SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 10:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 30. - 17:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Az angol nyelvü leirással ne vacakolj kint van a neten több helyen is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 30. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Észre vettem! :-) Valamivel több képet is találtam, mint anno, mikor kellett volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 30. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Örülök, kedves Manópapa, hogy nem csak én fogom építeni a hajót, legalább néhány tapasztalatot, fogást elleshetek tőled.
Rajzoknak örülnék, néhány képet találtam róla én is, bár fura, hogy eredeti méretű képet egyet sem, még régieket sem. Az idő nem probléma, az a legkevesebb :D .
Ranti! A scale-t úgy értem, hogy lehetőleg a vitorlázatot lehessen működtetni, olyan mértékben, amennyire csak lehet. Előtte alaposan át kell majd tanulmányozni a rajzokat, átgondolni, hogy hogyan megvalósítható értelmes módon. Azt láttam a képeken, hogy a makett képeken is van hajócsavar rajta. Vajon az eredetin is volt? Mi hajtotta akkor. Ha jól láttam az 1900-as évek elejéről származik a hajó.

e-mail címem:frank_zoltan@vnet.hu

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 01. - 16:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves frenky

Valamit félreérthettél, mert én nem ezt a hajót akarom megépíteni, hanem egy cuttert.
Ami viszont érdekessé teszi majd számodra is, hogy a hajó építése lényegében technológiailag ugyan ez, így sok tapasztalatot szerezhetsz hozzá.
Ez már majdnem a történelmi hajók modellezése kategória, ami inkább makett mint modell, így a fölösleges részletektől eltekintek.
A három cutter rajzról a későbbiekben teszek majd fel képet, mert ha nem tudok dönteni, akkor szavazásra bocsátom a kérdést.

Üdvözlettel Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 04. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves frenky

Itt van az egyik cutter rajz.
Lehet hogy e mellett döntök majd, de ez még képlékeny.

Kép

A másik kettőt is igyekszem átméretezni, de ez elég nehézkes most hogy haldoklik a számítógépem.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 04. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa,

Tényleg félreértettem valamit. Ahogy látom, az építés tényleg azonos technológia lehet, ait még nem tudok, mi legyen.
Arra gondoltam, hogy megépítem a palánkolást, és gipszmintát veszek róla, majd műgyantából lenne a hajótest. Vagy ez szentségtörés lenne?
A felépítményről nincs rajzod, vagy fényképed? Csak a hajótestből nehéz eldönteni, melyik a szebb, főleg, ha hasonló.
Mostanra kinyomtattam a rajzokat, sok szerkeszteni való lesz még rajta.
Még nem egészen értem, hogy a bordavonalakból hogy fogom kiszerkeszteni, hogy illeszkedjen szintben a gerinccel a borda, ugyan ilyen, félborda vonalakkal megadott rajz alapján.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 05. - 7:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves frenky

A rajzok ha megvannak, tanulmányozd egy ideig, míg egy egységes kép nem alakul ki benned.
Az építést én is a rajzok szerkesztésével fogom kezdeni, de így hogy ezt írtad, külön ki fogok térni majd rá.
Lépésről lépésre megmutatom, hogy a rajzból hogy lesz használható forma.
Nem olyan bonyolult, mint első nekifutásra tűnik, inkább csak időt rabló.
Van egészen pontos részletrajzom is a felépítményről, de az még nem volt fontos.
A cutternek nyitok majd egy új topicot, mert megérdemli.

Üdv Manópapa

u.i: Ha műgyanta testet csinálsz, az sem baj, de én maradok a fánál.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 05. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa

A rajzokat tulajdonképpen csak kicsiben nyomtattam ki, hogy összeragasszam hogy egyben át tudjam nézni. (8 A4-es lap)
A végleges hossza 800mm lesz az orral együtt. Az szuper lenne, ha a szerkesztést tényleg át tudnánk nézni, mert eddig csak olyan modellt építettem, aminek kész sablon rajzai voltak. Mindenesetre nekiálltam összeillesztgetni a képeket, és vektorizálni őket.

Mindenképpen megérdemlik a külön topicot, ezek nagyon szép hajók, remélem, képes leszek olyan minőségű munkát végezni, amit ezek a modellek igényelnek.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tehát a folytatás...

Igazából az általad feltett képeken látott hajó nekem sajnos óriási.
Kettős szerepe lenne a hajómnak.
Szeretném hajózni is, de vitrinbe tárolható, mutatós darabot szeretnék készíteni belőle. :roll:
Ezért, és azért, hogy a kisméretű személyautómban szállítható legyen, úgy gondoltam, hogy 800mm hossz lenne a még kezelhető méret, az orral együtt. Ez azt jelenti, hogy a hajótest kb 600mm lenne.
Ahogy szerkesztgettem, és nézegettem, úgy tűnik, lehet, hogy ez egy kicsit kicsi lesz ahhoz, hogy a szerelvények elférjenek benne, plusz a tömeg miatt, lehet, hogy egy kiszedhető tőkesúlyt is kellene tervezni bele, ami csak úsztatáskor van beszerelve?. A hajócsavart illetően, még ötletem sincs, hogy a szimmetriatengelyen kívül elhelyezve hogy oldanám meg, esetleg flexi tengellyel? Szóval sok a kérdés még.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Frenkynek igaza van, a cutter topikot nem érdemes szétdarabolni ennek a hajónak a problémáival, így a szerkesztés és építés itt fog folytatódni.

Minden esetre egy kis kiigazítás.
Ez a hajó, egy klasszikus schooner.
Mind a test, mind a vitorlázat alapján.
Scale modellként tökéletesen megépíthető mivel nincs keresztvitorlázata.
A motoros meghajtás szerintem indokolt, hiszen az eredeti is ilyen volt.
Ebben az esetben viszont nélkülözhetetlen a 4 csatornás adó illetve vevő.
Vitorla szervónak viszont egy izmosabb darab kell majd.
Motoros meghajtásnál érdemes két motort választani, amiből bőven elég 300-as ha még kapható. (Kár lenne bíbelődni áttételezéssel a két csavar ellentétes forgatásához, ráadásul elég kicsik a csavarok, így nem okoz gondot ha nem pont egyforma a két motor fordulatszáma.)
A 80 cm hossz, amivel Frenky elképzelte, szerintem éppen elég.

Folyt. köv:

Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 20:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Amíg a hozzászólásomat írtam, Frenky megelőzött, ezért csak utólag olvashattam. :)
A cutterem teljes hossza orrsudárral együtt 66 cm, és elfér benne minden.
Ez a hajó 80 cm hosszal bőven elég.
Lesz benne hely mindennek, még egy 6V 4 A-s ólom zselés akkunak is, ami azért jó, mert 700 g a tömege, vagyis tőkesúlynak ugyan még kevés, de már nem kell sok hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 02. - 9:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hmmm... nagyon szép téma!
Van itt néhány kép a hasonló schoonerekről "nagyban":
http://books.google.hu/books?id=6JGDqAd1sjkC&printsec=frontcover&vq="The+American+fishing+schooners,+1825-1935"&source=gbs_citations_module_r&cad=3#v=onepage&q=%22The%20American%20fi
(sajnos csak részletek a vonatkozó könyvből)

És, bár csak éríntőlegesen tartozik a témához, de ezt az oldalt ismeritek?
http://modelshipbuilder.com/page.php?4
Nekem úgy tűnik, hogy Manópapához jártak iskolába :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 02. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Feri :D

Köszönöm a megtiszteltetést, de inkább úgy helyes, hogy én járok hozzájuk tanulni.
Mindkét link, amit feltettél, nagyon jó és hasznos.Ennek a schoonernek a megépítése lényegében ugyan úgy fog zajlani, mint az eredetié, vagyis a talpán, gerincén fekve.
El sem tudom képzelni másként.
Ezen a hajón nagyon sok olyan finomság van, amit nem is lehet más építéstechnológiával kivitelezni, vagy ha igen, akkor az meg is látszik az eredményen.
Eredetileg nem állt szándékomban megépíteni, de Frenky kedvéért legalább a vázszerkezetét megcsinálom.
Ha látja, hogy mit, miért, és milyen sorrendben rakok össze, akkor meg fog tudni birkózni ezzel a nem kis feladattal.
Később persze lehet hogy befejezem, de első a cutter.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 02. - 19:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Frenky

Sajnos egy kis gondom akadt a nyomtatással, így nem tudok konkrét méretet adni, de utána számoltam nagyjából a hajó méreteinek, és az jött ki nagy megközelítéssel, hogy a 61 cm hossznál 14 cm a szélesség, és 6 cm a merülése.
Ez ekkora votorlafelületnél eléggé instabillá tenné a hajót.
Ha 80 cm hosszt határoznánk meg, akkor a helyzet lényegesen jobb, bár az orrsudárral együtt, k.b. 1 méteres lenne a hajód.
Kérdés, hogy ezt még tudod e szállítani, illetve az árboc magasság is problémás lehet, vagyis bontható árbocozat és kötélzet kell.
Ha sikerül végre kinyomtatnom a rajzokat, akkor okosabb leszek, de szerintem a 61 cm rövid lesz.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 02. - 22:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A második linket már láttam, én csak ámulok, hogy milyen hajókat építenek.

Sejtettem, hogy ez a hajó keményebb dió lesz az eddig általam építetteknél, de azt nem gondoltam, hogy a sikerem érdekében ekkora plusz munkát vállalsz be Szilveszter, (ha előre tudom, lehet, meg se merem kérdezni) :D
Igyekszem legjobb tudásommal követni az instrukcióidat.

A méretet tekintve én is hasonló erdményre jutottam, mármint, lehet, hogy kicsi. Erre olyan ötletem volt, hogy egy kivehető uszony alján elhelyezett tőkesúllyal viszem lejjeb a súlypontot, hogy ne dőljön el a szél hatására. Amikor vitrinben tartom, akkor pedig kiveszem, és így az eredeti formájában látható. Mi a véleményetek erről?
Az 1m teljes hossz átlósan még épp hogy elfér a csomagtartóban, a magasságot még ki kell mérnem, mert így a teljes magasság is 1m körül lesz. A leszerelhető árbóczat is szóba jöhet, bár a csíbor is csak szétszerelve fér el magasságilag, és azt kell mondjam, hogy nem tudom néhány perc alatt összeszerelni, beállítani a vitorlázatot a víz partján, főleg szeles időben, pedig az jóval egyszerűbb, mint ennek a 2 árbócának kötélzete.

Üdv,
Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség