SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 18. - 9:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14. - 14:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak annyit írok, hogy találtam egy régi alu tetőantennát a raktárnak
használt garázsomban. Nem is tudtam, hogy ilyenem is van :roll: :roll: :twisted: :twisted:

Szóval alumínium négyzetszelvényból van az egész.........pontosabban
volt......a többit , meg a képeket később :twisted: :twisted: :twisted:

Pedig azt mondtam Tokizoli Kollégának, hogy egy fenékkel több lovat
nem lehet, dehát ha már valaki megcsinálta az alap "T" vázat (igaz
antennának szánta nem szárazföldi/ jégvitorlásnak) nem lehet csak
úgy otthagyni hánykolódni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
...dehát ha már valaki megcsinálta az alap "T" vázat (igaz
antennának szánta nem szárazföldi/ jégvitorlásnak) nem lehet csak
úgy otthagyni hánykolódni.


No igen, egy kalapácsos ember mindent szögnek lát :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14. - 22:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Bizony, hogy szögnek, de még milyen szögnek :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5319657
Így néz ki most a szörny. Sajnos csak ilyen kis kerekek vannak itthon,
ezek elég szerencsétlenül néznek ki, de ez van ezt kell szeretni.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319659
Még kicsit szedett-vedett, de ezt tudjuk be annak, hogy építés alatt áll.
Végül is a teljes antennát szét kellett szedni, csak az alu nyersanyag
volt hasznosítható. Vagy másfél órán keresztül csiszoltam, sikáltam a
jól eloxidálódott, koszos, sáros alurudakat.

Olyan 72 cm hosszú, és 104 cm magas, jelenleg 460 gramm a tömege,
ehhez még jön 100-100 gramm szervo és akku, meg az apróságok,
szerintem olyan 850 grmm lesz a vége.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319661
Az árboc egy 8x0,5 mm-es széncső, az árboc aljába esztergáltam egy
alumínium dugót, amin egy 3 mm-es csap van, ez a csap illeszkedik a
törzs furatába. Egyéb vitorlaszerelvények még kialakításra várnak.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319662
Az első futómű kormányozható és egy M3-as csavarorsóból, meg egy
2 mm vastag ötvözött alulemezből csináltam. A kormánymozgató himba
nincs még meg.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319663
Ez a hátsó futó. Ez is az antenna maradékaiból készült. Nem valami
szép, de legalább masszív.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319665
Itt van a "T" összekötés. Ezt az összekötő elemet is az antennából
mentettem ki. Az alurudakon kívül, ez volt a leghasznosabb a
megboldogult műsorvevőben.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5319668
Ez itt egy kis teszt. Egy sniccerpengéből csináltam korcsolyát. A végső
kori sokkal nagyobb lesz, ezen csak kipróbáltam, hogy egyáltalán meg
lehet-e csinálni. Az alakja asztali köszürűvel lett kialakítva. A furat kicsit
trükkösebb, mert először egy lángforrasztóval kilágyítottam egy ponton a
penge anyagát, majd ide fúrtam a lyukat. Semmi extra nem kell, egy
lágyforrasztásra használt nyílt lángos páka is megfelelő, csak
cseresznyepirosra fel tudja melegíteni a lemezt. A fúráshoz normál
HSS csigafúró is elég (a kilágyítás után).

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 15. - 0:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na mit találtam a fotoalbumomban:

Kép
http://users.atw.hu/sry/keptar/HF078.jpg

lehet lelesni a műszaki megoldásokat.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 15. - 21:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Folytatódott a lakatoskodás. Érdekes, hogy minden modellnek van egy
jellemző alapanyaga. Az egyik szinte teljesen fából, a másik műanyagból,
ez a föld/jég-vitorlás meg jórészt fémből van. Jó dolog ez, ki lehet tanulni
egy kosárnyi szakmát szép lassan :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5330307

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330308
Ha már lakatoskodás. Csináltam egy ilyen alaplemezt aluból. Ez
szegecseléssel került rá a vázra. Az elején csináltam egy felhajtást, hogy
merevebb legyen.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330309
Először egy vízzárt elektromos kötőbobozt szereltem az alaplemezre.
Mert ha jégen megy a gép akkor a hó, jégpor verődik fel, ha talajon
akkor meg a por. Ezek nem igazán tesznek jót a rádióvevőnek, így
jobb ha egy védett dobozban van. Ebben a dobozban kap helyet a
vevőakku is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330311
Ez az árboc alja. Itt jól látszik az esztergált dugó, meg a rögzítőcsap.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330312
Ha már sikáltam, csiszoltam az aluléceket másfél órát, akkor ne legyen
már megint randa oxidált, így lefestettem a vázat feketére.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330313
Elkészült a komplett kormánymű is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330315
Itt a kormányzott első furómű.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330314
A törzs középrészén van egy kötélterelő, így kerüli ki a kormányhuzal
az árbocot.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330316
A kormányszervo az alulemezre van felszerelve, mellette a
vitorlaszervo látható. A szervovezetékek a műanyag dobozba futnak be.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330319

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5330317
Így néz ki a hátsó traktus.

Lassan kezd összeállni a gépezet. Még a vitorlázat szerelvényei és
maga a vitorla van hátra. Mivel fekete lett a gép (ez a szín volt kéznél)
gondoltam egy olyat, hogy a vitorla meg legyen alumíniumszínű. Van
nagyon vékony, iszonyat erős alumínium színű fóliám, szerintem abból
fogom kiszabni a "rongyot". :D :D :D :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16. - 20:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Elkészült a szörnyeteg:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5336941

Ez csak előzetes, teszek még fel képeket a részletekről. Ha lesz szél
holnap jégreteszem, vagy útra vagy mit tudom én hova. Egyáltalán
milyen modellkategória ez?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Nagyon tisztelem, és becsülöm a kitartásodat, energiádat és lenületedet, sőt egy kicsit irigylem is :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16. - 21:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Otako igyekszem :roll:

Az igért részletek:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5337300
A kerekek is kaptak némi "tuningot". Ezek a slow flyer repülős kerekek
arra vannak kitalálva, hogy fel és leszállások alkalmával pár métereket
guruljon rajtuk a gép időnként. Semmiképpen nem az a feladatuk, hogy
tartós "közúti" futóműként funkcionáljanak. Ezért mindegyik kerék
perselyezést kapott. Így már birni fogja a tartós üzemet.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337302
A gépezethez elkészültek a korcsolyák is. Mint látható nem sniccer
pengéből. A sniccer penge nagyon alacsony lett volna, így készült
három lemez kori. A felső részükbe be lett forrasztva egy-egy kis
rézcső, ezekkel lehet felfogatni a tengelycsonkokra a korikat.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337306
Egy kis árbocmechanika. Minden szétszedhető, bontható.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337308
A vitorla kötése az öregfához. Itt lehet állítani az öblösséget is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337311
Rövidre vettem a feszítőkötél bekötését, így nem kellett
meghosszabbítani a vitorlaszervo karját.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337313

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337315
Így néz ki a teljes mechanika. A szerkezet össztömege 772 gramm.
Az elején ennél többre számítottam. Ritka eset amikor az elkészült
szerkezet könnyebb mint a tervevezett volt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5337304
A vitrola a régebben is jelzett fémszínű fólia. Ez végül is az ismert
mentőtakaró. Nagyon könnyű és vékony anyag, a legkisebb szélmozgásra
is felfúvódik, szépen felveszi a kívánt alakot.

Remélem holnap az időjárás kegyes lesz és kipróbálhatjuk a gépezetet.
Ha másként nem akkor keréken aszfalton.

üdv.:SRY


( Ha nem fog menni a vonat-HÉV-busz ezzel megyünk a városba)
(antikos)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Azért látom némi horgász anyag is beépítésre került a bum alá. Teteszik a forgókapcsos karabineres megoldás.
Hiába aki mindenben modellező alkatrészt lát.... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ezzel kapcsolatban eszembe jutott: A Városligetben tréningeztünk
" Hidroglizerrel " ( biztos nem igy irják!)2,5ccm-es motor -hajó és lágcsavar hajtja, megy vagy 150km/órával!
Odajön egy bácsi és kérdezi minek csinálják ezt?
Mondom: " Ilyen fog járni a Dunán "!
Mondja a bácsi: " Akkor Ő többet nem űl hajóra a Dunán!"

Kijelentem: " Semmi kapcsolat nincs a történetnek a fenti vitorlás GUROPLÁNNAL.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 11:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Otako!

Hitvallásom az, hogy a modellező nem is ismaeri azt a szót, hogy
szemét. Minden jó lehet még valamire, még az ásványvizes flakonok
kupakja is, abban szoktam kevergetni a kétkomponensű ragasztót, a
flakon PET anyagából meg kabintetőket lehet zsugorítani :D :D :D

Ez az öreg, hiányos antenna is milyen jó szolgálatot tett. Antnnánek
biztosan nem volt már jó, de másnak se nagyon a belefúrt nagy lyukak
miatt, de jég/szárazföldi vitorlásnak még jó lehet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Én is azt vallom, hogy bármi jó lehet még valamikor, csak tudod kevés a tárolóhelyem a 3. emeleten, nincs garázsom, és a műhely is tele van a családi cuccokkal. Nem is beszélve arról, hogy Mamácska igen csak furán néz rám amikor valami, általa szemétnek tartott dolgot elteszek, mondván, hogy jó lesz még valamire. :lol:
Más:
A korcsolya élkiképzésének kell-e hasonlítani egy valódi korcsolyáéra, vagy ennél a súlynál nincs jelentősge? :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 18:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Most már bátran irogatok és "'osztom az észt" mert megvolt a próba.
Eddig csak képen láttam ilyesmit, így inkább volt ugrás a sötétbe mint
tapasztalatokon alapuló fejlesztés.

A korik is beváltak, meglepően jól viselkedtek. Az élkiképzésüket egy
filclapon teszteltem és az vált be leginkább, hogy kiéleztem mint egy
késpengét, aztán fenőkövel hosszanti irányban meghúztam az élt, úgy ,
hogy kis tized milliméteres lap alakult ki. A borotvaéles sem volt jó, de
a tompa se. Az így lelapolt él viszont fényesen bevált.

Alig volt ma szél, csak néhány kisebb befújás volt, és mégis egész
jól ment a gépezet. Ezt a jól eltalált koriknak tudom be. A kormányzással
sem volt semmi gond. Ilyen nem nagyon szokott lenni, hogy egy modell
az első próbálkozáskor ennyire hibamentesen jól viselkedjen.

mindjárt teszek fel kisvideót róla.

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 jan. 17. - 19:35-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 18:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt a videó:

Se fény, se szél , szóval minden adott volt, hogy egy gyenge
jégvitorlázós videót csináljunk :twisted: :twisted: :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=Z4fMvPvuk5A

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 19:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Pár fotó a mai napról:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/5346729

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/5346730

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség