rgform írta:
Ja és Sry-nek annyit:
Ha más építhet Mississippipipipi farkerekest, akkor én építhetek Temesvárt, beee
Üdv, Géza
háááát
ez kb. olyan mint a strucc meg a sirály. Madár-madár,
szárnya van-szárnya van csőre is van mind a kettőnek, de azért mégse
ugyanaz
Aztán meg sirályt indítani futóversenyen
legalább annyira kevéssé célszerű, mint struccot reptetni.
A Mississippi nagy hajói valóban farkerekesek, aztán itt vége is az
összes hasonlóságnak. A nagy folyami farkerekesek sokkal stabilabbak
lényegesen erősebbek. Ezek a hajók nagy, széles, sekély tepsik, és
hatalmas lapátkerekeket használnak kicsi lapátokkal, hogy a nagy
kerületi sebesség kellő tolóerőt biztosítson.
Egyébként amikor feltérképzeték a Dél nagy folyóit és kellő
szakértelmű révkalauzbrigád állt rendelkezésre hamar áttértek az
oldalkerekes, majd csavaros hajókra. A Mississippi nagy hajóinak
azért volt hátul a lapátkereke, mert az ismeretlen és gyorsan változó
folyó nagy veszélyt jelentett a lapátkerékre. A zátonyra futás,
tuskóval, fával, ütközés mindennapos volt, így a hajótest védte a
lapátkereket. A hajótest szélességét viszont nem korlátozza a
csatorna mérete így a sekély merülés ellenére is stabil, széles hajót
lehet építeni.
Nem lebeszélni akarlak a Temesvár-ról, félreértés ne essék, csak
jelezném a hajó működési korlátait.
üdv.:SRY