SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 16:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 09. - 12:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha valakit érdekel a mahagóni: http://zatik.hu/hu/reszletes/hobbyfa/hobbyfa_tropusi/tropusi2/fureszaru_gyalult_mahagoni_30x35x500_mm_4_dbcsomag
Nyilván még további aprítást igényel, de az ára nem tűnik veszélyesnek, sőt...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 09. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Idézet:
Kör/szalagfűrész? Jó lenne egy Proxxon kis körfűrész ilyen munkára, de ökör ára van, így egyelőre nem lesz. Néztem olcsóbb asztali körfűrészeket, hogy esetleg arra fel lehetne szerelni a Proxxon finom vídiás vágótárcsáját, de persze nem egyezik a tengyely átmérője


Itt az olcsó megoldás:http://sryforum.atw.hu/viewtopic.php?t=773

Ha van kérdés ott tedd fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 09. - 19:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Skeleton, konkrétan mire gondolsz olcsó megoldásnak? 82 oldalon merre keressem?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 09. - 20:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
ranti írta:
Skeleton, konkrétan mire gondolsz olcsó megoldásnak? 82 oldalon merre keressem?


Szerintem gvandor rajzgyűjteményére, mert ha jól emlékszem, ott láttam néhány házilag gyártott gépet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 10. - 10:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Hüha,most vettem észre,hülye a böngészöm.Elnézést kérek.

A forumon belül:Mühely gyakorlatok-Körfürész fenyölécvágásra.

De itt egy kép is:

Kép

A tárcsa 80mm átmérőjü 0,8mm széles,de ez nem jó.1.4mm aláköszörült az igazán használható.

Hozzá valók:1db olcsó kinai kerék kompreszor,80x10 laposvas M5 csavarok,4mm textilbakelit lemez,8mm belső átmérőjü golyóscsapágy,30mm A40 köracél.12V 500-as kefés modell motor /tartakékba.A kinai hamar befogja adni a kulcsot./1db villanykapcsoló a leállitáshoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megnéztem a linket, de nagyon hiányolom a párhuzam vezetőt. Az én kacska kezemmel minden vágás ferde lenne. A következő gép, amit építek ez lesz, a tárcsáim (Proxxon) már megvannak. Az áttételről, meg a fordulatokról tud valaki valamit? Motorom az van valamilyen.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 13:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Manópapa!
Szépen alakul a hajód. A kérdésem hasonló, mint amit Mamut kolléga is feltett az elején. Ő a fedélzet domborulatára kérdezett rá, amire azt írtad, kicsit erősebbre vetted, a végén úgyis alakítasz rajta. Én azt kérdezem, mi az oka, hogy nem gőzöléssel alakítottad ki ezt a domborulatot? A hársfa hajlítva alakítható, felgőzölve egy megfelelő méretű cső palástján akár több tucatot is tudsz gyártani egyszerre a gerendákból. Igaz, hogy jó egy hét a száradási idő, de egy modellnél annyi mást is lehet csinálni közben.

Egyelőre ennyi, további sok szabadidőt kívánok.

bengt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Bengt Danielsson írta:
Üdv Manópapa!
Szépen alakul a hajód. A kérdésem hasonló, mint amit Mamut kolléga is feltett az elején. Ő a fedélzet domborulatára kérdezett rá, amire azt írtad, kicsit erősebbre vetted, a végén úgyis alakítasz rajta. Én azt kérdezem, mi az oka, hogy nem gőzöléssel alakítottad ki ezt a domborulatot? A hársfa hajlítva alakítható, felgőzölve egy megfelelő méretű cső palástján akár több tucatot is tudsz gyártani egyszerre a gerendákból. Igaz, hogy jó egy hét a száradási idő, de egy modellnél annyi mást is lehet csinálni közben.

Egyelőre ennyi, további sok szabadidőt kívánok.

bengt


Szervusz

Gondolkoztam a gőzölésen, de aztán elvetettem.
Egyszerűbb volt így kivágni a hulladékaimból, ráadásul, nem feszíti a bordákat, hanem pont összefogja.
Ne feledd, itt két fél bordáról van szó, ami nagyon kis felületen van csak ragasztva mind egymáshoz, mind pedig a gerinchez.
Ezért is van a gerincnél minden borda fogópárral összekötve.
A fedélzet gerendázata pedig egy másik fogópárt alkot.
Ha gőzölt darabok lettek volna, akkor a fedélzeti nyílás kivágásánál lehet hogy deformálódna, így viszont ez a veszély nem fenyegetett.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Egy link amit érdemes kicsit bogarászni.http://modelshipbuilder.com/page.php?129

Nálam a körfürész 2500 1/p fordulaton münködik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 14:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.


Nálam a körfürész 2500 1/p fordulaton münködik.


Köszi az infót!
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 20. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Terveim szerint, a hétvégén eljutottam a dörzsgerendáig, illetve egy kicsit még tovább is.
Mindenek előtt, a tat kiképzéséről egy kép, illetve néhány gondolat, mert erre nem igazán térnek ki a modellrajzok.

Kép

A (nyíllal), itt tejesdobozból levágott füllel jelölt rész a kormánylapát helye.
A fartükör két konzolra rögzül, amik távolsága a hajó gerince.

A fedélzet kivágása után, a fő rakodónyílás kerete lett beépítve, majd az orrsudár tartószerkezete két két fogópár közé.
Ez után jött a fő fedélzet burkolása.

Kép

Kép

A dörzsgerenda.

A hátsó traktushoz nincs még rögzítve, csak a fő fedélzet végéig.

Kép

Az orrsudár.

Kép

Az orrsudár tartószerkezete, és az orrvitorlák feszítő köteleinek állványa.
A fedélzeten látható vékony vonal, a korlátoszlopok közötti vízmeder gerenda helye kirajzolva.

Folyt. köv:

Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 12:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv minden érdeklődőnek.

Mielőtt tovább folytatnám az építés menetét, szeretnék néhány dolgot tisztába tenni.
Az első, és talán a legfontosabb kérdés, mi is a cutter.

A cutter, lényegében egy gyűjtő név.
Az Angol hadihajókon rendszeresített mentőcsónakok gyűjtőneve volt.
Rendszerint két, három darab volt a hajó fő fedélzetén egymásra rakva, ebből adódóan, különböző méretűek voltak.
A legnagyobb volt a cutter, ami a tárolhatóság miatt, kivehető árboccal volt ellátva, míg a többi csak evezős volt.
Az 1680-as évek hadihajó fejlesztésének eredményeként, ezeket a mentőcsónakokat leselejtezték, és áruba bocsátották.
A parti halászok viszont továbbfejlesztették, így kialakult egy egyárbocos, keresztvitolázatú, néhány fő által könnyen kezelhető hajó, amit végül vissza vett az Angol admiralitás, mint kiképző hajót, illetve a nagyobb méretűeket felszerelték ágyúval, és kikötő, illetve partvédelmi szerepre osztottak be.
Így vált egy mentőcsónak, önálló hajóosztállyá.

A másik lényeges kérdés, a történelmi modellezés kérdése.
Itt két fő irányról lehet beszélni.
Az egyik, mindenki által ismerhető irány, a valóban létező, történelmileg dokumentált hajók építése, ami lehet makett, vagy modell, de mindenféleképpen az eredeti lehetőleg leginkább élethű leképzése.
A másik irány, amikor csak egy típust vesznek alapul, és azt építik meg a lehető legjobb formában.
Én egy harmadik utat választottam, ahol a típus volt a lényeg, de egy kicsit továbblépve, egyetlen hajóban építettem össze a fejlődés menetét.
A cél az volt, hogy egy nagyon jól használható hajót kapjak, a típus minden jellemzőjével együtt.

Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 13:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az építés :D

Miért volt fontos a fedélzet burkolása és a dörzsgerenda beépítése?
Az ilyen jellegű hajókon viszonylag kicsik a bontható részek, így a fedélzet alsó felületének kezelése eléggé nehézkes, ráadásul nagyon sok elemet kell stabilan ráépíteni, ami a későbbiekben már eléggé macerás.
Az első, és legfontosabb rész, az árboc rögzítő blokkokk tartóeleme két oldalon, ami a bordákhoz csatlakozik közvetlenül a dörzsgerenda alatt.

Kép

Ami még hozzá tartozik, az pedig közvetlenül fölötte, a korlátelemen található kötélfogók helye.

Kép

Mindez, szerves része a vázszerkezetnek, tehát utólag nem szerencsés beépíteni csak makett esetében, ott ugyanis csak látvány elem.
A fedélzeten látható téglalap alakú kivágás, az árboc helye, de mivel az árboctalp a gerinchez csatlakozik stabilan, ez az 5 mm elég a dőlésszög pontos beállításához.

Kép

Végül egy közeli kép, a korlátoszlopokhoz összecsapolva.

Folyt. köv:

Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 21:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!
Nagyon szép!
A fedélzet burkolást is hársfából készítetted?
az orrsudár tartószerkezete így fogja bírni a terhelést, vagy ez még meg lesz erősítve?

Üdv : Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 22:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
frenky írta:
Szia!
Nagyon szép!
A fedélzet burkolást is hársfából készítetted?
az orrsudár tartószerkezete így fogja bírni a terhelést, vagy ez még meg lesz erősítve?

Üdv : Frenky


Szervusz frenky

Eddig minden hársfából készült.
Az orrsudár rögzítve lesz. Egyrészt kötelekkel, ezért van a kötélpad a tartó mögött, másrészt egy bilincs fogja le az orrhoz.
A tartószerkezet tulajdonképpen csak egy támasz, hogy ne tudjon hátra csúszni, illetve megtartja a középvonalon.
Lebillenni nem tud, mert az árbochoz ki lesz kötve az úgynevezett tarcskötéllel.
A Benjamin W. Lathan ugyan így fog épülni, csak ott ugye két árboc van.
Nagyon sok hasonlóság lesz a két hajó építésében, ezért érdemes figyelned hogy hogy haladok, illetve a sorrend sem mindegy.
Ha tudom követni az ütemtervem, akkor holnap a kormányszerkezet kerül sorra, illetve a vitorlamozgató szervó beépítése, mert palánkolni csak utána szabad.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség