SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 20. - 22:10

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 161 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 6:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Emberek!

Hóvá tegyem fel a Temesvár modell részletfotókat? Tudjátok a bűnügyi
technikus azt is lefényképezi ami nincs is. A Petrik Ottó féle hajómodellező
könyvben ott vannak a rajzok és miegymás, az is nagyon részletes,
ami a könyvben benne van az fenn van az oldalamon is:
http://users.atw.hu/sry/temesvar.htm
De szerintem ezt ismeritek is. Az Ezermester-es cikk is fenn van fotóstól
rajzostól:
http://users.atw.hu/sry/cikk22.htm

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 6:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Pár fotó (van még egy csomó a hajóról és egyes részeiről) Maguk a
képek mint fotók elég rosszak, mert most nem a fény, a kompozíció és a
színtónus volt a cél, hanem a lehető legtöbb részlet kifotózása. Tehát
fotográfus szempontból elég gyengécske képek, viszont ami modellező
hajóbarátot érdekelheti az rajtuk van. Így nézzétek a képeket :twisted: :twisted:
Fotopályázaton nem kívánok indulni velük :roll: :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4708296

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708297

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708298

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4708299

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708300
A bal alsó sarokban lévő felépítmény egy lejáró zárt "lépcsőháza". Ez
el van rontva, mert nem vízszintes a teteje a valódi hajón, hanem
ferde, a lépcső emelkedését követő !!!!

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708301

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708302

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708303

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/4708304

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 6:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
rgform írta:
...........
Jelen pillanatban egyetlen reménység, hogy a Közlekedési Múzeumban egy vitrin hátuljába dugva ott ül a modell és talán megfelelő objektívvel, pozícióból „lőhető” róla olyan felvétel, ami alapján az építés elfogadhatóan elkezdődhet...............


Így teljesüljön minden kívánságod :D :D :D :D

Ha a hajó valamely részéről még részletfotó kellene szólj!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 7:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Köszönöm Sry!

Titokban ebben reménykedtem 8) 8)

Mivel igen lendítettél az munkámon, megosztanék még egy két tervezett részletet, hogy a projekt egyértelműbb legyen.

Bár gőzhajtásúra tervezem - a már többek által említett - kazán / henger távolság probléma miatt a lapátkereket rejtett áttétel hajtaná, a valódi dugattyúrendszer csak "vele mozogna"... Tekintettel a takart lapátkerékre, a "feeling" rontása nélkül biztosítható lenne.

Talán furcsán hangzik, de mindössze igazából a hajtókar és henger szekció az ami miatt eddig várakoztam. Lásd bekeretezve a képen:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez kell a legrészletesebben, hiszen ez valóban mozogna a terveim szerint.

Van még 2-3 apróság, mint például a csörlőszerkezet, egyes fedélzeti elemek szintje és anyagátmenete, ez azonban eltörpül a hajtás adta feladat mellet. És egy erősebb kukkerral megnézhető a múzeumban.

A mini gőzgép egyébként egy Hielscher Mini. És kapható kittben is.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Paraméterei:

* Breite 3,7 cm
* Höhe 5,0 cm
* Kolben d. 7 mm
* Hub 7 mm
* Steuerung doppelseitig wirkend, 2 Zylinder oszillierend Regelbar, auch über Servo: vor-zurück-schnell-langsam-stopp
* Einbau stehend oder liegend
* Gewicht 40 gr.
* Antriebswellen-Austritt rechts, links oder beidseitig
* Leistungsangaben: bar U/min an Maschine U/min an 1. Welle 3,3:1 / optional 2. Welle 11:1
o 0,5 1700 515 / 155
o 1,0 2400 727 / 218
o 1,5 2880 872 / 261
o 2,0 3100 939 / 281
* Drehmoment am Getriebeausgang bei 1 bar: 17,75 N/cm (ist mit der Hand an der Welle nicht zu stoppen)
* Leistung bei 1 bar: 4,30 Watt

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 9:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Olvasom a Sry oldalan
Idézet:
A hajótest végén a hajtókarok egy csőből vezetnek a lapátos kerékhez. Ez a cső nem a henger, hanem a keresztfej egyenesbe vezetője.

Egy kis csalassal, nem lehetne ezt a szerkezetet olyan hosszura csinalni, hogy maguk a munkahengerek eleg kozel keruljenek a kazanhoz?
A hajotest formaja megengedne.....
(csak erdekessegkent emlitem, hogy lattam olyan farlapatkerek meghajtast, ahol a villanymotor mozgasat eloszor egyenesvonaluba alakitottak aztan onnan mint "gozgep" hajtotta a lapatkereket towboat joe)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 10:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Én is szemezgettem a hajóval valamikor, és két dolog volt ami
eltántorított a gőzüzemű megvalósítástól:

1.) A kazán látható a fedélzeten. A lapos hajótest miatt a kazán 3/4-ed
részben kiemelkedik a fedélzetből. Erre jó megoldás lenne egy
hagyományos kazán aztán rátenni egy eredetit formázó burkolatot.
Csakhogy ez egy eleve kicsi kazán, a belé csomagolható modellkazán
meg mégkisebb, így a megfelelő víztér eléréséhez elég nagy hajót kell
építeni.

2.) A Temesvár csatornaforgalmi vontatónak épült! A hullámálló
képessége gyakorlatilag nulla, Stabilitási viszonyai igen rosszak, de
nem is volt soha szüksége nagy stabilitásra, mivel nem olyan
üzemviszonyok között üzemelt, ahol ez szempont lett volna.

Viszont a modellnek a kertitó is tenger, a szellő is komoly hullámzást
kelthet a méretarányosság miatt. Egészen enyhe szélben már a
kikötői vontatók modelljei is bukdácsolnak, mintha hurrikánban
hajóznának. A Temesvár nagyon szép modell lehet, de a gyengécske
propulzió és a rossz stabilitási viszonyok miatt csak tükörsíma vízen
elképzelhető az üzeme. Ez meg nagyon behatárolja a használhatóságot.

Ha az ember jeles alkalmakkor teszi vízre a hajóját (hajóit) akkor ez
annyira nem nagy gond, de én rendszeresen úsztatom a flottát,
van amikor hetente 2-3 alkalommal is és nagyon nem lenne
kihasznált a rengeteg munka amit beleölnék egy ilyen behatárolt
üzemeltethetőségű hajóba.

Nekem ezek voltak az érveim az építés mérlegelésekor, és ezért
vetettem el az ötletet. Ha már hazai lapátos akkor inkább KISFALUDY
vagy FRANZ I. Bár ettől még mindíg nagyon tetszik a TEMESVÁR , de
be kellett látnom, hogy ez nem az a modell amit meg kéne építenem.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 10:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Nekem mint Zuglóinak ott a Rákos-patak! Egy csatornavontatónak ideális hely, vagy nem ? 8) 8)

De ha nem a Temesvár akkor inkább a Kisfaludy, bár eddig nekem még semmi rajzom róla..

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 11:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha nem folyik túl gyorsan akkor jó lehet. De ha van tempója a víznek
akkor semmiképp mert a lapátkerék biztosította propulzió biztosan
kevés lesz. A csatornákban alig, vagy egyáltalán nem áramlik a
víz, ezért is elégséges a lapátkerék. Nagyon sekély és keskeny
csatornákban a legjobb megoldás a farlapátkerék, az oldalkerék nem
férne el, a csavar meg állandóan lerongyolódna a sekély víz miatt.

De ha nem pontosan ezek a körülmények akkor a far-lapátkerék minden
hátulütője egyszerre érezteti a hatását.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 11:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Erről a mini gőzgépről tudsz többet is?
Főleg az ára érdekelne, meg esetlegesen a megrendelhetősége.
A Rákos patak jó a Temesvárnak. :D
Persze, ha tiszta.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Mocsok drága, de ez van.

Itt a paletta:


http://www.dampf-modelle.de/index.php?c ... dreas.html

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Ja és Sry-nek annyit:

Ha más építhet Mississippipipipi farkerekest, akkor én építhetek Temesvárt, beee :P :P :P

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nem is akarlak lebeszélni róla Géza. :D
Sőt :!: :!: :!:
Kíváncsivá tettél gőzgépesítésére, mert nekem már megvan egy megoldása, ami miatt a mississippi springer épül. :D
Az a kísérleti darab.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 12:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
rgform írta:
Ja és Sry-nek annyit:

Ha más építhet Mississippipipipi farkerekest, akkor én építhetek Temesvárt, beee :P :P :P

Üdv, Géza


háááát :D :D :D ez kb. olyan mint a strucc meg a sirály. Madár-madár,
szárnya van-szárnya van csőre is van mind a kettőnek, de azért mégse
ugyanaz :D :D :D Aztán meg sirályt indítani futóversenyen
legalább annyira kevéssé célszerű, mint struccot reptetni.

A Mississippi nagy hajói valóban farkerekesek, aztán itt vége is az
összes hasonlóságnak. A nagy folyami farkerekesek sokkal stabilabbak
lényegesen erősebbek. Ezek a hajók nagy, széles, sekély tepsik, és
hatalmas lapátkerekeket használnak kicsi lapátokkal, hogy a nagy
kerületi sebesség kellő tolóerőt biztosítson.

Egyébként amikor feltérképzeték a Dél nagy folyóit és kellő
szakértelmű révkalauzbrigád állt rendelkezésre hamar áttértek az
oldalkerekes, majd csavaros hajókra. A Mississippi nagy hajóinak
azért volt hátul a lapátkereke, mert az ismeretlen és gyorsan változó
folyó nagy veszélyt jelentett a lapátkerékre. A zátonyra futás,
tuskóval, fával, ütközés mindennapos volt, így a hajótest védte a
lapátkereket. A hajótest szélességét viszont nem korlátozza a
csatorna mérete így a sekély merülés ellenére is stabil, széles hajót
lehet építeni.

Nem lebeszélni akarlak a Temesvár-ról, félreértés ne essék, csak
jelezném a hajó működési korlátait.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 12:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na itt van még egy "faros"

Kép

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 161 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség