SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=773 |
Oldal: 98 / 100 |
Szerző: | skeleton [ 2013 feb. 12. - 11:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Gratula a hajodhoz! Széplet. DE áruld el nekem miért kellet keresztbe vezetni a kötélzetet? Az előttem szólokkal egyet értek. A kötél kivezetésnek a kötélzetmozgató szervó oldalon kellene lennie. A fokra bekötésre van néhány fotó kirakva, amin rendesen látszik mit kell elkésziteni. Én igy oldottam meg: |
Szerző: | user_540 [ 2013 feb. 12. - 15:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Skeleton! Rajzold le a zsinór vezetettségét és rájössz, ez így jó. Ugyanis ha a Te általad mondott oldalon lenne a csiga, akkor a grosz-schot behúzási pontja nem vezetné meg a fock- és grosz schottokat. |
Szerző: | skeleton [ 2013 feb. 12. - 17:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerintem meg nagyon nem jó ötlet a mozgató kötélzetet az árboc állá bevezetni! De te tudod,én nem értek hozzá. |
Szerző: | user_1836 [ 2013 feb. 12. - 20:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásaitokat. Próbálok mindenre reagálni. Egy-két dolog miatt nekem is fájt már a fejem. A fok baum-ot én is magasnak találtam, de nem tudtam rá mit kitalálni, hogy alacsonyan is legyen és forogjon is. Köszönöm a tippet, már szabom is át. A grósz baum tudom hogy magasan van, csak az alba miatt nem tudom lejjebb hozni. Lyuk-csap rendszerű árboctalppal lehetne kb. 1 cm-t nyerni. Ami többet jelenthetne, az egy felfelé kitámasztós rendszer. Ez forog már a fejemben, csak még agyalni kell rajta. A baj az, hogy a vitorlának mindkét irányban el kell férni tőle. A karos szervótól én is fázom. A régebben épített csillaghajómban is csörlő van, a Victoriámban gyári megoldásként karos, de nem is tetszik. Tibu! Tudnál dobni egy beszerzési linket a Vigor csörlőről? A mozgató kötélzet azért fut keresztben, mert a karos megoldással így nyertem a leghosszabb utat. Üdv: Ygor |
Szerző: | user_540 [ 2013 feb. 13. - 11:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
ygor írta: **** 1.) Lyuk-csap rendszerű árboctalppal lehetne kb. 1 cm-t nyerni. 2.) Tibu! Tudnál dobni egy beszerzési linket a Vigor csörlőről? . Üdv: Ygor A lyuk-csap megoldás előnye, hogy a vantni kiakadásakor nem törik ez a rész. .... két hajómon volt "fésűs" megoldás és baromi sok gondot okozott ez nekem. A legjobb megoldás a hajófenékig leérő árboc.... de az már egy másik történet. A gyári dobot át kell alakítani, kisebbre! A beépítés útólag okozhat egy kis fejfájást A link: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... gree_.html http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Pr ... pid=209154 ... a Conradosra 24 hónap a garancia, de tulajdonképpen ugyanaz mint a Hobbykinges. |
Szerző: | user_1637 [ 2013 feb. 13. - 13:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Batali gyorsabb volt, én is a Hobbykingnél veszem. Én a gyári dobot tettem fel, nincs vele gond. A jégvityire viszont csináltam egy kisebb dobot, mert ott nagyobbak az erők. Sőt most a 10R hajón az achtert is egy Vigor fogja húzni, persze 10 mm-es átmérőjű dobbal. |
Szerző: | user_540 [ 2013 feb. 13. - 13:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bocsi, Tibu!.........azért, hogy- bár ritka alkalom ez nekem a vízen -de itt és most leelőztelek A dobot nem az erőhatások miatt cseréltem kisebbre, hanem a Csibor TT65-ben nagyobb dob nem fért volna el. Sajnos nagyon ki kellett "dekázni" a helyet. A Laerke más szerkesztésű hajó, ott ez persze nem gond. Neked nem zizeg a Vigor szervó? ... arra gondolok, hogy csak nekem van pechem ezzel a típussal. Hali, Ygor! Szerintem Február 24-én hozd el a hajódat úgy ahogy van. A vízen ki lehet találni mi a helyes irány. Várható, hogy lesznek ott szakértők is, akiknek a hozzáértéséhez nem fér kétség. Sokan használják a 65-ösöket karos szervókkal..... szerintem ennél a méretnél lehet a határ a csigás-karos között. |
Szerző: | user_1836 [ 2013 feb. 13. - 19:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a linket, már meg is rendeltem a csörlőt. Elméletileg holnap itt is lesz. Ha meg tudom oldani 24-éig, akkor beleszabom, ha nem, akkor egyelőre így marad. Végül is az átlós kötélvezetéssel az SRY által tervezett 65 mm-lel szemben 73 mm futókötelet tudok behúzni. Ezzel kb. a baumot a vitorla alsó élének harmadoló pontjában tudnám meghúzni. És most kéretik nem hangosan röhögni! Lejjebb vittem a baumokat. Szerintem működni fog. http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 048760.jpg http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 051144.jpg http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 507942.jpg http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 472825.jpg Építő jellegű kritikákat szívesen veszek. Más. Azt meg tudjátok mondani, hogy a fok baumot mely pontján kell a fedélzethez rögzíteni? Ygor |
Szerző: | skeleton [ 2013 feb. 13. - 23:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Hát megoldásnak ötletes,csak sajnos elvetélt. Nem lehet állitani rendesen a bummot (amivel állitod a fővitorla külsö élének a feszeségét),valamint össze akadás veszélyes a kötélzettel. Minek az alkatrésze volt? 65mm pont elegendő ,a fock kötélzetet kell másképp vezetni,hogy rendesen pillangóba nyiljon. Neked most 75mm fog nyitni a nagy vitorlán is ami majd az álló kötélzetre felfog feszülni majd megtörik rajta és el engedi a szelet. A fock és az árboc fedélzeti pontjai a vizen derül ki. |
Szerző: | user_1637 [ 2013 feb. 14. - 14:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én ötletesnek tartom az alba megoldást. remélem nem túl nehéz, a képen nem látszik, miből van. A baumot egy bizonyos szögön belül állítanod kell tudni ahogy Skeleton írja, ez megoldható az árbócnál lévő csavarral? A schott megoldásról más írtam. |
Szerző: | jj [ 2013 feb. 14. - 21:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
A fock, amennyire lehet, kerüljön közel az árbochoz, vagyis a fock-bum majdnem érjen hozzá. Ugyanúgy, mint a fővitorlát, a fock-ot is vidd minél közelebb a fedélzethez. Az a lekötés, amin forog, legyen minél rövidebb, de persze minimum annyi maradjon, hogy könnyedén el tudjon fordulni. jj |
Szerző: | user_1836 [ 2013 feb. 14. - 21:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Útálok ilyet mondani, de Skeletonnak sajnos igaza van. Az ötlet gyakorlatilag abban ki is merült, hogy sikerült levinni a baumot. Az állíthatósága max. 1-2 fok +/-. Azt is csak a szilikon csúszkákkal lehetne megoldani. Egyébként a mérete ellenére nem túl nehéz. A baum 5-ös karbon, az alba pedig 4-es rézcsőből, 2 db hosszúmenetes 3-as anyából és 2 db 3-as metrikus csavarból áll kontraanyával. De már el is van vetve. Készül a 3.0-ás verzió: A fésűs árboctalpat kicserélem lyuk-csap rendszerűre és helytakarékosabb hagyományos elrendezésű albát kap egy jobb-bal menetes feszítő felhasználásával. Ha elkészül, felképelem a fórumra. |
Szerző: | user_540 [ 2013 feb. 15. - 7:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Ygor! Talán ezeken a lépeken találsz valami hasznosíthatót: |
Szerző: | skeleton [ 2013 feb. 15. - 11:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Készitettem az általam használt behuzó kötélzet vezetésről egy skiccet. Remélem érthető,látható. A lényege a dolognak annyi,hogy a fockhoz menő kötélnek nagyobb hosszt kell adni,mert csak igy nyilik rendesen ki a vitorla hátszélben. A fővitorla lehetőleg meg ne érjen hozzá az árboc rögzitöhőz. Ez Batali hajójának a fotoja: Világosan látszik nincs keresztbe vezetve a fedélzet alatt és felett. Ellenben itt igen: |
Szerző: | user_540 [ 2013 feb. 15. - 14:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv, Neked is Skeleton! Egy olyan megoldás is jó lehet, ha a fock lekötési pontja és a fock shott behúzási pontja közötti távolság, közel megegyezik az árboc és a grosz-baum shottjának behúzási pontjához viszonyítva. A belinkelt rajzodon - mivel szépen kivitelezett és nem csak egy vázlat ezért valószínű hogy méretarányos - a fock két fedélzethez kötő pontjának távolsága jelentősen nagyobb mint az árboc grosz behúzási pontja közötti távolság. Ez az oka, hogy egy plusz bekötési ponttal kell ezt kiigazítani. Próbáld a rajzon a mondottak alapján átszerkeszteni ezeket a pontokat és eldöntheted, hogy melyik megoldást választod. |
Oldal: 98 / 100 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |