SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 23. - 15:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 17. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a hozzászólásokat.

A ragasztót átgondolom.
Az ólmot megnézem.
A baza és test beburkolásán vagyok elmélázva. A legtöbb hazai webshopot átnéztem és a leghosszabb rétegelt lemez is csak 600mm-es.
A szegedi modellboltot sem tartom valószínűnek hogy be tudna szerezni hosszabbat.
Lehet marad a 2mm-es gyantázott balza, vagy nem elég vízzáró ha egy jópár rétegben lelakkozom?
Ez a bizonyos "Barkácsáruházi bükk" ez ha jól értem kész szálakban árulják a barkácsboltok.
A tervrajzon szerepel hogy a hajó súlya vezérlés nélkül 1700g ezt érdemes tartani?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 18. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Boka!

1.2mm rétegelt: http://www.modellhungaria.hu/12mm-31x75cm-p-4900.html Amikor én vettem, még ~1300HUF volt :?
A gyantázott balsa teljesen jó lehet. Mamut kolléga csinált/csinál ilyet. Van itt is leírása, meg az rcmodell fórumán is. A lakkozás teljesen jól vízzáró. A lényeg, hogy ne maradjon a fa kezelés nélkül.
Az árboc és környéke tiplifa. Méteres szálak a barkácsboltban. Ha sikerül egyeneseket kifogni az öröm. Nagyon görbék is szoktak lenni. Van modellboltban is, de barkácsboltot előbb találni, mint modellboltot.
Súly. Az 1700g jó közelítés lehet. Papíron kiszámolva. Megépítve is ennek a környéke a cél, de a hajó kisebb változtatásai miatt ez is változhat.

Hajrá!

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 04. - 20:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ilyen kis vitorlásoknál megoldható a vitorlacsere helyett a grósz reffelése?
Kicsit bonyolultabb a kivitelezése de élethűbb lenne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 05. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Boka!

Elvben lehet, de ez nem az a hajó, ami viharos szélben is a vízen van. Arra jók a versenyhajók. Ez inkább a gyenge/közepes szélben mutatós hobby kategória. _szerintem_
Szépen megoldva az ötlet tetszik :) A gaffosnál egyszerűbb a helyzet, mert le kell venni a genuat, meg a csúcsot. Összességében a vitorlázat ~1/4-1/3-a levehető...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 08. - 23:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Dulcibella tervhez adták ezt is a kötélzetről:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 29. - 21:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Az én Dulcibellám sem úszott még, viszont nyár vége óta készen van :)

Pár építési tapasztalat:
Nekem 2-es balsa a palánkolás - könnyebben hajlítható, csavarható. Belülről is lelakkoztam párszor, meg kívülről is, és hogy az erezetet teljesen eltüntessem, szórógittel fújtam le kívül, aztán színre fújtam. Kicsit nehezebb lett így a test.
A bulba súlya a tervről levett méretekről lett visszaszámolva. Hasonló méretű már "bejáratott" hajóknál hosszabb uszonyon kisebb súly + vitorla felület és súlypontot is figyelembe véve, 720-nak elégnek kell lennie, hogy ugyanolyan visszabillentő hatást kapjunk.

A bulba és a vízállóság miatt nem aggódom, de a túl sok kötélsúrlódás miatt lehet, hogy bajok lesznek a grósz behúzásával + a kabinban a kötélzetek összegubancolódásával.

Hamarosan úszni fog :)
További tapasztalatot akkor tudok mondani, hogy mit hogyan kellett volna :)

Boka: jó építést!

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 30. - 6:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akos írta:
Boka: jó építést!

Kösz Neked is jó szelet!

Egyenlőre anyagbeszerzéssel küszködök, a testet én is 2-es balzával tervezem, csak a fedélzet kap rétegeltet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 30. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nálam a bulba 830g - na ez nagyon sok :roll: nagyon mélyen ül a hajó. Az eredeti leírás 800g körüli bulbáról ír, meg 1700g össztömegről, de nekem ez sci-fi ;) Szóval hétvégén majd le kell szedni belőle.
Ákos! Neked mennyi lett a teljes tömeg?

Kötélsúrlódás és gubanc. A kötelek vezetését eredetileg csigával oldották meg. Én is csináltam (csináltattam) görgőt, azt befedtem oldalról és lett csigám. Nagy változást nem tapasztaltam ... A gubancra azt találtam ki, h. mivel az egyes szervók eltérő síkban mozognak, el lehet választani a síkokat pl. vékonyabb karton lappal. Talán, mert még nem próbáltam élesben :) Elképzelésem alapján, így egymással nem érnek össze a zsinórok, max. magukkal akadhatnak. Szerintem arra is van esély, mert a sok megvezetés miatt a zsinórok valóban kicsit nehezen mozognak ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 07. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A kartonlapra, vagy vmi vékony plexire én is gondoltam...
Végső esetben vitorlaszervó lesz.

A teljes tömeg 4db AAA elemmel 1770g. Ennél könnyebb már nem lesz :D

Gtoth: Mikor viszed vízre?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 08. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

@Ákos: a kádban már volt. Nagyon mélyen ül, kicsit elszállt a súlya... Nyílt vizen ezért még nem. A bulbát akarom beállítani először. Most már 'csak' 730g. Szombaton újból kádpróba ...
Plexire én is gondoltam, de elvetettem. Azért, mert műanyag. Műanyagos zsinórok, fém szervókarok csúszkálnak a műanyagon - nekem ez sok. Papír, vagy - a múltkor találtam egy padláson - vékony papírbakelit. Olyan vékony, mint egy rajzlap. Akkora is.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 11. - 17:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Ez ugyan nem a Dulcibella, de úszik. :D

Kép

Itt nincs bulba, nincs fenéksúly, annyi a terhelése ami az elektronika és három ceruzaelemé.
Első nekifutásra nagyon meg vagyok vele elégedve, bár rengeteg finomítás vár még ránk, mire összeszokunk.

Kép

Amin mindenféleképpen változtatnom kell, az a kormány.
Eredetileg ez a hajó nem rendelkezett kormányszerkezettel, így nekem kellett kitalálnom rá megoldást, de a tapasztalatom az, hogy kicsi a kormányfelület.
Az iránytartása tökéletes, azzal nincs gond, a vitorla beállításán viszont sokat kell kísérleteznem. :D
Jelenleg nincs benne vitorla behúzó szervó, mert a latin vitorlához nem is kell, de a helye ki van építve, így bármikor beköthető.
A vitorla méretét is növelnem kell, ahogy az öblösségével is játszadozhatok még.
Minden esetre, egy jó játék. :D
Fogunk mi még együtt vitorlázni, bár nem kizárt hogy azt már a Kutterrel. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 12. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa!

Szép lett ez a hajó. Ha én is elkészülők, akkor úsztatunk egy jót ;)
Most fogyózunk ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 12. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Manopapa: nagyon jól néz ki a hajó :)

Jelentem vasárnap vízretettem a Dulcibellámat :) Minimális szél, de elég volt.
Így is sokszor egy-két pöffnél rendesen bedőlt. Szerencsére nem kellett úsznom :)

A gaff vitorlázat rendesen működik, jól ment negyedszélben. Hátszélben ugyan az orrvitorláknak semmi szerepük nem volt, de elég nagy a fővitorla felülete.

Ami furcsa volt: egyenesen nem igazán tudott menni, remélem ez némi vitorlaállítással megoldódik.
Az 5kg-os szervó, ami a fővitorlát működteti nem túl izmos. viszont ha már be van húzva a vitorla, akkor megtartja, nincs vele gond. Lehet a 4,8V helyett a 6V jobb lenne.
Elgondolkodtató egy igazi vitorlaszervó is.
A tőkesúlyat is kicsit mélyebbre tenném, bár mivel nem értek a vitorlázáshoz, nem tudom a hajó dőlése mennyire befolyásolja a szél és a vitorla kapcsolatát.
A kötélzet nem gabalyodott össze, de ha mégis, akkor a fővitorlát ki kell engedni teljesen, és megmozgatni az orrvitorlát, és minden visszaáll.

Egy szó mint száz, úszott, tudtam irányítani, nagyon szépen néz ki élőben a vízen :) , és meg vagyok elégedve vele. Első modellnek ez jól sikerült, és mégjobban tetszik :)
Képek jönnek majd.

Remélem egyre többen kapnak kedvet ilyen különlegesebb hajók építéséhez!

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 12. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Ákos és Gábor :D

Ezek a "különleges" hajók, tényleg szép és jó játékok azoknak, akik a modellezést az építésért, a játékért, és esetleg mások szórakoztatásáért építik.
Nálam például két fő projekt van erre az évre betervezve, az első, és egyben soron következő, egy kutter, a második pedig a Bluenoose.
Mindkettő ugyan ezzel a technológiával.
Ez természetesen nem a "motoros hajó" korszak vége, csak mind anyagi, mind pedig oktatási szempontok voltak az elsődlegesek.
Az külön öröm, mondhatni "Hab a tortán", ha egyre többen választanak hasonló hajót építésre.

Üdv Manópapa. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 12. - 12:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Remek, remek! Lesznek képek! Kíváncsi vagyok nagyon :!:
Én eleve 5 cellával terveztem az akkut -> 6V. A pack is kész. De ez is plusz súly, amiből faragni kellene... Milyen szervód van?
Idézet:
Ami furcsa volt: egyenesen nem igazán tudott menni, remélem ez némi vitorlaállítással megoldódik.

Merre fordult ki? Vagy bizonytalan volt? Az árboc döntésével lehet játszani - a vitorla súlypontját mozgatni egy kicsit, előre-hátra. Dőlés közben csökken a vitorla felülete. Védi magát a hajó is ;)
Én is úgy szeretném elsőre vízre tenni, hogy ne legyen nagyon mély a víz. Ja, és lehetőleg lássak le az aljáig :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség