leszurkoltok 10 eFt-ot óvási díjként, aztán majd döntök, az összejött pénzből pedig jól bemegyünk a Gundelbe ebédelni egyet. Meghogy a vitorlázás azért úri sport, mert a konfliktust mindenki megpróbálja kerülni. Ha mindenki így tesz, senki nem jut ebülszerzett előnyhöz, tehát továbbra is kiegyenlített marad a verseny. Ha az eset kirívó, a többség úgy is protestál, az elkövető pedig önkritikát gyakorol. Ennyi. Most legutóbb Százhalombattán valaki rám szólt, hogy 8-as egy 360-at! Én azt sem tudtam, hogy mi is történt, de okoskodás helyett azonmód nyomtam egy 360-at és az eset letudva, hasítottam is tovább. Ha kérdezősködök, erőlködök, az több időt rabolt volna, mint az azonnali forduló. Huuu de nem szeretném, ha a hajózás olyanná fajulna, mint pár éve a Tamiya 12 órás onroad-autó maraton, ahol aztán tényleg nem egy-egy előzés dönti el a versenyt, viszont a szitkok, káromkodások gyomorból folyamatosak voltak. (Tisztelet a kivétenek!) Azóta sem sírom vissza azt a közeget. A csapatunk utolsó előtti lett, viszont végig röhögtük a versenyt. A végén gyorsan haza akartunk indulni, de a résztvevők és a rendezőség is kérte, hogy maradjunk még, mivel olyan jó hangulatot csináltunk. Az RG65, ha lehet, maradjon ilyen, amilyen. Kedves Feco1, bizony hiányzol a versenyekről. Te sem vagy kevésbé hozzáértő. Gyere! üdv: jj |
Oldal: 12 / 13 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |