SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Dulcibella
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=898
Oldal: 11 / 12

Szerző:  jj [ 2011 jan. 20. - 15:18 ]
Hozzászólás témája: 

Akupakk:

4db AAA mikroceruza-akksi bárhova befér!
(Tenyérnyi mikro-tolóhajómban is ez az erőforrás) Amúgy 2 cella LiPo is jó lehet, csak az a baj, hogy a lipo zárlatban a TELJES kapacitását képes leadni. A vadvíz pedig szinte mindig jó elektrolit.....

jj

Szerző:  mamut [ 2011 jan. 20. - 15:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Microbella

csa írta:
Esetleg, ha LiPo-t használnék a szervókhoz (KingMax KM0918A Micro Attila


Lipoval mindenképpen sok súlyt nyersz, viszont kell majd BEC (feszültségszabályzó).

Én lipot használok, szerintem sokkal megbízhatóbb mint más akkuk. Fesz szabkén vagy leégett szabályzót használok, vagy építek.

A leégett szabályzók BEC része általában túléli az égést.

Szabályzót LM317-es IC-ből lehet építeni, két ellenállás és egy kondi kell még hozzá, összesen 200Ft körül van az alkatrész költség. Kapcsoslás itt a 4. oldalon:

http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM317.pdf

Szerző:  mamut [ 2011 jan. 20. - 15:40 ]
Hozzászólás témája: 

akos írta:
Ha a hajótest merülését (vízvonal) veszem alapul, akkor az új tömeg az eredeti tömeg s*s*s-szerese (s az arányszám, jelenleg 0,58 ), vagyis m.új=s^3*m.régi
Ha viszont azt kezdem el számolni, hogy mennyire dől be a hajó a szél hatására, akkor az jön ki, hogy a tömeg csak négyzetesen változik, vagyis m.új=s^2*m.régi
Ez így nem jó. :?

Valaki esetleg tudja, hogyan kell egy nagy hajót lekicsinyíteni?

Üdv,
Ákos


Valóban a tömeg köbösen, a vitorla pedig négyzetesen változik. Tehát esetünkben a tömeg 20% a felület 34% lesz. Gyorsabb lesz a hajó, vagy csak jobban fog dőlni, majd kiderül :-)

Viszont szerintem a súlypont helyét lesz nehéz megtartani a kicsinyítésnél!

Szerző:  jj [ 2011 jan. 20. - 18:16 ]
Hozzászólás témája: 

Az LM317-et 7805-nek is híjják (a 05 az 5 Volt előállított feszre utal, a 78 azt jelenti, hogy pozitív a tápegység. A 79-cel kezdődő tok negatív tápfeszt állít elő.)

A 78XX 79XX stabilizátorok ugyan azt tudják mint az LM317, de még két ellenállás sem kell hozzá,(az eleve benne van) az adott feszültség előállításához. A tok középső lábát egyszerűen csak a föld-re kell kötni.

jj

Szerző:  user_971 [ 2011 jan. 20. - 21:23 ]
Hozzászólás témája:  kicsinyítés

Sziasztok!

Köszönöm az eddigi segítséget! Kérdeznék még, ha szabad.
A mikroszervóm 6v-on 2,1 kg-ot tud húzni. Ez elég lesz? Tudom valahol a csíbor topikban volt számolás a témában, de hátha valaki hozzávetőleg meg tudja mondani. Még a deck-et nem ragasztottam össze, így még cserélhetek szervót. Ahogy néztem, mikroszervóból ez a legerősebb, ha nem elég, csak mini van nagyobb, ahhoz viszont még faragni kell a szervótartón. :(

Kötélzetnek milyent szoktatok használni?

Köszönettel, Attila

Szerző:  user_378 [ 2011 jan. 20. - 22:06 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Attila!

Az fotókon lévő szervók 5kg-osak - normál méretű hajóhoz. Nekem is az volt, de kicsit szorult egy idő után a kötél a vezetőcsőben - máshogy is meg lehetett volna oldani. Szóval elég lett volna az 5kg-s elvileg.
A te hajód vitorlafelülete, mint Mamut is írta, 34%-a az eredetinek, vagyis egyharmada. Így én azt gondolom, hogy elég lesz a 2,1kg-os szervó.

Kötélnek én a reflexshop-ban (Nyugatinál) vettem 1mm-es kötelet.

Üdv,
Ákos

Szerző:  mamut [ 2011 jan. 21. - 10:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: kicsinyítés

csa írta:
Sziasztok!


Kötélzetnek milyent szoktatok használni?

Köszönettel, Attila



Blahán a gyöngyfűző boltban olcsón lehet kapni nagyon hajlékony zsinórokat (sodort mint a cérna). A hajlékonyság miatt jobb, mint a sárkányos, viszont gyorsan bolyhosodik-kiszőrösödik, ezért gyakrabban cserélni kell.

A Graupner gyári zsinórja körszövött (mint a valódi kötelek), kb 0,7mm vastag, hajlékony és nem szőrösödik, viszont nem tudom hol lehet kapni.

Szerző:  mamut [ 2011 jan. 21. - 16:37 ]
Hozzászólás témája: 

jj írta:
A 78XX 79XX stabilizátorok ugyan azt tudják mint az LM317, de még két ellenállás sem kell hozzá,(az eleve benne van) az adott feszültség előállításához. A tok középső lábát egyszerűen csak a föld-re kell kötni.

jj


(ha ezt előbb tudom...)

7806-os 100Ft, 7905 kerámia hűtőlapos (szigetelt hűtős) akciósan 30Ft a Déli punál (Böszörményi út legelején) lévő mikroelektronikában.

Ilyen kellhet a lipóhoz. Most hétvégén tesztelem.

Szerző:  user_214 [ 2011 jan. 21. - 17:51 ]
Hozzászólás témája: 

Szoktak tenni rá két 100nanos kondit, a bemenetre és a kimenetre. A katalógusban a bemeneten nagyobb van (0,33mikro).

Szerző:  jj [ 2011 jan. 21. - 19:41 ]
Hozzászólás témája: 

Igen, zavarszűrés, gerjedés ellen kell a két kerámia 100nanofarádos kondi. Bemenet és föld közé az egyiket, a kimenet és föld közé a másikat. Rövidzár, túlterhelés és hővédelem is van benne (mármint a 78XX-ben).

jj

Szerző:  user_378 [ 2011 jan. 24. - 22:41 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Elkezdtem komolyabban foglalkozni a hajókicsinyítés témával. elkezdtem rajzokat csinálni, progit írni.
A hajókicsinyítés fő problémája, mint azt már korábban is írtam, hogy a tömeg köbösen változik, a vitorlafelület pedig csak négyzetesen. Így ha a Dulcibella eredeti súlyának (1700g) 0,58*0,58*0,58-szeresét vesszük, akkor 332g jön ki.
Na mármost a hajó súlypontját (jobban mondva a tőkesúlyt) az eredetihez képest lejjebb kell vinni, hogy mennyivel, azt a következő néhány nap munkája után tudom pontosabban megmondani.
Attila kérdésére, hogy az önmagában 360g-os hajótestet még egy tőkesúllyal megterhelve nem merül-e túlzottan mélyre a hajó, a válaszom: DE!
A kérdés csak az, hogy mekkora legyen a tőkesúly, milyen hosszú legyen a svert, és hogy milyen mélyre merül a hajó.
A hajótest kedvező formája miatt a tömegnövekedés szerencsére nem egyenesen arányos a merüléssel.
Válaszok hamarosan....

Üdv,
Ákos

Szerző:  user_378 [ 2011 jan. 28. - 20:41 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Attila!

A hajó lekicsinyítésével a következőre jutottam:

Kép

Röviden, hogy jutottam idáig:

Szél torlónyomás számítása kifeszített zászlóra, a síkra merőleges irányú szélsebességgel. A torlónyomásból adódó nyomaték, mely a hajó dőlésével változik (cos^2), valamint a tőkesúly visszabillentő hatása (sin). A két nyomaték egyenlő, mert a hajó egyensúlyban van. Így a dőlés függvényében kifejezhető a szélsebesség.

A kicsinyített hajó minden részében a normál hajó 0.58-ra kicsinyített mása: A tőkesúly így 710g*0.58^3=138g , a tőkesúly mélysége a vízvonaltól 210mm*0.58=122mm.

A számítás arra az esetre vonatkozik, amikor a hajó teljes oldalszélben van teljesen behúzott vitorlával - ez nem fedi a valóságot, de véletlen helyzetben előfordulhat rövid időre. Valamint a számításom nem veszi figyelembe magának a hajótestnek a visszabillentő hatását, ez egy bonyolult tudomány...

Egy modellezőtárs az USA-ban (gondolom) hasonló eredményekre jutott egy általa épített hajóval. Ő az egész számítást angolszász mértékegységekkel csinálta, és azután váltotta át "normálisra":
Kép

Rakj a hajóba 140g-ot, nézd meg a merülését, és ha elviselhető, akkor rakd az 140g-os tőkesúlyt lejjebb, 210mm-re (amennyi az eredeti hajóé), és megkapod az eredeti hajó karakterisztikáját.

Üdv,
Ákos

Szerző:  user_971 [ 2011 jan. 31. - 13:21 ]
Hozzászólás témája:  minibella

Ákos! Ezer köszönet a fáradozásaidért!

Még nem ragasztottam össze a decket, mert közben meggyűlt a bajom a szervókkal. Ki kell cseréltetnem az egyiket, mert önálló életet él néha.
Lassan de készül... :)
Mellette még készül egy JIF65, egy csíbor, 2 tolóhajó is csak hogy ne unatkozzak :)))

Még egyszer köszönöm a fáradozást, nekem már nem lenne agyam hozzá!
Már építem is be a tanácsokat!

Üdv,
Attila

Szerző:  mamut [ 2011 jan. 31. - 14:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: minibella

csa írta:
Mellette még készül egy JIF65, egy csíbor, 2 tolóhajó is csak hogy ne unatkozzak :)))


Fényképek?

Szerző:  user_475 [ 2011 feb. 03. - 10:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: kicsinyítés

mamut írta:
A Graupner gyári zsinórja körszövött (mint a valódi kötelek), kb 0,7mm vastag, hajlékony és nem szőrösödik, viszont nem tudom hol lehet kapni.


Szia,
ez volna a Graupneres:
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=674
0.4 mm 20m
Nem hiszem, hogy itthon árulja bárki is, de ha megéri a ~1.700 Huf-ot, akkor lehetne hozatni párat.
Nekem most minden hajómon horgászzsinór van, problémám nem volt vele, igaz nem valami szép (zöld).
Ha szerinted megérné a graupneres zsinór, akkor én is beneveznék egy csomagra :D

Oldal: 11 / 12 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/