SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 20. - 21:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 161 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 28. - 12:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy ilyen vászontestű NDK-s túrakajakom nekem is van....már csak a
gőzgépet kellene beszerezni hozzá :twisted: :twisted: :twisted: Van
hozzá gyári vitorlázatom is, én inkább azzal "hajtottam".

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 29. - 8:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nekem csak egy " Thümler " kismotor volt rajta.
Motor nélkül háromszor jártuk be a Magyar Dunaszakaszt nagy társasággal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A Model Boat Mayhem fórumon, egy nagyon kedves Angol barátom megépített egy csodát. :D
A Modell Boats 1994-es decemberi számában volt a leírása.
Mivel én köztudottan lapátkerekes bolond vagyok, írtam neki, hogy a rajzait megkaphatom e.
Mit ad Isten, elküldte a teljes építési képanyagot a rajzokkal együtt CD-n, ami nem kis meglepetés volt részemről. :D

Egy kis ízelítő.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Amennyiben valakit érdekel a megépítése, nagyon szívesen rendelkezésére bocsájtom a rajzait.

Szerintem, megéri a fáradságot.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 01. - 21:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ma délután kinyomtattam Lulonga rajzait, hogy csemegézhessek. :D
Sajnos 16 db A4-es lap, úgyhogy fel kell töltenem készletemet.
Méretarányt nem szeretek saccolni, (a rajzon nem szerepelt) de nagy valószínűséggel 1:25 lehet.
Ha elképzelem GÖDÉNY II. mellé, egészen jól mutatnának, ugyanis, az sem pont 1:20, hanem inkább 1:22 vagy talán 1:25, a kormányos állás méretéből ítélve.
Akkor, amikor Gödény készült, nem voltak róla rajzaim, csak két fénykép, így a látvány arányaira figyeltem és nem a méret helyességére.
Itt viszont a felépítmény méretei, szinte milliméterre megegyeznek. :D
Előre látom, hogy mozgalmas időszak elé nézek szezonkezdésig. :D

Üdv, egy nagyon elfoglalt Manópapa. :D

u.i: A neve már megvan. :D

ELF DADDY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 02. - 16:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon jol nez ki....
Egyebkent en is igen rendes embereket talaltam a neten, pl Towboat Joe-nal erdeklodtem valamirol nehany evvel ezelott es erre posatan(!) elkuldott egy halom rajzot, olyan rajzokat amiket egyebkent penzert arul a honlapjan.
Tobbek kozt ennekis a (igaz nem rendkivul reszletes) rajzat


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 02. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gyula :D

Vannak még rendes emberek a világban.
Amikor rákérdeztem, hogy mivel hálálhatom meg, csak annyit kért, hogy ha elkészült, küldjek róla egy képet.

Na már most, a posta költsége sem volt kevés, ráadásul névre szóló CD-t küldött, külön feliratozva, rengeteg fényképpel, és az újság beszkennelt cikkeivel.
Nem győztem nyomtatni.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 14:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak egy pár fotó Manópapának!

Kép

Kép

Kép

A hajó neve :
The Empress of the North

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 16:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez nagyon szép :D

Tényleg.
Egyetlen bajom van csak vele, hogy nélkülem megy. :D :D :D
Igaz, ez a luxus távol áll tőlem.
Én inkább a kopottas, zörgő csörgő matuzsálemeket szeretem, amiknek még szaguk van. Ez nekem túl steril. :D
Persze, azért szívesen mennék vele néhány kört a mississippyn.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 18:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Háááát ha megnézed a képek hátterét akkor bizony arra a furcsa
következtetésre lehet jutni, hogy ez a hajó nem a minden far-
lapátkerekesek mekkájában, a Mississippyn hajózik.

Fenyőerdők, zord gyűrődéses hegyek, elszort hófoltokkal, gonosz sötét
víz ...ez bizony Alaszka. Hogy mit keres ez a hajó Alaszka fjordjaiban az
igen érdekes kérdés.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 11:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv a lapátkerekeseknek!

Ritkaság, hogy annyi időm van mostanában, hogy több topicba is belekotyogjak.

Elsőnek gratulálok a Lulongához, igen szép.

Az apropója a hozzászólásomnak az, hogy nekem is van a terveim között egy farkerekes - természetesen 1:35 méretarányú - gőzhajó. Pár éve már ül, mert nem sikerül maradéktalanul az adatgyűjtés. Lehet, hogy tudtok segíteni, lehet hogy nem, mindenesetre úgy érzem itt az ideje feldobni a témát. Azután altatni újabb évekre. 8) 8)
Már maga a story is érdekes, miként lehet egy magyar műszaki-történeti emlékről valami adatot szerezni, illetve nem szerezni.

Lehet, hogy ebből már kitaláltátok – a portfolióm ismeretében -, a Temesvárról van szó. Alapmotiváció itt is a nosztalgia. Az OSA rakétanaszád mellett az „Ezermesteres Temesvár” ifjúkorom egyik elkészült modellje. Amikor pár éve a tervbe vett építések közé felvettem, nem gondoltam volna, hogy szinte lehetetlen lesz autentikus, eredeti terveket és információkat szerezni.

Első lépés természetesen az Ezermester sematikus rajzai, második az Internet volt. Hungarian Shipregister… Ezt követte kutatási engedély kérése a Közlekedési Múzeumtól. Első értékelhető eredmény, Varró József által készített pauszok, amik valamennyivel részletesebbek és méretezettek. Természetesen a hajó kritikus pontjáról, a hátsó baldachinról és a lapátkerék-hajtás egységről szinte semmi.

Hosszú ideig csend, majd egy reménység, egy név: Terebesi János. A tőle kapott információ szerint, Ő a modellt az Óbudai Hajógyártól kapott rajzok alapján építette annak idején, majd a rajzokat visszaadta. A DGT Óbudai Hajógyára építette a hajót, annak jogutódja ( sajnos 1993 – ig. ) a Ganz-Danubius Hajó- és Darugyár Óbudai Hajógyár, ez eddig jól követhető nyom. Jelenleg a Ganz-Danubius Vitla Kft jelzi magát a Ganz Danubius jogutódjának. Kézenfekvő tehát egy kunyeráló levél nekik. Majd mégegy. A válaszuk kétségbeejtő – és nehezen hihető józan ésszel – az Óbudai Gyáregység archívuma nincs birtokukban, úgy tudják a megszűnéskor a rajztár rajzait ELÉGETTÉK!

Jelen pillanatban egyetlen reménység, hogy a Közlekedési Múzeumban egy vitrin hátuljába dugva ott ül a modell és talán megfelelő objektívvel, pozícióból „lőhető” róla olyan felvétel, ami alapján az építés elfogadhatóan elkezdődhet.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Naná hogy elégették, mert a sok kacat és lom csak helyet foglalt meg egyáltalán...
Lehet aztán hivatkozni háborúkra, hely- és pénzhiányra, holott főleg egy ok van: a teljes közöny az ilyen jellegű, úgymond "elavult" holmik iránt. Talán mert nem elég régiek (se nem dinó, se nem múmia)? Vagy mert nem művészi alkotások?
Ezért nincsenek aztán nekünk olyan szintű hazai technikatörténeti gyűjteményeink, mint pl. az angoloknak :cry: És ezért érdemel meg minden tiszteletet az a néhány ember és szervezet, akik megmentettek valamit az enyészettől.

Egy dolog azért adhat valami - igaz halvány - reménysugarat. Elvben az ilyen régi iratokat le kell(ene) adni a Levéltárnak... már ha nem sajnálták a szállításra a pénzt...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Géza :D

A Temesvár, nálam is terítéken volt egy ideig, de abban a pillanatban, amikor felnagyítottam a rajzait használható méretre, valami hiányzott belőle.
Üresnek tűnt.
Nem volt igazából hajó.
Az Ezermester újságban közölt szobadísz mérete kifejezetten tetszetős volt.
Az 1 méteres méretnél azonban szembetűnő volt a részletek hiánya.
Így inkább nem építettem meg.
Persze, ha egyszer sikerülne használható dokumentumhoz jutni, akkor újra elővenném a projektet.

Üdv Szilveszter (Manópapa) :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 18:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Kedves Géza :D

A Temesvár, nálam is terítéken volt egy ideig, de abban a pillanatban, amikor felnagyítottam a rajzait használható méretre, valami hiányzott belőle.
Üresnek tűnt.
Nem volt igazából hajó.

Üdv Szilveszter (Manópapa) :D



Üdv!

Nem kell hogy mindenkinek azonos dolog tetsszen, én más véleményen vagyok. Igaz a hajó megépítésében jelentős részben az motivál, hogy műszaki-technikai kihívások vannak az általam elképzelt építésben.
Én az 1:35 méretarányt választottam, így már csak kb 78 cm lesz a hajó :lol: Ebben a méretarányban gőzhajtásra megépíteni szerintem elég bátor terv. Igen izgalmas a kormányzást az eredeti "sodronyos" megoldással kivitelezni. És van még néhány apróság, mint például a korlátozott merülés. Mindenesetre engedj meg egy fényképet a hajóról, kellően nagy méretben, lehet hogy nem is olyan "kopár" ?

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mindenesetre az igen lapos testben csak ehhez hasonló gözgép fér el...

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
En jo sok evvel ezelott megepitettem az Ezermesterben talalhato rajz szerint, es azota is foglalkoztat a nagyobb meretu es gozzel hajtott valtozat.
Sajnos nem latom, hogy mikor lesz idom komolyabban foglalkozni vele....

Kép
Kép

Akkoriban meg radiom sem volt, a maghajtasa pont ugy van mint a rajzon

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 20:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusztok Temesvár kedvelők :D :D :D :!: :!: :!:

Kicsit hosszabb leszek.
Anno 1986-ban, legnagyobb fiamnak megépítettem.
Az már nem emlékszem pontosan, de közel 70 cm hosszú volt.
Abban az időben a Bábszínházban dolgoztam, így megfelelő technikai hátterem volt hozzá, de a gőzgépes variációt el kellett vetnem, mert a kazán, és a munkahengerek közötti távolság már ennél a méretnél is túl sok volt, ergo, lehűlt a gőz.
Sűrített levegővel tökéletesen működött, ezért nem bántam meg a sok munkát vele, de a hajót kénytelen voltam villanymotorral működtetni.
Idén nyáron, itt Ráckevén az Örömhajózáson, újra szóba jött a dolog, de továbbra is az a gond, hogy jó méretben, nagyon hosszú a csővezeték.
A meghajtása az, ami lenyűgöz, és ezért vétek lenne másként megépíteni.
Lényegében ezért rajongok a mississippi gőzösökért, mert a látvány nagyon szép, ugyan akkor, a kazán és a munkahengerek közötti távolság szinte elenyésző.
A fentebb bemutatott Lulonga gőzös is ezért nagyon jó.
Ott is, a kazán, és a gép, szinte egybeépíthető.

Ennyit elöljáróban.
Temesvár nincs elfelejtve, hiszen a nyáron már megbeszéltük Zsolttal, hogy magyar hajót kellene megépíteni, így maradt a technikailag egyszerűbb, I. Ferenc J. lapátkerekes.
Jelenleg azonban a nyári PEK-re való készülődés a fő projekt, ezért elsőbbséget élvez a mississippi springerem, a bárka, és Marci fiam egy láb hosszú vitorlása, na és a pálya elemek megépítése világító toronnyal.
Ha esetleg még maradna időm, akkor pedig a Lulonga, de az is a játék része.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 161 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség