frenky írta:
Sziasztok!
Manópapa, nagyon inspiráló, ahogy a cutterrel haladsz.
Jó, hogy megmutattad a bordán a fedélzet jelölését, így mégegyszer megnéztem a rajzot, és én is felfedeztem a fedélzet vonalát, amiről eddig nem tudtam, hogy mi az.
Viszont azt is felfedeztem, hogy a középső bordából (a körben kereszt jelölésű) kettő van a bordakörvonal rajzán, ráadásul nem azonos az íve,az oldalnézeti rajzon viszont csak egy. Ez hiba, vagy normális?
A fedélzet feletti korlát nem működik úgy, hogy utólag felragasztom?
Ugyanis a Naxosnál jártam úgy, hogy a fedélzeti panelt nem tudtam olyan pontosan kivágni a bordáknál, hogy szépen illeszkedjen, körbe nagy hézagok maradtak, utólag kellett kiglettelni.
Üdv: Frenky
A középső borda amiről írsz, csak egy darab.
Lehet hogy optikai csalódás az amit látsz, mert elvileg egyformának kell lennie.
Az eltérés talán abból adódik, hogy a fedélzetben van egy lépcső.
A hátsó fele a hajónak magasabb fedélzettel rendelkezik.
Eredetileg ez megközelítőleg 18 - 20 cm szintdifferencia lehet, mert ha több lenne, lépcsőt alkalmaznának, ami itt nincs.
A fedélzet feletti korlátot hagyd meg úgy ahogy a rajzon van.
Naxosnál én is levettem, mert nagyon törékeny volt, és utólag ragasztottam korlátoszlopokat a fedélzetre, de itt ez nem szükséges.
Az építés menete a vázszerkezet összerakása után a fedélzettel folytatódik, így nagyon szépen meg lehet csinálni hézagmentesen.
Palánkolni csak utána szabad.
A fényképeken, de a rajzon is látni, hogy a korlát és a fedélzet között van egy keskeny hézag, ahol a víz lefolyhat.
A palánkolást ebben az esetben a fedélzettől lefelé kell kezdeni, majd utána hézagoló darabokkal a korláton folytatni.
Mint már írtam, ez különleges építésmódot igényel, de épp ez benne a szép.
A rajzokkal ne foglalkozzál, mert ranti megcsinálja nekem méretre, és abból megcsinálom neked a sablonokat.
Én ugyan ritkán járok már Pesten, mióta Pilisszentkeresztre költöztem, de valamikor február vége, március eleje körül tudunk találkozni, vagy elküldöm postán.
Üdv Szilveszter