SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell.
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=773
Oldal: 98 / 100

Szerző:  skeleton [ 2013 feb. 12. - 11:33 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Gratula a hajodhoz! Széplet. DE áruld el nekem miért kellet keresztbe vezetni a kötélzetet? Az előttem szólokkal egyet értek. A kötél kivezetésnek a kötélzetmozgató szervó oldalon kellene lennie. A fokra bekötésre van néhány fotó kirakva, amin rendesen látszik mit kell elkésziteni.

Én igy oldottam meg:
Kép

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 12. - 15:41 ]
Hozzászólás témája: 

Skeleton!

Rajzold le a zsinór vezetettségét és rájössz, ez így jó.

Ugyanis ha a Te általad mondott oldalon lenne a csiga, akkor a grosz-schot behúzási pontja nem vezetné meg a fock- és grosz schottokat.

Szerző:  skeleton [ 2013 feb. 12. - 17:03 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem meg nagyon nem jó ötlet a mozgató kötélzetet az árboc állá bevezetni! De te tudod,én nem értek hozzá.

Szerző:  user_1836 [ 2013 feb. 12. - 20:51 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásaitokat. Próbálok mindenre reagálni.
Egy-két dolog miatt nekem is fájt már a fejem.
A fok baum-ot én is magasnak találtam, de nem tudtam rá mit kitalálni, hogy alacsonyan is legyen és forogjon is. Köszönöm a tippet, már szabom is át.
A grósz baum tudom hogy magasan van, csak az alba miatt nem tudom lejjebb hozni. Lyuk-csap rendszerű árboctalppal lehetne kb. 1 cm-t nyerni. Ami többet jelenthetne, az egy felfelé kitámasztós rendszer. Ez forog már a fejemben, csak még agyalni kell rajta. A baj az, hogy a vitorlának mindkét irányban el kell férni tőle.
A karos szervótól én is fázom. A régebben épített csillaghajómban is csörlő van, a Victoriámban gyári megoldásként karos, de nem is tetszik.
Tibu! Tudnál dobni egy beszerzési linket a Vigor csörlőről?
A mozgató kötélzet azért fut keresztben, mert a karos megoldással így nyertem a leghosszabb utat.

Üdv: Ygor

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 13. - 11:13 ]
Hozzászólás témája: 

ygor írta:
****

1.) Lyuk-csap rendszerű árboctalppal lehetne kb. 1 cm-t nyerni.

2.) Tibu! Tudnál dobni egy beszerzési linket a Vigor csörlőről?
.

Üdv: Ygor


A lyuk-csap megoldás előnye, hogy a vantni kiakadásakor nem törik ez a rész. .... két hajómon volt "fésűs" megoldás és baromi sok gondot okozott ez nekem.
A legjobb megoldás a hajófenékig leérő árboc.... de az már egy másik történet.


Kép Kép Kép Kép

A gyári dobot át kell alakítani, kisebbre! A beépítés útólag okozhat egy kis fejfájást :-)


A link:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... gree_.html

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Pr ... pid=209154

... a Conradosra 24 hónap a garancia, de tulajdonképpen ugyanaz mint a Hobbykinges.

Szerző:  user_1637 [ 2013 feb. 13. - 13:19 ]
Hozzászólás témája: 

Batali gyorsabb volt, én is a Hobbykingnél veszem. Én a gyári dobot tettem fel, nincs vele gond. A jégvityire viszont csináltam egy kisebb dobot, mert ott nagyobbak az erők. Sőt most a 10R hajón az achtert is egy Vigor fogja húzni, persze 10 mm-es átmérőjű dobbal.

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 13. - 13:35 ]
Hozzászólás témája: 

Bocsi, Tibu!.........azért, hogy- bár ritka alkalom ez nekem a vízen -de itt és most leelőztelek :D

A dobot nem az erőhatások miatt cseréltem kisebbre, hanem a Csibor TT65-ben nagyobb dob nem fért volna el. Sajnos nagyon ki kellett "dekázni" a helyet. A Laerke más szerkesztésű hajó, ott ez persze nem gond.

Neked nem zizeg a Vigor szervó? ... arra gondolok, hogy csak nekem van pechem ezzel a típussal. :roll:

Hali, Ygor!

Szerintem Február 24-én hozd el a hajódat úgy ahogy van. A vízen ki lehet találni mi a helyes irány. Várható, hogy lesznek ott szakértők is, akiknek a hozzáértéséhez nem fér kétség.

Sokan használják a 65-ösöket karos szervókkal..... szerintem ennél a méretnél lehet a határ a csigás-karos között.

Szerző:  user_1836 [ 2013 feb. 13. - 19:51 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a linket, már meg is rendeltem a csörlőt. Elméletileg holnap itt is lesz. Ha meg tudom oldani 24-éig, akkor beleszabom, ha nem, akkor egyelőre így marad. Végül is az átlós kötélvezetéssel az SRY által tervezett 65 mm-lel szemben 73 mm futókötelet tudok behúzni. Ezzel kb. a baumot a vitorla alsó élének harmadoló pontjában tudnám meghúzni.

És most kéretik nem hangosan röhögni!

Lejjebb vittem a baumokat. Szerintem működni fog.

http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 048760.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 051144.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 507942.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 472825.jpg

Építő jellegű kritikákat szívesen veszek.

Más.
Azt meg tudjátok mondani, hogy a fok baumot mely pontján kell a fedélzethez rögzíteni?

Ygor

Szerző:  skeleton [ 2013 feb. 13. - 23:05 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Hát megoldásnak ötletes,csak sajnos elvetélt. Nem lehet állitani rendesen a bummot (amivel állitod a fővitorla külsö élének a feszeségét),valamint össze akadás veszélyes a kötélzettel. Minek az alkatrésze volt? 65mm pont elegendő ,a fock kötélzetet kell másképp vezetni,hogy rendesen pillangóba nyiljon. Neked most 75mm fog nyitni a nagy vitorlán is ami majd az álló kötélzetre felfog feszülni majd megtörik rajta és el engedi a szelet. A fock és az árboc fedélzeti pontjai a vizen derül ki.

Szerző:  user_1637 [ 2013 feb. 14. - 14:41 ]
Hozzászólás témája: 

Én ötletesnek tartom az alba megoldást. remélem nem túl nehéz, a képen nem látszik, miből van. A baumot egy bizonyos szögön belül állítanod kell tudni ahogy Skeleton írja, ez megoldható az árbócnál lévő csavarral?
A schott megoldásról más írtam.

Szerző:  jj [ 2013 feb. 14. - 21:20 ]
Hozzászólás témája: 

A fock, amennyire lehet, kerüljön közel az árbochoz, vagyis a fock-bum majdnem érjen hozzá. Ugyanúgy, mint a fővitorlát, a fock-ot is vidd minél közelebb a fedélzethez. Az a lekötés, amin forog, legyen minél rövidebb, de persze minimum annyi maradjon, hogy könnyedén el tudjon fordulni.

jj

Szerző:  user_1836 [ 2013 feb. 14. - 21:25 ]
Hozzászólás témája: 

Útálok ilyet mondani, de Skeletonnak sajnos igaza van. Az ötlet gyakorlatilag abban ki is merült, hogy sikerült levinni a baumot. Az állíthatósága max. 1-2 fok +/-. Azt is csak a szilikon csúszkákkal lehetne megoldani. Egyébként a mérete ellenére nem túl nehéz. A baum 5-ös karbon, az alba pedig 4-es rézcsőből, 2 db hosszúmenetes 3-as anyából és 2 db 3-as metrikus csavarból áll kontraanyával.
De már el is van vetve. Készül a 3.0-ás verzió:
A fésűs árboctalpat kicserélem lyuk-csap rendszerűre és helytakarékosabb hagyományos elrendezésű albát kap egy jobb-bal menetes feszítő felhasználásával.
Ha elkészül, felképelem a fórumra.

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 15. - 7:02 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Ygor!

Talán ezeken a lépeken találsz valami hasznosíthatót:

Kép Kép

Szerző:  skeleton [ 2013 feb. 15. - 11:20 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Készitettem az általam használt behuzó kötélzet vezetésről egy skiccet.
Remélem érthető,látható.

Kép

A lényege a dolognak annyi,hogy a fockhoz menő kötélnek nagyobb hosszt kell adni,mert csak igy nyilik rendesen ki a vitorla hátszélben. A fővitorla lehetőleg meg ne érjen hozzá az árboc rögzitöhőz.

Ez Batali hajójának a fotoja:

Kép

Világosan látszik nincs keresztbe vezetve a fedélzet alatt és felett.

Ellenben itt igen:

Kép

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 15. - 14:18 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv, Neked is Skeleton!

Egy olyan megoldás is jó lehet, ha a fock lekötési pontja és a fock shott behúzási pontja közötti távolság, közel megegyezik az árboc és a grosz-baum shottjának behúzási pontjához viszonyítva.

A belinkelt rajzodon - mivel szépen kivitelezett és nem csak egy vázlat ezért valószínű hogy méretarányos - a fock két fedélzethez kötő pontjának távolsága jelentősen nagyobb mint az árboc grosz behúzási pontja közötti távolság.

Ez az oka, hogy egy plusz bekötési ponttal kell ezt kiigazítani.
Próbáld a rajzon a mondottak alapján átszerkeszteni ezeket a pontokat és eldöntheted, hogy melyik megoldást választod.

Oldal: 98 / 100 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/