SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 19:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 11. - 12:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Minden ehhez hasonló képet le fogok közölni!
Azért érdeklődjél SRY mesternél, neki van ilyen hajója.

Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 11. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok

Manópapának
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/081011/Laura_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Ha mégsem vitorlázik, akkor majd a lányom kenuzik vele. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 12. - 5:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Köszönöm a képet meg az üzenetet. Élni fogok vele, bár mostanában keveset vagyok Pesten, pedig ott dolgozok. :D

Az árboc helye mint ha előrébb lenne, de lehet hogy ha megvan a felépítmény, akkor már jól mutat ott is.
Kiegészítők és egyebek ügyében valószínűleg tudunk segíteni, de ehhez jó lenne egy méretarányt tudnunk.
Az én hajóim házi szabvány miatt 1:20 arányban készülnek, de a Tolóhajó Kedvelők Baráti Köre lényegében ugyan ezt az arányt követi, ha nem is tudatosan. :D
Így hozta a véletlen.

A kép alapján, elég komoly fenéksúly kell majd a hajódba, és akkor már vitorlázni is fog, persze enyhe szélben.

Üdv Szilveszter (Manópapa)

u.i:
Jobban megnézve a képet, lehet hogy ez nem is árboc, hanem kémény?
Mint ha kazánt látnék a hajóban. :D
Ha pedig gőzgép, akkor nagyon érdekelne a belseje. :D
Vagyunk itt néhányan gőzgép mániások. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 12. - 7:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia.

Igen az egy kémény, ott még csak gőzhajónak készült. Az árboc sokkal előrébb van a hajóban. Szereztem egy nagyon szép vitorlás rajzát és úgy gondoltam nekem ez is tetszik és megint változtattam a terveken. A méretaránya kb. 1:15 számításaim szerint.

Most úgy gondoltam meghagyom a gőzgépet is és vitorlát is teszek rá. Bár sajnos a gőzgép fűtése nem megoldott, mert amit csináltam gázkazánt elég tűzveszélyes. :oops:
Nem szeretném látni a hajó lángolását a tó közepén. Talán a Pintér urat rátudom venni, hogy csináljon nekem egy gázkazánt.
Szeretnék még szabadonfutóval egy elektromos motort is beépíteni meg egy váltót. :lol:

A rajzokat postán is eltudom küldeni mert csak egy cd. Én nagyon sokat változtattam a rajzon a gőzgép helyigénye miatt, meg az úszás érdekében.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 12. - 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez egyre érdekesebb. :D

Ezen a fórumon, a gőzgépes oldal, kazánok mint modell értékű műtárgyak címen épp most folyik kazángyártási téma.
Nagyon sok segítséget kaphatsz Gőzgépész barátunktól, B.Lacitól, stb ... stb. :D
Ha át szeretnéd építeni a hajódat, akkor én inkább elektromos meghajtást javasolnám, mert egy négycsatornás rendszerrel mindent meg tudsz oldani.
Ha pedig gőzhajóban gondolkozol, ez a gép, illetve a kazán, inkább bárkákba lenne megfelelő, ahol nem okoz gondot a melegedés.
A bárkák között is akad nem egy nagyon szép, mint például a La Mouette. :D
Ha kellenek rajzok hozzá, tudok küldeni email.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Rábeszélés!
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 12. - 10:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Beri..
Nem tudom Te hogy vagy vele, de véleményem szerint a modellezésben is -mint sok másban-az az igazi és az igazán értékes, amit az ember maga készít el.Ezért azt ajánlom, hogy fogjál bele a kazán készítésébe.Azt a pénzt amibe a más munkája kerülne fordítsd az eszköztárad fejlesztésére, amivel később még sok mindent elkészíthetsz.Ha a bemutatott úszótestet Te alkottad, akkor megállapítható, hogy gondosan és körültekintően dolgozol. Így minden bizonnyal nem okoz majd gondot a gépi berendezés elkészítése sem.
Ha szükséges, segítek:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Simulátor
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 12. - 17:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Manópapa.
Kipróbáltam az általad rendelkezésre bocsájtott vitorlás hajó szimulátort!Mivel én még sohasem ültem vitorlás hajóba, ezért nagyon furcsa és szokatlan volt. Ha ez a valóságban is ilyen összetett feladat, akkor úgy látom sokat kell gyakorolni, hogy arra menjen a hajó amerre én akarom. Nem beszélve a szél okozta dőlésről, ami tovább komplikálja a helyzetet.Nagyon élveztem a játékot.
Köszönöm:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 14. - 6:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 9:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Beri írta:
Érdekelne, hogy a két első vitorlát hogyan tudnám rc.-vel vezérelni?

Üdv!

Alavetően több megoldás is van, amelyek alkalmazhatósága nagyban függ a hajó karakterétől, és eredeti vitorlarendjétől. Mindkettőre láthatsz képet az előzőekben:

-A. eset: Több, egymást nem fedő orrvitorla
Itt nincs gond, egyszerűen mindet rákötöd ugyan arra a szervóra és kész.
Ez főleg nagyobbacska, többárbócosoknál dívik.

-B. eset: genua+fok (itt az első vitorla kisebb-nagyobb mértékben kitakarja a másodikat) főleg a kutter vitorlázatra jellemző. Ez zűrös eset, Itt jön a több lehetőség:

1. elcsalod a másodikat, és csak az elsőt használod. Én ezt választottam a Kisaranyosnál)
2. Megszünteted a kitakarást (a legtöbb belinkelt hajó ezt a megoldást választotta), és ezzel az A. esethez jutsz.
3. Megcsinálod a nagy hajókon alkalmazott kötélzetet (ez a legbonyolultabb, de az egyetlen igazi scale), de ez iszonyat sok csatornát igényel, vagy roppant bonyolult trükkös szervórendszert. Hátránya, hogy csapásváltásnál neked kell áthúzni a fokokat, ami elég macerás mutatvány. Biztos meg lehet valahogy oldani programozoható adóval, de ehhez én amatőr vagyok. Részletek ügyében keresd meg Erik barátomat, Ő megcsinálta. Valahol belinkeltem a címét.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 10:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv :D

Abraxas hozzászólásához még csak annyit, hogy amennyiben keresztvitorlázat is van, akkor érdemes azt is felcsavart állapotban megcsinálni. :D
A látványt nagyon feldobja, és megspórolsz egy rakás bonyodalmat. :D
Én a schooneremnél ezt fogom tenni.

Jó munkát :D
Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 10:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Amit általában elhanyagolnak, pedig ez a típus is megérdemli hogy foglalkozzanak vele, a bárka. :D

Kép

Sajnos azonban ez is úgy járt, mint a tolóhajóink.
Csak néhány megszállott foglalkozik vele, pedig semmivel sem kisebb kihívás, mint egy látványos vitorlás.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 15:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No igen. De most még csak az orrvitorláknál tartunk! A többi szívás, még nem került terítékre :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Teljes mértékben egyet értek veled, csak azért írtam le ezt, mert bosszant, hogy vannak, akik lenézik ezeket a hajókat, mert nem épp ágyúnaszádok. :D
Ugyan ez a helyzet a motoros hajóknál, a springerekkel.
Azt mondják egyesek, és ezt most idézem, -"Ezek nem modellek, hanem játékok."
Ezért jó az a kezdeményezés, amit a Tolóhajó Kedvelők Baráti Köre elkezdett, mert végül is, egy jó játék mellett, egy elég komoly verseny lett belőle.
Igaz, ez még csak kísérleti jelleggel történt, de kialakult egy kép, ami alapján májusra komplett pályát tudunk építeni.
A kezdőknek pedig tökéletes modell egy springer, vagy egy ilyen bárka.
A hajótest egyszerűsége miatt, könnyű megépíteni, viszonylag kevés anyag kell hozzá, tehát az ára sem csillagászati, ráadásul, szabadon engedheti a fantáziáját.
Ennek a bárkának a vitorla kezelése pedig egyáltalán nem bonyolult. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 17:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Azért az a tisztességes génua mozgatás nekem régi nagy álmom. Nem
csak azért mert nagyon szép, igazából az a legszebb amikor éles
menetben jól behúzott génuával, rendesen megdőlve,
kereszthullámzásban vágtat a vitorlás. De a génua és a fővitorla között
egy csatorna keletkezik, ami a repülőgépek ívelőinek réshatásához
hasonló jelenséget prodikál, ami jelentősen megnöveli a vitorlázat
vonóerejét.

Szóval csak ez az igazi, akárhogy is nézzük. Viszont a keresztvitorlázat,
az nagyon meredek tényleg, vitorlánként minimum 4 kötél, de inkább
6 azért az nagy kihívás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek. :D

Amennyiben felkeltettem valakiben a bárka építési kedvet, ajánlom ezt az oldalt tanulmányozni, bár sajnos angolul van.

http://www.ivorbittle.co.uk/chapter2/se ... 0parts.htm

Ha minden hajóhoz ilyen részletekbe menő leírásunk lenne, ... :P :P :P
Persze, gondolkozom rajta hogy lefordítom magyarra, Zsolt CD könyvtára számára.
Akkor sokaknak lesz hozzáférhető a rajzokkal együtt. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség