SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 13:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 328 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 20. - 22:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Kezdőknek és nem kezdőknek tanulni, gyakorolni ajánlom a Virtualregatta.com-ot! És azon belül a Virtual Regatta Inshore futamait!
Bal, jobb csapás, belső hely, fedés stbstb minden van és jopfa a visualja is!

HUN 74


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 21. - 11:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"szóljunk egymásnak időben az előre látható útjog megadásról"
Igen, maximálisan egyetértek. Szóljunk időben, ha igényt tartunk az útjogra. Sokszor belefeledkezünk a versenybe és a közvetlen környezetről sem veszünk tudomást, azt meg pláne nem mérlegeljük, hogy milyen helyzetbe kerülhetünk a következő másodpercekben(kevésbé rossz eset). Sokszor abban bízva, hogy a másik enged megyünk változatlanul a nekünk kedvező irányon, majd az ütközést követően megmagyarázzuk, hogy miért nem vagyunk hibásak (ez a nagyon rossz eset). Akinek nem........, én már ingben vagyok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 21. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy vitaindító szösszenet:

Kép

Az első példa szerint:
A bal-csapáson, azonos irányban hajózókra a 11. szabály vonatkozik.
A "köztes hajók húzzák be a pocakjukat és kerüljék az ütközést 14. szabály. Persze ha van helyük a szél-felé fordulniuk (luvolniuk) kell.
A szélső, szél-felőli pedig minden bajnak okozója, s ha nem tér ki akkor foroghat (360 fokot).

A második példa szerint a hajók elérték a "jelhelyet" Ez egyszerűség kedvéért legyen kb. 2 méterre a bójától. ...............................Persze lehet használni mérőműszerekkel pontosan meghatározott 4 hajóhossznyi távolságot, korrigálva az aktuális futamban résztvevő hajók különböző hajóshossza szerintire. Jaj. Legyen inkább 2 méter.
A zónán belül érkező hajókra immár a "jelhely" szabálya vonatkotik, tehát a belső hajónak "belső helye" van 18.2(a) szabály. Ilyenkor nem érvényesül a 11. szabály és a szélalattinak el kell engedni a szél-felőli hajókat.

A harmadik példa
Ott nincs miről aggódni, hisz a 18.1.(a) szabály érvényesül, vagyis a jobb-csapás előnye.(10).

szerintem
:D :D :D

A fenti példa valósághűen:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 21. - 20:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a hasznos információkat!
Tanulok belőlük :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 22. - 1:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
Egy vitaindító szösszenet:

Kép

Az első példa szerint:
A bal-csapáson, azonos irányban hajózókra a 11. szabály vonatkozik.
A "köztes hajók húzzák be a pocakjukat és kerüljék az ütközést 14. szabály. Persze ha van helyük a szél-felé fordulniuk (luvolniuk) kell.
A szélső, szél-felőli pedig minden bajnak okozója, s ha nem tér ki akkor foroghat (360 fokot).

A második példa szerint a hajók elérték a "jelhelyet" Ez egyszerűség kedvéért legyen kb. 2 méterre a bójától. ...............................Persze lehet használni mérőműszerekkel pontosan meghatározott 4 hajóhossznyi távolságot, korrigálva az aktuális futamban résztvevő hajók különböző hajóshossza szerintire. Jaj. Legyen inkább 2 méter.
A zónán belül érkező hajókra immár a "jelhely" szabálya vonatkotik, tehát a belső hajónak "belső helye" van 18.2(a) szabály. Ilyenkor nem érvényesül a 11. szabály és a szélalattinak el kell engedni a szél-felőli hajókat.

A harmadik példa
Ott nincs miről aggódni, hisz a 18.1.(a) szabály érvényesül, vagyis a jobb-csapás előnye.(10).

szerintem
:D :D :D

A fenti példa valósághűen:
Kép


hát… még mielőtt valaki megtanulná így az eseteket, egy kicsit belepofizok, mert hagy némi kivetnivalót a magyarázat.
Persze, ha nem egyszerűsítjük le a szabályrendszert, nem hagyjuk ki a szabályok egy részét , vagy nem alakítunk ki más szabálykörnyezetet. Ha ez erről szól, akkor Mea culpa… szórom a hamut a fejemre, hogy beleszóltam. (A leegyszerűsített szabálykörnyezet sajnos a versenyek alatt előforduló szituációkat már nem tudja maradéktalanul , egyértelműen lekezelni, ami aztán vitákhoz, sérelmekhez vezethet.

Szóval a következő kiegészítések a teljes szabályzat használatát feltételezi:
1. eset… a 14 es szabály az összes hajóra előírja az ütközés elkerülését, nem csak a közbensőkre.
A közbensőknek nem kell behúzott pocakkal vitorlázniuk, mert ugyan nekik is útjogot kell adniuk az alattuk vitorlázóknak, de részükre útjogot kell biztosítania a felettük vitorlázó hajóknak. A szél alatti hajók pedig nem változtathatnak hírtelen irányt, mert a 16.1-es szabály helyet (időt) biztosít a kitérésre a szélfelőli hajónak. A szél felöli hajó sem élhet vissza ezzel a szabállyal, hiszen neki olyan oldal távolságot kell tartania a szélalatti hajótól, hogy annak (nem hírtelen) irányváltoztatását követni tudja.

2. eset… ha zóna akkor 18.2b szabály, nem 18.2a. Erre maga a 18.2a is kitér. Nem felel meg viszont a szabályzatnak az, hogy zónán belül nem érvényesülne a 11-es szabály. Minden „A” szakaszbeli útjog szabályt be kell tartani a zónán belül is. Azzal a kitétellel, hogy a 18.2a, 18.2b szabály által biztosított „jel-helyet” meg kell adni. Magyarul: (jelen esetben) a szél alatti hajók addig felszoríthatják a szélfelöli hajókat , amíg az, (azok) még el tud(nak) haladni a bója helyes oldala mellett.

3.eset…. itt nem helyes a „vagyis” használata, mert a 18.1.(a) -nak semmi köze a 10-es szabályhoz.
Helyesen úgy szólhatna:
Ott nincs miről aggódni, hisz a (bója közelsége miatt) 18.1.(a) szabály érvényesül, valamint a 10-es útjog szabály (a jobb-csapás előnye).

Mégegyszer bocsi a kukacoskodásért, de a szabály az szabály, úgy helyes, ha azok használatában szabatosságot alkalmazunk. Attól függetlenül is, hogy a zóna határt még hajóból sem lehet olyan pontosan megállapítani mint ahogy a szabály feltételezi, nem hogy ötven, száz méterről, esetleg még messzebbről is a partról rálátva.

Megoldás: a beszéd, a kommunikáció és mellette a tolerancia, az udvariasság. (amit betartani –valljuk be- nehéz egy verseny alatt. …mármint az utóbbi kettő kívánalmat, az első kettőt pedig kultúrált stílusú és hangnemű keretek között tartani)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_33 2014 feb. 23. - 11:02-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 22. - 11:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Persze, hogy nem kukacoskodás! Pont az a lényeg, hogy jól ki legyenek tárgyalva a tennivalók bizonyos szituációkban.

Az egyszerűsítésnek csak az RG65-HUN hajóosztályra vonatkozóan van jelentősége. Jelenleg a versenyeinken - a költségmentességnek ez az ára - nincs lehetőség szakértő bírók felkérésére, a többi hajóosztálytól eltérően.
A hajósok közül is sokan az RG65 versenyein ismerkednek először a vitorlázással, ezért rájuk egy túl bonyolult szabályrendszer riasztólag hat, hiszen "elvesznek" a részletekben. Egy szabály pedig csak addig jó amíg azt betartják, betartatják. Fontos tehát, hogy azt a kevés előírást mindenki értse, hisz a saját érdeke is ez.

Bízom abban, hogy szép lassan majd a zergések is belépnek egy RC. vitorlázással is foglalkozó modellező klubokba. Akkor már a klubok rendezik a versenyeket, a szabályok teljes körű betartásával.
:D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 22. - 13:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Uraim!

A legalapvetőbb szabály tehát, az udvariasság, a konfliktus kerülés, ami csak a baráti jó viszony alapján képzelhető el. Ezért nem jó a durcáskodás sem a versenyen, sem a versenyek között. Jó társaságban sokkal több dolog elfér, rendezhető. Az Zergében ezért kérünk több türelmet a profi versenyzőktől. Igyekezzünk nem visszaélni ezzel. Szerintem itt fog ez menni simán...

jj

:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 23. - 7:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A rajtolás.......... Böröcz Bence tollából!
http://modellvitorlazas.5mp.eu/web.php? ... oOewxbTr8j

Lássuk először a P lobogós rajtot. ( megj. tavasztól ez a szabály lesz érvényben az RG65-HUN versenyeken )

A versenyzőkre pusztán annyi kötelezettséget rónak a szabályok, hogy a rajtjelzés pillanatában nem tartózkodhatnak a rajtvonal két vége és az 1. számú pályajel által meghatározott háromszögben. ....megj. természetesen a vitorlázás szabályai érvényesek!!!

........................Ha ez ellen vétenek, a hajó teljes terjedelmével vissza kell térni a rajtvonal rajtjelzés előtti oldalára. Ezt azonban tehetik akár a rajtvonalat , akár annak valamely meghosszabbítását keresztezve.
.......................
Mi a nagy előny a versenyzőkre nézve? Nincsenek korlátozva az egyperces jelzéstől kezdődően, így akár az utolsó percben is lehetőségük van a rajtvonalat keresztezve felvenni a rajtpozíciót, az ún. beugrós rajtot kivitelezni. Továbbá a korai rajtos hajók egyenlő büntetésben részesülnek, hiszen a lehető legrövidebb úton visszatérhetnek a rajtvonal mögé, és eredhetnek a mezőny után.

:D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 23. - 8:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
RG65-HUN versenyutasítás:
http://rg65-hun8.webnode.hu/eloirasok/v ... tasitasok/

c.) Az útjogos hajó kormányosa időben szólítsa fel az útjogát esetleg megadni nem szándékozót a vitorlaszámának és az útjog alapját közölve. Ezzel elkerülhetők a figyelmetlenségből előadódó helyzetek, továbbás a bírónak is lesz lehetősége a helyzet megismerésére.

:D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 28. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A VBR 5.forduló a Városligetben lesz megtartva vagy esetleg máshol?

:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 28. - 13:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Ligetben max. nyálkafutamot tudunk tartani! :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 28. - 14:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
tibu írta:
A Ligetben max. nyálkafutamot tudunk tartani! :twisted: :twisted:


5 napja voltam ott, és a víz és a mederfenék is tiszta volt. Eltűnt a spenót. Tökéletes volt a vízminőség.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 28. - 16:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szóval voltál a ligetben hajózni és nem szóltál?
A vizet akkor még én is fogom tesztelni, ha nem jó, akkor Omszki tavi lesz a köv. verseny.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 04. - 9:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:
VBR előzetes időpontjai:
...
2014.03.16.
jj


JJ, van még olyan lehetőség, hogy igény esetén sűrítünk? Részemről lenne igény.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 10. - 0:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok Uraim!

A sűrítésre elszaladt az idő, de 03.16. az egy hét múlva lesz, jelentkezzetek!!!
Ha van rá igény, csinálhatunk még egy versenynapot, 03.23-án , vagy 04.06-án vasárnap.
Ha leszavazzátok, akkor 03.16. az utolsó verseny a VBR-ben és akkor lesz eredményhirdetés is. (03.30-án lesz verseny, Százhalombattán)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 328 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség