SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 11:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Történelmi hajók és modelljeik
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 11:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

Valamilyen számomra ismeretlen okból a történelmi hajók modellezése
egy igen mostohán kezelt téma. Valószínűleg a feladat nehézsége az
ami sokakat elriaszt, mert maguk a modellek nagyon népszerűek.
Egy-egy többárbócos történelmi vitorlás előtt a szakembertől a
laikusig mindenki megáll és gyönyörködik benne. Valószínűleg fel is
ötlik benne, hogy de jó lenne egyszer egy ilyet.......... és mire újból
végigfuttatja szemét a hajón le is mond erről az elképzelésről látva a
rengeteg apró részletet , finom kis alkatrészt. Szerencsére vannak akik
éveket áldoznak egy-egy ilyen hajóra, a mi legnagyobb örömünkre.

Kezdjük is a sort egy igazán híres darabbal Lord Horatio Nelson
Admirális Úr zászlóshajójával, amivel a Trafalgar fok előtt súlyos
csapást mért a Willeneuve admirális vezette egyesített Francia-Spanyol
flottára 1805-ben. Ezzel a szárazföldön oly sikeres Napoleon tengeri
útját elvágta, és gyakorlatilag megmentette Angliát a Francia
megszállástól. Azt Angol társadalom a mai napig méltányolja ezt a
cselekedetét, és az Admirális Úr emlékét és neves hajóját is a
legnagyobb becsben tartják.

A hajó ezen modellje a Közlekedési Múzeumban került kiállításra a
Kereskedelmi Hajózás emlékkiállításon 2005-ben
Kép
Kép
Kép

Azt sokan tudják, hogy a HMS Victory Londonban látható teljes
éppségben egy szárazdokkban, de azt már kevesen tudják, hogy a hajó
a mai napig az Angol Haditengerészet állományában van. Tatján a
haditengerészet nagylobogójával, a fősudáron pedig a tengernagyi
árbócszalaggal. A fedélzeten a haditengerészet hivatásos állománya
teljesít szolgálatot. Természetesen látogatható a hajó, de a látogatás
nem olyan múzeumos, mivel állományban lévő hadihajóról van szó, így
kicsit feszesebb a légkör. Az igegenvezető tengerésztisz, és csak
csoportosan lehet közlekedni.......

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 11:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A témához kapcsolódva továbbá...

A Nelson Admirális klasszikus, portréja:

Kép

Még jó, hogy nincs fotó róla, mert így a festő jótékonyan elfedte
mindazon sérüléseket, csonkulást stb... amivel ez a nagy ember
meg volt "áldva" a sok-sok kemény ütközet, a hajósélet megtette a
magáét. Csonkolt kezét, törött és rosszul összefort egyéb csontjait,
forradásait nem láthatjuk viszont a portrén.
Mindemellett a kortársak szerint jó humorú megnyerő ember volt, és
kifejezett csábító, a fehérnép körében legalább akkora sikereket ért
el mint a hadihajózásban.

A HMS Victory hivatalos web-oldala

http://www.hms-victory.com/

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 11:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Érdekes kép a hajó hosszú és fordulatos történetéből:

Kép

( http://www.mikekemble.com/ww2/britsubs2.html )

A HMS Token diesel-elektromos tengeralattjáró a HMS Victory mellé
kötve. A neves hajó ebben az esetben nem a nemzet szinbóluma,
magasztos zarándokhely, hanem prózai szerepkörben mint
lakóhajó "tündököl". Érdekes egy gondolkodású nemzet ez az Angol, ha
kell akkor a lehető legpraktikusabb, még egy ilyen erekjét is fel tud
használni valami hasznosra, de ahogy vége lett a háborúnak
visszaállítottak mindent az eredei állapotba és újra "múzeum" lett a
hajó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 11:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tájékozódás a hajón:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 12:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez igen! Ez válasz Artur repflotta tulajdonos kérdésére is.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 13:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igyekeztem és remélem Artur is megtalálja ezt a topicot!

De ha már belecsaptunk a lecsóba, akkor melyik legyen a következő
hajó?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én láttam ilyen (olyan 1m50cm-es ) hajókkal vagy tizzel csatát a V.B.-n Magdeburgban. Minden hajó sor- ágyúból tüzelt és közben manőverezett.
Olasz versenyzők voltak, két autóbusszal és egy teherautóval érkeztek a versenyre.
Kicsi elektró motor volt beszerelve a kormány alatt és igy teljes vitorlázattal manővereztek és közben lőttek.
Kérdeztem miért nem vitorlázattal haladnak - óriási magyaros tengeri tapasztalattal - erre a válasz az volt, tudom e hány fő volt a személyzet egy ilyen hajón? Több mint 200 matróz kellett a vitorlák kezeléséhez és ez legalább 10szervó mozgását igényelné!Kép
Közeledik a karácsony, most már mindig lesz ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 21:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Huh, milyen kimeritö beszámoló :) Nehéz hozzáadni.
Talán kicsit arról az emlékezetes csatáról.
Az angol oldalon 27 hajó volt 2148 ágyuval.
A francia-spanyol oldalon 33 hajó 2626 ágyuval.
A Victoryn kerek 100 ágyu volt, a spanyolok zászlóshajóján 130.
Elsö gondolat az lett volna hogy az angolok hátrányban vannak azonban abban az idöben a tengeren nem volt senki aki megközelitette volna öket. Például az angol legénység háromszor gyorsabban feltudott tölteni egy ágyut a lövés után.
A sorhajó név abból származik hogy a hajók felsorakoznak, lövik egymást vagy az árbócokat hogy ne tudjanak mozogni vagy a vizvonal alá süllyeszteni. Nelson admirális új modszert talált ki amivel meghökkentette a másik felet. Két sorban merölegesen közelitette meg a másik fél felsorakozott hajóit. Lásd kép itt.
Kép
Namost ez elég rizikós ötlet mert az angol hajók jó darabig kivoltak téve tüznek és még vissza se tudtak löni. A Victoryra például 8 hajó tüzelhetett teljesen büntetlenül. Végülis mikor a Victory kedvezö pozicióba került rettenetes tüzet adott le a Bucentaure-ra ami Villeneuve zászlóshajója volt meg Redoubtable-ra. Az utóbbinak 643 fönyi legénységböl pillanatok alatt 300 életét vesztette 200 megsebesült. De nem az a mesterlövész amelyik a francia hajó árbócáról eltalálta Nelson admirálist, mert az ki tudja miért ünnepi legpompássabb, szinesebb ruháját vette fel.
Az angolok mai napig is nagyra értékelik a régi szép idöket, Londonban van a Trafalgár tér, diadaloszloppal meg oroszlánokkal, egyszer jártam ott.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 22:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
De ha már belecsaptunk a lecsóba, akkor melyik legyen a következő hajó? üdv.: SRY
Akkor javaslom a Golden Hind-et. (Arany Szarvas)
Én már voltam a Golden Hind fedélzetén. Jobban mondva ezen a replikán :) Elsö benyomásom az volt hogy vigyázni kell a fejemre mert a kapitány fülkéjétöl kivéve minden alacsony volt.
Sir Francis Drake volt az elsö aki körbehajózta a földet kelet-nyugati irányba, közben felfedezte a San Francisco öblöt és soha felfedezö nem hajózott annyira délre elötte.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 04. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nalam epuloben van egy Golden Hind :P

Kép

Igaz "kit"-bol :oops: keszul, az apro reszleteknek nem mertem nekivagni hazilag. Nem tudom mikor keszul el, de remelem szep lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 07. - 3:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bizony türelem és idö kell az ilyen munkához. Majd ha a festésnél tartasz, (bár ott lennél igaz :) ) a fenti kép segit.
Pár gondolat a Galleonról, mert a Golden Hind az egy tipikus Galleon.
Ránézésre furcsa hogy minek van olyan magas tatfedélzet (hátsó fedélzet). Nos ennek pszhiologiai oka van.
Mikor az ellenfél próbálja elfoglalni a hajót, könnyü neki a közepén bemászni a föfedélzetre.
És akkor jön a meglepetés, mert jobbról balról viz van, az elöhajó fedélzetröl magasról nyilaznak, a hátsófedéletröl nyilaznak, lándzsáznak. Szorult helyzet.
A Galleon konstrukciónak a löfegyverek elterjedése okozta a végét, a magas tornyok kiválló célt adtak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 19. - 16:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 22. - 21:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pár éve Londonban járva én is elzarándokoltam kedvenc kapitányom, Sir Francis Drake zászlóshajójának másolatára, a Golden Hind-ra (eredetileg Pelikánnak hívták). 190 centi magas lévén szinte négykézláb kellett végignéznem, mert mint Artur mondta, rettenetes alacsonyak a belső fedélzetek. Rögtön megértettem, hogy miért ücsörögtek régen a hajósok állandóan a fedélzeten! :D
Bemásztam minden lukba (a család már rég a parton türelmetlenkedett) és közben azon morfondíroztam, hogy jó-jó, kellett egy kis hely a legénységnek, hogy aludjon. Meg kellett hely az élelemnek, a víznek és egyéb nemesebb folyadékoknak... de hova a túróba tették ezek az angol kalózok a rengeteg zsákmányt, egy mai szemmel nézve pici kis hajón? Pedig az a zsákmány nem volt kevés, mert Drake és társai végigsarcolták Dél-Amerika keleti és nyugati partját, hajók sokaságát foglalták el... és még papot is vittek, meg zenészeket... hát tériszonyuk nem lehetett, az biztos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 16:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 20. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Találtam Nektek valamit. Ugyan elképesztő árakkal, de gyönyörű modellekkel: http://www.shipmodel.ru/index.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség