SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

RG65....itthon, vagyis a klubszoba
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2204
Oldal: 1 / 21

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 17. - 11:33 ]
Hozzászólás témája:  RG65....itthon, vagyis a klubszoba

Üdvözletem !

Szóba került az RG65 Rc vitorláshajómodell osztály itthoni meghonosítása.

Az osztály legfontosabb előírásai: 650mm +/-5mm egy testű hajó, 2250mm2 maximális vitorla felület, 1100mm fedélzettől mért maximális árbocmagasság , 12mm maximális átmérőjű körbe beilleszthető árboc, egy kormány, kiszerelhető uszony bulbával, 2 csatornás vezérlés. Nagyon sok kb. 650mm hosszú hajó épült pld. SRY Csibor-TT65 dokumentációja alapján, vagy más tervek szerint, ezért a bázis már adott.

Az RG65 osztály pontos előírásai elérhetők:
http://velarc.net/classe_rg65_eng.htm


Jelenleg hivatalosan, az F5-10R, F5-M és az F5-E osztályú hajómodellek versenyeznek rendszeresen, a Magyar Modellező Szövetség keretein belül. Itt előírás, hogy valamelyik modellezőklub tagjaként, biztosítással rendelkezőnek kell lenni. Ezek a modellek viszonylag drágák és körülményesen is szállítható hajók. Természetesen a F5-… osztályokban is indulhatnak saját építésű, az előírásoknak megfelelő hajókkal a versenyzők, de azért nem ez a jellemző.

Ettől függetlenül működik a Micro Magic hajóosztály. Ezen a hajók, csak gyári kivitelűek lehetnek. Ez garantálja, hogy nem válik anyagcsatává az ezekkel történő hajózás. Nagy előnye, hogy relatíve olcsón beszerezhető és itt igazán csak a vitorlázó tudás, ami dominál a versenyeken.

Viszont az „igazi” modellvitorlás verseny hiányzik. Értem ez alatt, hogy saját építésű és az építő által vezetett hajóknak is kellene egy osztály. Nos erre lenne, lehetne megoldás az RG65. A 2013-as versenynaptár elkészítésénél már figyelembe is lehetne venni az RG65. hajókat.
Egyelőre, nem is az egész napig tartó versenyre, vagy versenysorozatra gondolok, inkább valami betétfutamként megrendezni a programot.
Esetleg, amolyan tolóhajós ügyességi játékként is működhetne. – Többször előfordult, hogy vitorlás hajómodellek tolták ki a partig, a sérült hajót, vagy a vízbe esett szalmakalapot. Ide már csak egy kis súllyal ellátott labdát kell képzelni és kész is a sailingball.

Szerző:  user_34 [ 2012 szept. 17. - 14:23 ]
Hozzászólás témája: 

Hat vegigfutva a szabalyzaton egy felere roviditett Marblehead (F5M) hajo jut rola eszembe, es az emlitett "anyagcsatara" is minden feltetel adva van.

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 17. - 14:38 ]
Hozzászólás témája: 

Amennyiben a "gyári" hajók is megjelennek a sokadalomban, akkor is lehet külön pontozni a hajók eredményeit.

Pld.: Saját - Gyári ... bár csak ez lenne az összes gond ezzel az új osztállyal :)


A már meglévő hajók és a tulajdonosaik: (folyamatosan frissítve!)

http://users.atw.hu/sry/frekitabla.htm

Szerző:  user_34 [ 2012 szept. 17. - 14:53 ]
Hozzászólás témája: 

Nem igazan lattam gyari RG65-ost, de van egy nehany leiras hazi epitesrol ami csupa karbon-kevlar gepcsoda...
Lehet inkabb valami anyagmegkotes kene...

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 17. - 15:11 ]
Hozzászólás témája: 

http://www.f-works-design.de/produkte-s ... boot-icon/

Tulajdonképpen "gyári" hajó 298 Euro...cirka 86.000Ft. + a posta költség.

Szerintem az a saját készítésű hajó amit saját kezűleg épít valaki, akár vásárolt anyagokból és/vagy alkatrészekből.
Szerintem, például a Tibu Laerke65 hajója ( itt olvasható a fórumon róla) mindenképpen saját készítésnek minősül. Nem várható el, hogy csövet, csavart, rádiót kelljen alkotni a hajóhoz. Természetesen az is "saját" ha egy modellező másik modellezőnek is készít vitorlát, kormánylapot, esetleg bulbát önt. A fő cél az, hogy egyszerű hajót, kis költségvetéssel lehessen elkészíteni és sokan kezdjenek el vitorlás hajómodellekkel hajózni.

A nemzetközi szabályokat kell valahogy honosítani. A hajóosztály fejlődésének nagy gátja lehet a későbbiekben ha az itthoni szabályok jelentősen eltérnek a nemzetközitől.

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 17. - 16:19 ]
Hozzászólás témája: 

Az RG 65 hajóosztály eredete:

Az 1950-es években az ( Argentin?) születésű Juan Ghersi nevű modellező fejlesztette ki az akkor még G-65-nek nevezett kategóriát, amely akkoriban a kornak megfelelő műszaki színvonalú "önjáró", vagyis szabadon, irányítás nélkül úszó de vitorlázattal hajtott hajókat jelentett.

1962-1965 körül egy Raul Lando nevű modellezőtársunk, átszerkesztette rádió távirányítású modellre. Ekkor lett a nemzetközi jelölés RG-65

Néhány külföldi, RG65-el foglalkozó szövetség honlapja:

http://rg65.com/portal/asociaciones.php?idioma=en

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 17. - 18:17 ]
Hozzászólás témája: 

gyula írta:
Nem igazan lattam gyari RG65-ost, de van egy nehany leiras hazi epitesrol ami csupa karbon-kevlar gepcsoda...
Lehet inkabb valami anyagmegkotes kene...


Szia Gyula!

Gondolom erre gondoltál kevlár ügyben :)

http://stores.rcsailboatparts.com/-strs ... Detail.bok

77.000Ft plusz posta... és ez egy üres hajótest.

Szerző:  mamut [ 2012 szept. 18. - 10:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: RG65....itthon

batali írta:
Üdvözletem !

Viszont az „igazi” modellvitorlás verseny hiányzik. Értem ez alatt, hogy saját építésű és az építő által vezetett hajóknak is kellene egy osztály. Nos erre lenne, lehetne megoldás az RG65. A 2013-as versenynaptár elkészítésénél már figyelembe is lehetne venni az RG65. hajókat.
.


Majd nézd meg hány hajó indul a LÖK-ön (mennyi indult tavaly), és ezek közül hány darab lesz/volt RG65.

Szerző:  skeleton [ 2012 szept. 18. - 11:04 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv mindenkinek.

Mamutnak igaza van,egyre több rg 65-ös hajó van! De az okokat is érdemes egy kicsit megnézni! Ez egy szabad kategoria megkötések nélkül itthon, az-az a hajó épitési költségén kivül nincs más anyagi ráforditás.
Valamint az rg-65 szabályzatát sem tartjuk be 65cm hajó hossz általában árboc magasság ugy ahogy, uszony hossz ahogy sikerül,de a vitorla felület.... Lehet kisérletezni, ujitásokat bevezetni majd egy-két versenyen kiprobálni.
Ez egy amatör kategoria, aki szeretne megismerkedni a vitorlázás szépségeivel és modell épitésre adja a fejét az itt elkezheti. Majd eldönti merre tovább. Na már most ebből itthon is verseny kategoria lesz, szövetségesdivel és beszabályozva jósok pénzért igen csak megfog csapani az indulók száma. Nevezési dij részemről rendben,de hogy tagdij meg miegymás köszönöm inkább hajózók otthon a családdal.

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 18. - 13:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: RG65....itthon

mamut írta:

Majd nézd meg hány hajó indul a LÖK-ön (mennyi indult tavaly), és ezek közül hány darab lesz/volt RG65.


Nem tudom hányan indultak, és azt sem tudom kik indulnak majd az idén a LÖK-ön. Az viszont biztos, hogy mivel csak ez az egy! túra verseny van kiírva és - lássuk be - annak sincs tétje igazán, ezért nem lesznek tömegjelenetek.

Nem is olyan régen én sem ismertem az rc. modellvitorlázást. Mióta már részt veszek ilyen, családi, remek hangulatú versenyeken, le sem lehetne engem vakarni a többi modellezőről.

Fantasztikus volt amikor a haverokkal annak idején, kiültünk egy stégre, néztük a naplementét és közben szépen és csendben úszott a hajóka.
Viszont tagadhatatlan, hogy versenyszerűen vagy akár több hajóval, esetleg játékosan még érdekesebb.

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 18. - 13:27 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv mindenkinek.

.....Ez egy szabad kategoria megkötések nélkül itthon, az-az a hajó épitési költségén kivül nincs más anyagi ráforditás.
Valamint az rg-65 szabályzatát sem tartjuk be 65cm hajó hossz általában árboc magasság ugy ahogy, uszony hossz ahogy sikerül,de a vitorla felület.... Lehet kisérletezni, ujitásokat bevezetni majd egy-két versenyen kiprobálni.
Ez egy amatör kategoria, aki szeretne megismerkedni a vitorlázás szépségeivel és modell épitésre adja a fejét az itt elkezheti. Majd eldönti merre tovább. Na már most ebből itthon is verseny kategoria lesz, szövetségesdivel és beszabályozva jósok pénzért igen csak megfog csapani az indulók száma. Nevezési dij részemről rendben,de hogy tagdij meg miegymás köszönöm inkább hajózók otthon a családdal.


Szó sincs arról, hogy ez a hajóosztály, bárki olyanra nézve kötelező lenne, aki a saját elképzelése szeint szeretne hajót építeni és azt használni -családi körben.
Azt sem feszegetném, hogy "szövetségesdivel" kell megoldani a problémát. Továbbra is "amatör" szerveződés lehetne. Viszont reménytelen a nulláról továbblépni ha mindenki csak egyedileg hajózgat. Nyilvánvaló, hogy 2-3 ember nem fog bírót, mentőcsónakot, bójákat és egyebeket fizetni.
Az tény, nem könnyű elindítani valamit :)

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 18. - 13:44 ]
Hozzászólás témája: 

Megoldás lehet - első időkben - a szabályok "nagyvonalú" figyelése.

Nem tartanám helyesnek, hogy Mamut még 5 centimétert faragjon az amúgy remekül sikerült hajójából. (van nekem szívem :D ) Persze arra sem fogadnék szívesen - mivel úri ember biztosra nem fogad - hogy 5 vagy 8 óra alatt készít Zoli egy csiborTT-65-öt.
-
Az is meggondolandó, az ötletadó ( Feco1 és SRY) Csibor-TT65 típusú hajóinak dokumentációjában szereplő méretek egy picit eltérnek az RG65 szabványtól.

Viszont tény, nagyon sok hajó készült már az említett tervek alapján és nem volna ildomos ezeket sutba dobni!

1. A hajó hossza 650mm. +/- 50mm. ........ez lehet akár elírás is

ebbe már belefér mamut a nagyságával, és a Csibor TT65ös hajókák a maguk rövidségével.

.......ne adjuk fel! ...... szerintem :D

Szerző:  Feco1 [ 2012 szept. 18. - 14:30 ]
Hozzászólás témája: 

üdv. Mindenkinek!
Nagyon örülök batali, hogy felkaroltad a témát, szurkolók, hogy legyen elég erőd, elszántságod folytatni.
TESTEM LELKEM A 65 cm-ES HAJÓKÉ!
Nagyon várom a fojtatást én úgy látom, hogy valamilyen szervezett formában kell csinálni ezekkel a hajókkal is a vitorlázást.
Szerintem 65 cm-es hajókból az országba legalább annyi van ha nem több, mint MM hajókból.
Üdv.feco 1

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 18. - 15:25 ]
Hozzászólás témája: 

IDÉZET a MicroMagic.hu oldalról!!

http://micromagic.hu/index.php?option=c ... &Itemid=95


Az Öbölkerülő története:

2009-ben született az ötlet, hogy kellene egy túraversenyt is csinálni, az addig csak pályán versenyző rádió-távirányítású modellvitorlások számára. Az alapot a Micro Magic Osztály adta, mely azóta a verseny legnépesebb csoportját alkotja. Persze cél volt, hogy az ilyen-olyan épített hajók és hajósok is részt vehessenek a regattán. Ezért a hajók maximális hosszát 70 cm-ben határoztuk meg. Ez már elégnek tűnt, hogy az egyénileg épített hajóosztályok még ne legyenek tú gyorsak, mégis elindulhasson egy fejlődés, fejlesztés.
Az első verseny Forrai Csaba győzelmével ért véget, aki 54 perc 17 másodperc alatt teljesítette a 2,2 km hosszú távot. Hajója egy Micro Magic volt.



2010-ben a verseny ismét december első hétvégéjén került megrendezésre. Már több indulóval, de még mindig a Micro Magic hajóosztály fölényével zárult.

A második versenyt Beliczay Péter és Micro Magicje győzelmével ért véget, aki 1 óra 6 perc és 40 másodperc alatt kerülte meg az Öblöt, oda és vissza.



2011-re változott a versenykiírás és a legnagyobb hajóhossz 80 cm-re nőtt. Nem utolsó sorban azért, mert a Victoria tipusú hajókat is megpróbáltuk versenybe szólítani. Nem sok sikerrel. Az elnevezés is módosult, hivatalosan a Lágymányosi-Öböl Kékszalagja elnevezést kapta a regatta. Ez a verseny hagyománytörő volt sok szempontból. Esett az eső, nem fújt a szél és először nyerte a regattát nem Micro Magic. A versenynek 43 indulója volt. Mindössze 3-an tudtak befutni a limitidő lejárta előtt.

A harmadik versenyt Benedek Zoltán nyerte 80 cm hosszú Gerinctelen1 elnevezésű hajójával 1 óra 52 perc 51 másodperces idővel.



............. bizony BELO tagadhatatlanul sokat tett az rc. vitorlázásért.
Keményfa ez a szervezett formába tömörítés :?

Szerző:  skeleton [ 2012 szept. 18. - 20:43 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Igen Belo érdemét nem lehet letagadni,mert ö visszi a hátán az MM kategoriát. SRY-nak megköszönjük TT-65 csibort és föleg azt a leirást amit készitett hozzá, mert valjukbe ha ez nincs nem lennénk ennyien!

Oldal: 1 / 21 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/