SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 12:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Cutter, avagy egy régi álom
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 27. - 19:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Közel három éve kaptam a Lyoni Tengerészeti Múzeum archívumából közel száz darab rajzot.
Ami meglepett, az egy cutter eredeti gyári rajzkészlete volt, mert már egy ideje törtem a fejem, hogy kellene építeni egyet.

Ma végre eljutottam oda, hogy már nem csak terv, de el is kezdődött mint projekt.

A képeket nem biztos hogy meg tudom osztani, de megpróbálom.

Üdv mindenkinek
Manópapa

https://skydrive.live.com/?cid=c38b8edd ... D814AF!174


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 27. - 23:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Némi kerülőúttal úgy néz ki, sikerül megoldanom a képek feltöltését. :D

Akkor elsőnek a rajz.

Kép

A gerinc, ami épített.

Kép

Az első borda.

Kép

Ugyan ez, de itt már látható az épített megoldás.

Kép

Végül, a helyén.

Kép

Folyt. köv.:

Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 28. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Nagyon szép hajó lesz.

Szándékosan domborúbb a fedélzet a tervrajznál? (vagy csak a fénykép csalóka?)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 28. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A fénykép is csalóka, meg én is hagytam még rá, hogy egybe tudjam majd csiszolni.
A hársfánál ez a jó.
Könnyen csiszolható, ráadásul ritka benne a csomó.
Mivel RC vitorlás lesz, és tőkesúly nélküli, így a fedélzet egy kicsit görbültebb, a biztos vízlefolyás érdekében.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 11:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa,

A rajz megtalálható a http://www.servicehistorique.sga.defense.gouv.fr/medias/planbato/GM01PL0028.tif címen, már sokszor nézegettem... De látom te nem álltál meg itt, neki is ugrasz. Sok sikert, kíváncsian várom a folytatást!

De lenne egy kérdésem, hátha elárulod a titkot: hol sikerült hársfát szerezned?
:roll:

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 12:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, ez engem is érdekelne, ha nem titkos. Én még sehol nem tudtam venni, se barkácsboltban, se fatelepen, de még asztalos ismerős is csak a fejét vakarta, mikor megkérdeztem. Ha MDF, vagy laminált bútorlap kéne, az van dögivel... :cry:
A Winkler iskolaszernél van kisebb méretben, de hátha kedvezőbb is lenne.
Múltkor voltam egy fakereskedésben, véletlenül nagyon szép 6 m-es tetőlécük volt. Szép egyenes, sűrű szálú, könnyű fenyő. 660 Ft-ért meg is vettem egy szálat. Azelőtt meg az OBI-ban egy méteres(vagy még annyi sem volt) vackot vettem ennyiért úgy, hogy áttúrtam az egész polcot, mire találtam elfogadhatót. Mondjuk az gyalult volt...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 14:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia ranti!

Hát fatelepi beszerzési forrást még csak tudok, nevezetesen a Zatik áruházában láttam többször hársfát, 1 és 2 collos vastagságban, de természetesen (és sajnos) szép nagy szélezetlen, gatterolt kivitelben. Tetőcsomagtartón még csak-csak elhoznám, de nem sok sikert jósolnék magamnak, amikor beállítanék a lakásba egy 3-4 méter hosszú, 30-40 cm széles fadarabbal. Szerintem én hamarabb lennék felaprítva, mint a hársfa... :lol:

Azonban... hoppá! Most találtam valamit, az árak sem veszélyesek!
http://fabolt.honlap.hu/barkacslec/

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Én annyival vagyok könnyebb helyzetben, hogy egy komplett asztalos műhely áll a rendelkezésemre, minden géppel.
Az anyagbeszerzést pedig vagy Pomázon, vagy Esztergomban intézem.
Egy megközelítőleg 7,5 x 25 - 30 x 250 cm darab, 3000 Ft.- körül van.
Ebből egy teljes flotta kijönne. :D
Ha igény van rá, tudok gyártani modellező léceket, szükség esetén gőzölt bükkfából is.

A hajó szépen halad, vagyis a bordák fele már beépült a helyére, csak képeket nem csináltam róla, de ami késik ... :D

Egyszerűen arról van szó, hogy mivel nagyon élvezem ezt az építési formát, elfeledkezek a fotózásról közben.
A rajzról csak annyit, hogy vannak sajnos hiányosságai, így néhány részletét külön ki kell szerkesztenem, de mivel alapvetően történelmi hajók modellezésével kezdtem, így ez nem okoz különösebben gondot.
Szerkezetileg ugyanis nagyon jól ismerem ezeket a hajókat.
A fartükör kialakítása külön tanulmány lesz, amit viszont részletesen dokumentálok majd, mert tanulságos.
Sajnos, pont ott hiányos a rajzkészlet, ergo, szerkesztgetni kell.

Folyt. köv.:

Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 15:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem legyél óvatos Manópapa a felajánlásoddal! :lol:
Már persze ha hátralevő életed nem akarod a szalagfűrész mellett tölteni.

Azért megfontolandó, természetesen szigorúan térítéses formában (anyag és nem kevés munkadíj).

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 30. - 15:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Azért egy kép, a jelenlegi állapotáról.

Kép

Az orr felé egyre szélesedő bordák nem önkényesen lettek ilyenek, hanem a vázszerkezet összecsiszolásánál létrejövő tértorzulás az oka.
A teljes összecsiszolás után, a mellvéd tartóoszlopai is egyforma vastagak lesznek, persze a belső élük is ferde síkot kapnak majd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 31. - 21:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa!

Már most jól néz ki a cutter-ed!
Hamarosan én is szeretném elkezdeni a Latham-ot, de nem igazán boldogulok a szerkesztéssel.
Leírnád, kérlek, hogy hogy szerkesszem meg a vonalrajzból a sablonokat? Főleg azzal vagyok bajban, hogy a gerincet hogy alakítsam ki, hogy összeilleszthető legyen a bordákkal.

Előre köszönöm a segítséget.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 31. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves frenky

Nagyon szívesen segítek benne, de jó lenne hozzá a rajz is.
A hagyományos építésnél fésűs gerincet használnak, ilyen volt például Naxos is, de a mi céljainknak jobb az épített gerinc, amire külön külön épülnek rá a bordák.
Ehhez elég sok módszer létezik, de én egy külön rendszert használok.
Nem ördöngösség, csak időigényes, viszont anyagtakarékos, ami nem mindegy.
Ha el tudod küldeni a rajzot, akkor átnézem és megmutatom mit hogyan csinálj.
manopapa@hotmail.com

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa!

Küldtem mailt...

Az anyagtakarékosság tényleg nem utolsó szempont, én erre így nem is gondoltam még.
A rajz alapján még az építés módja sem teljesen körvonalazódott bennem.
A naxoshoz hasonlóan gondoltam először, de természetesen, a hatékonyabb ill. jpbb módszert szívesen veszem.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Frenky :D

A rajzok megjöttek, meg is néztem, és ez egy klasszikus schooner, mint a Bluenoose.
Kedvcsinálónak ide teszek neked néhány képet.

Amit érdemes tudnod, az a rajz, amit átküldtél, bőven elég a megépítéséhez, de azért van némi szerkeszteni való is rajta.
A kérdés az, hogy hajózni is szeretnél vele, vagy csak dísz lesz, mert ez befolyásolja az építését.
Ha nem bánod, és moderátorainkat sem zavarja, nyissunk neki egy topikot, mert ez a hajó megérdemli.

És akkor a képek. :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Mint láthatod, és az általad elküldött rajzokon is jól látszik, ez a hajó motorral is felszerelt, ergo, tökéletes a modell hajózásra.

Ezeket a képeket egy Angol barátom küldte, az ő hajójáról.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 20:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa

A képek nagyon jók, tetszenek az ilyen jellegű hajók, sajnos nálunk nem sok hasonlót látni.

Egyébként már van topicja "Benjamin W. Latham" néven, úgyhogy akkor ott folytatom tovább, hogy ne szemeteljek bele nagyon ebbe a topicba.

Folyt. köv...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség