SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 10:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 08. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Batali javisd a kettővel előbbi idézet iroját,mert az nap a motoros bozot vágó nem akkadt el a hinárban amivel dolgoztam. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 09. - 6:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
feco 1 írta:
Üdvözlet Mindenkinek!
Szia Batali! Akkor hogy is van ez a vitorla felmérés?
Emlékeim szerint a kezdet kezdetén némi vita után azt írtad, hogy mindenki felméri magának és bevallja.
Néhány kolléga tele volt ötlettel, hogy hogyan kell egy derékszögü háromszög területét kiszámítani.
Én úgy látom, hogy ennek a vitorlázásnak egyik problémája a vitorla felmérés.
Nem véletlenül feszegeti ezt Beló.
Batali Ti akik más osztályba is hajóztok leírhatnátok, hogy ott hogy van a vitorla felmérés.
Első közelítésre nem arra vagyok kiváncsi, hogy hogy kell a derékszögű háromszög területét kiszámítani, hanem szervezetileg ki, vagy kik azok a személyek akik jogosultak egy hajóosztály vitorláit felmérni.
Üdv.feco 1.


A vitorlák felméréséről.

Az F5-10R osztálynál a vízvonal hossza és a vitorla felület aránya van előírva..... ebbe most nem mennék bele.

Az F5-M osztálynál 9 rig! megengedett.....

Az F5-E (egyméteres ) hajóosztálynál 4 riget (2* A, 1* B, 1*C) lehet használni. A szabványos vitorlák max 5 mm tűréssel készülhetnek, a latnik mérete, elhelyezése és száma is rögzített. Gyakorlatilag tökéletesen egyformák a vitorlák. Az ellenőrzést - nemzetközi versenyeken - kijelölt személy illetve személyek végzik. A hajót is ellenőrizhetik, hiszen itt is nagyon kötöttek a méretek.Egy német példa: kalibrált jelekkel ellátott üvegkádba helyezik a hajót és egyszerűen leolvassák a méreteket.

Az MM hajóosztályról annyit tudok, hogy a maximált felület van meghatározva. Itt a gyakorlatban elég egy maximális méretűre elkészített sablon az ellenőrzéshez. Tekintettel arra, hogy a hajótest és az árboc elhelyezése gyakorlatilag fix, ezért a fock-grosz aránya sem változhat jelentősen.

Az RG65 hajóosztály a fentiekhez képest teljesen más! A 650mm-es hajóhossz és a 1100mm-es fedélzettől mért maximális árboc-magasság nagyon sokféle vitorlázat lehetőségét engedi meg.

Swingrig: A grósz - fock arány 75-25% körül alakul.
Kép

Hagyományos: A grósz - fock arány cirka 65 - 35 %, de akár jelentősen eltérhet ettől.
Kép

Mcrig: nincs fock csak grósz.
Kép

A fentiekből következik, hogy az árboc elhelyezése is szabadon változtatható helyekre történhet, ezért a sablonnal történő ellenőrzés nem igazán működik.

Más:
Az RG65 hajóosztály most alakul meg Magyarországon. Ezért ebben az időszakban kell az ellenőrzési rendszert jól kitalálni, hogy később ezen már ne kelljen változtatni, minden résztvevő számára egyértelmű legyen az ellenőrzési mód.

Az RG65 vitorláinak hivatalosan elfogadott felmérése megtalálható -

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2208

JJ önzetlen fordításával készült! (lásd.: 5 és 6 pontok)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 máj. 09. - 10:35-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 09. - 8:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy pici korrigálás: Az F5-E-ben 4 rigget lehet használni, kettő darab1-est, egy darab 2-est, és egy darab 3-as méretűt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 10. - 5:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a kiigazítást! :)

Ezért nem végzek az élen, nem tudtam, hogy két "A" rig is lehet.
:roll: :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 10. - 6:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az I. RG65 Országos Bajnokság topicában felmerült a díjazás kérdése.


Az OB. díjazásán kívül, tőle függetlenül lehetne az alábbi versenyeket díjazni a 2012-2013. évad végén.

1,) RG65 Junior díj ( 14? 16? 18? életévét a versenyen?, versenyévadban? még be nem töltöttek leggyorsabbikának járó díj, esetleg helyezések.)

2.) RG65 OldBoy díj ( ugyan az mint a junior csak pld. 60 éveseknél idősebbeknek)

3.) RG65 Konstruktor díj ( a legjobb, leggyorsabb saját alkotás díj, esetleg helyezések )

4.) RG65 ranglista helyezései

és természetesen a legrangosabb az
RG65 Országos Bajnokság helyezései.

Az RG65 OB. díjaira a regisztrációs díj megfizetése vélhetően fedezetet nyújt majd. A többi díjra egyelőre nincs forrás. Persze nem kell őrült nagy értékű aranyserlegekben gondolkodni, lehet a serlegeket is modellezni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 10. - 21:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
feco 1 írta:
Üdvözlet Mindenkinek!
Szia Batali! Akkor hogy is van ez a vitorla felmérés?
Emlékeim szerint a kezdet kezdetén némi vita után azt írtad, hogy mindenki felméri magának és bevallja.

Én úgy látom, hogy ennek a vitorlázásnak egyik problémája a vitorla felmérés.
Nem véletlenül feszegeti ezt Beló.

Első közelítésre nem arra vagyok kiváncsi, hogy hogy kell a derékszögű háromszög területét kiszámítani, hanem szervezetileg ki, vagy kik azok a személyek akik jogosultak egy hajóosztály vitorláit felmérni.
Üdv.feco 1.


Gondolom úgy lehet megoldani, hogy választunk magunk közül felmérőt, vagy felmérőket, és ők lesznek jogosultak. Az osztálykapitány feljogosítja őket. Technikailag úgy tudom elképzelni a leírtak fényében, hogy mindenkinél adva van egy vitorlarajz M1:1, ezt előírja a szabályzat, erre fel lehet rajzolni a trapézokat, háromszögeket, és a méreteket. A vitorlán meg a mérést segítő jelek. A felmérők felmérik a számítások szerint, ahogy a JJ. által fordított szabályzatban olvashattuk, lajstromba veszik. Ezek után nem kell minden versenyen újra méregetni.

Batali: ha majd túl leszek a hatvanon, ne tegyél old boy kategóriába, inkább maradnék a fiatalokkal. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 11. - 5:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gvandor írta:
Gondolom úgy lehet megoldani, hogy választunk magunk közül felmérőt, vagy felmérőket, és ők lesznek jogosultak. Az osztálykapitány feljogosítja őket. Technikailag úgy tudom elképzelni a leírtak fényében, hogy mindenkinél adva van egy vitorlarajz M1:1, ezt előírja a szabályzat, erre fel lehet rajzolni a trapézokat, háromszögeket, és a méreteket. A vitorlán meg a mérést segítő jelek. A felmérők felmérik a számítások szerint, ahogy a JJ. által fordított szabályzatban olvashattuk, lajstromba veszik. Ezek után nem kell minden versenyen újra méregetni.

Batali: ha majd túl leszek a hatvanon, ne tegyél old boy kategóriába, inkább maradnék a fiatalokkal. :twisted:


A felmérő ügyében várom még a választ Feco1- től, hogy elvállalja-e!
Amennyiben elvállalja úgy az Ő feladata a felmérési rendszer kidolgozása.


A vitorla felmérését a szabályzat 1:1 vitorlarajzon írja elő, de van olyan kezdeményezés, hogy egy A4-es lapon 1:4 arányban is elfogadható legyen. Ez jelenleg elbírálás alatt van, ha jól tudom.

A felmérés után a vitorlákra kell (kitörölhetetlenül) ráírni a méretet cm2-ben. Amennyiben a felmérő ellenőrizte, szignójával ellátja. Ezt a felmért vitorlát többet nem kell már felmérni.

A hajó felmérése is ide tartozik, bár ott gyakorlatilag csak a 65cm az előírás.

... A felmért és szabályosnak talált hajóval versenyző RG65-ös hajós az Országos Bajnokságon már fel kell tüntesse a vitorlán a HUN jelzést is!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 11. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gvandor írta:

.........
Batali: ha majd túl leszek a hatvanon, ne tegyél old boy kategóriába, inkább maradnék a fiatalokkal. :twisted:


Gondolom még ez az idő távol van :)

A mellékleteket kellene valahogy megjeleníteni:

1.3 Képi leírás, meghatározás.

1.3.1 Az 1,2,3,4. képi mellékletek az osztályszabály leírásának
elválaszthatatlan részét képezik.


Van valakinek erre valamilyen ötlete? Esetleg elküldhetné az rg65-hu@gmail.hu címre kép formátumban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 11. - 10:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem az A4-es forma is megfelelő, ha rá vannak írva a méretek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 13. - 15:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

RG65 felmérésére vállalkozom.

Az 1:1 vitorlarajz mindenképpen segítség, így minden vita kizárható. Ha valaki szabott már vitorlát, akkor biztosan van 1:1 vitorlarajza. Ebben tudok segíteni, mert JIF65, Laerke65 és JIF2 hajókhoz VAN 1:1 vitorlatervem papíron. Ha a felmérendő hajó terve megvan a gyűjteményemben, abból tudunk kreálni 1:1 rajzot, ha nagyon muszáj.

Amúgy van egy képelemző programom, amit anyagszerkezet-vizsgálathoz írtam pár éve, mely alkalmas egy digitális képen, megfelelő kalibrálás után tetszőleges szabálytalan forma felületének nagy pontosságú kiszámítására határozott integrállal. Egy misét megér, akár kontrollnak is elmehet.

A felmérés tehát RG65 esetében (szerintem) az alábbiakból áll:

1 Vitorla felmérése. (Vitán felül, a legmacerásabb ügy) A fock+grósz ne haladja meg a 2250 cm2-et.
2 Hajótest hossza, ütközővel együtt 65 cm.
3 Ütköző vastagsága 5mm, szélessége min. 3mm
4 Árboc magassága a fedélzet vonalától max. 110cm
5 Hajótest egytestű. (nem megy mínuszba, ki/be, blablablaa..)
5 Uszony középvonalban.
6 Kormány középvonalban.
7 Rádió vezérlés max. két csatorna, vitorlavezérlés1, kormány1 csatorna.
8 Vitorlák feliratozásának ellenőrzése a szabályok szerint.

Ha mindezt előre megteszitek, akár magatoknak, akkor a felmérés csak ennek ellenőrzése.

+egy szép, dizájn RG65 matrica, amit dátummal, aláírással jól beleragasztunk a testbe, ami igazolja a felmérést.
+lakkfilc szignó és területjelzés a vitorlán.

Nagyjából ennyi, várom a jelentkezőket, haladjunk, lépjünk az ügyben, ha Nektek is megfelel így!

üdv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 14. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
Szerintem felmérni, fiaatal, nyelveket beszélő, PC világában eligazodóember kell.
Jenő ilyen ember!
Az külön szerencsénk, hogy Jenő ezt a munkát önként vállalta, nem kell agitálni.
Én támogatom, hogy Jenő legyen az RG 65-ös osztály egyik felmérője.
Jó lenne, ha még valaki önként vállalkozna.
Ha már eddig eljutottunk Jenőt ne hagyjuk cserbe, meg kell teremteni a legitimitását.
Írásaimban ezt a legimitás megteremtését kérdeztem kedves Batali, csak sajnos nem akarjuk egymást megérteni.
Látod gvandor megértette és javaslatot is tett.
Batali! Te más osztályban is versenyzel ott is fel kell mérni a vitorlákat, a Te vitorláidat ki mérte fel és, hogyan kapta mmeg, vagy kapták a megbizást.
Esetleg ez lehetne minta.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 14. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Maximálisan támogatom Jenő vitorlafelmérővé való kinevezését.
Nekiállok a vitorlának, hogy legyen mit felmérni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 15. - 15:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

A vitorla felméréshez néhány gondolat.

Az általam javasolt A4-es rajz nem biztos, hogy beválik. Az ok egyszerű. A vitorla méretezése 1 tizedesig megadott cm-ben szükséges, ez a milliméter.
1:4 kicsinyítésben ez 0,25mm. A másik ok, hogy egy kész vitorlát egyszerűbb (sokkal), ráfektetni a rövidebb oldalainál, celluxszal összeragasztott 4 db A4-es másoló papírra és a jellegzetes pontjait a vitorlának jelölni alapon. Természetesen a méreteket a vitorla "gyengéd megfeszítésével" pontosan kell felmérni és a rajzon rögzíteni.

A vitorlák 1:1-es rajzát egyszerűen kis tekerccsé lehet összetekerni, így nem foglal el nagy helyet.

Egy adott vitorlát elég egyszer felmérni, de a groszt és a fockot mindenképpen külön kell mérni - cseréből adódó vitákat elkerülendő.
JJ munkáját segítendő, mindenkinek saját magának kell a vitorláját felmérni ( a tulajdonos felelőssége!) az ellenőrzés tényleg csak ellenőrzés és nem a vitorlák felmérése.
Szerintem aki komolyan gondolja, hogy akár nemzetközi mezőnyben is versenyez az meg tudja oldani, hogy szabályos legyen a hajója és a felszerelése. Tudom viccesnek is tűnhet a nemzetköziség, de nem szabad elfelejteni, hogy a magyarországi bajnokságon - is! - részt vehet bárki, aki szabályos RG65-ös hajóval, a vitorlázás szabályainak elfogadásával versenyez!

Az F5-E osztály vitorlái teljesen egyforma felületűek, ezért a hazai versenyeken bőven elég kontroll a versenyző "szava", hiszen 20-25 hajó egymás közvetlen közelében kimutatná a nagyobb eltéréseket . Ráadásul csak pár hozzáértő készíti a mezőny vitorláit így a "tévedés" ki van zárva. A gyakorlatban a 3D-s kialakításon van a hangsúly és semmiképpen sem a néhány mm-es "nyújtáson" :)

Külföldi, nemzetközi versenyeken nem vettem részt ezért a nem itthoni felméréseket nem ismerem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 16. - 1:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jif 2 A-rigg, ezzel számoltam: https://www.box.com/s/tth30n6n8h9cqmj10zqw

Ami a 3D kialakítást illeti, áruljatok el egy titkot; a legnagyobb íveltség hol legyen: 30-35-40 % ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 16. - 7:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Gvandor!

Szerintem 35% a belépő éltől mérve. (Lásd: Vitorla, amitől megy a hajó topic, itt a vitorlások fórumon.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség