SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Modell bevonás egy igen érdekes módszer
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=34&t=1096
Oldal: 1 / 3

Szerző:  user_32 [ 2010 jan. 06. - 12:00 ]
Hozzászólás témája:  Modell bevonás egy igen érdekes módszer

http://www.youtube.com/watch?v=DrO-0ktP1qk
http://www.youtube.com/watch?v=_GYNskBw ... re=related

Szerző:  user_18 [ 2010 jan. 06. - 20:27 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Turbó!

Azt kiderítetted, hogy mi ez az anyag? Mitől olyan sprőd, és mivel fújja le, amitől belágyul? Amúgy a sárga pólós figura egy érdekes jelenség.

Szerző:  sry [ 2010 jan. 07. - 7:34 ]
Hozzászólás témája: 

Lehet én vagyon a hülye, de szerintem ez sima japánpapír, csak vizesen.
Azért hőlégfűvózza, mert akkor nem zsugorodik akkorát. A Volksplane
szárnyát én is hőlégfúvózóm, mert ha simán szárad úgy megtekeri, hogy
légcsavar lapárnak inkább jó lenne utánna, mint szárnynak.

Amúgy meg nem őrült, csak "Kanadai" .....eleve nem normális, aki egy P-
51 "Mustang"-ot sárgára von be :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2010 jan. 07. - 7:37 ]
Hozzászólás témája: 

Na a második rész elején közli:

"... This is Jappanese tissue..."

akkor mégsem vagyok olyan hülye :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted:

Szerző:  user_18 [ 2010 jan. 07. - 8:42 ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos nem kapcsolhattam be a hangszórót, úgy néztem végig a két videót. A család ugyan is összegyűlt körülöttem, és bejelentették, hogy zavarja őket a hang. Borzasztó! Ezek szerint vizes japán papír félhéj burkolat készült, és csak a kontúrvonalakon van UHU-val felragasztva, a többi helyen csupán a megszáradó papír feszül fel a vázszerkezetre. Elképzelhető, hogy valóban nem feszít akkorát így, mint amikor a hagyományos módszerrel felragasztva a vázra, majd agyon lakkozva feszítjük fel.

Szerző:  sry [ 2010 jan. 07. - 8:44 ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos lakkozni ilyenkor is kell, így igazából csak annyi az előny, hogy
a víztől meglágyult papír könnyen ráidomítható az ívelt felületekre, és
nem kell sok kicsi szeletből megcsinálni a bevonást. De nem rossz ötlet.

üdv.: SRY

Szerző:  user_18 [ 2010 jan. 08. - 11:36 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor végül is ezt a technikát alkalmazzuk mi is. Az RC antik modellek megerősítése végett először átlátszó sütőfóliával vonjuk be, légfúvóval megfeszítjük, és vizesen kap japán papírt, amit még vizesen lekenünk nitró lakkal. A dolog úgy néz ki, mint ha japán papír lenne, csak lényegesen erősebb. Jobban ellen áll a "szúró" füveknek.
Az én modellező botanikai világomban a következő füvek vannak:
Szárnykiszúró fű
Damilaksztó fű
Nadrágra ragadó fű, röviden ragadó fű
Ezen felül még van a baromi magas fű, ahol nem találod a leszálló modellt, néha a modellt kereső gyereket sem.

Szerző:  sry [ 2010 jan. 08. - 12:19 ]
Hozzászólás témája: 

gyr írta:
Az én modellező botanikai világomban a következő füvek vannak:
Szárnykiszúró fű
Damilakasztó fű
Nadrágra ragadó fű, röviden ragadó fű
Ezen felül még van a baromi magas fű, ahol nem találod a leszálló modellt, néha a modellt kereső gyereket sem.


Eeeeeez nagyon jóóóóó :D :D :D :D :D :D :D és milyen igaz !!!!
KÖszönöm GYR Kolléga, megnevettetél.

üdv.: SRY

Szerző:  Ahajt [ 2010 okt. 31. - 19:17 ]
Hozzászólás témája: 

Udvozlok mindenkit.
Gondoltam ide irom mert szintén,gépbevonasrol van szo.
Az elmult évek soran uj anyagok,ragasztok szulettek,és ezzel egyutt uj technikak is.Még ma is van, ki csak legyint
amikor a Depron-EPP gépekrol van szo,hiszen én is igy voltam ezzel. Elonyei ezeknek a gépeknek a gyors elkészités és az anyag
olcsosaga.Hatranya az idoallosaga és a gyenge szilardsaga. Tobb evvel ezelott volt egy sajat épitésu trenerem depronbol amit
mas géppel egyutt mindig magammal vittem.Eloszor mindig ezzel kezdtem repulni,nagyon jo volt bemelegitonek.
Ugy kétév hasznalat utan, a gép naprol napra rosszabbul repult,mig mar muvészet volt levegoben tartani. Ekkoor vettem észre,
hogy a depron minden porcikaja elvan lagyulva,és a gép hajlik ossze-vissza a levegoben.A sok hasznalat ,és az ido vasfoga miatt
( itt alatalaban nagy a paratartalom 70-80%) az anyag megadta magat. Talaltam egy francia modelezot, ki antik modeleket épit és
csak depronbol,egy figyelemre mélto modszerrel. http://papykilowatt.free.fr/ Ezen a linken megtalalhato,és érdemes megnézni,
hiszen 10kg feletti gépeket épit depronbol, A baloldali alcimeknél,,Me methodes de construction’’ cim alatt leirja hogyan dolgozik
és milyen anyagokat, ragasztot hasznal,mert a gépeit bevonja amitol szilardak lesznek,és ellenalok az idonek.Aki nemértené a leirast
szivesen leforditom a fontosabb részt ha igény van ra.
Tisztelettel ahajt.

Szerző:  sry [ 2010 okt. 31. - 19:51 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a linket, nagyon tanulságos! Nem gondoltam volna, hogy
eddig lehet fokozni a depronból való repülőgépmodell építést. Én is
építettem már sok depron masinát, de ilyen nagyszabású elképzeléseim
még nem voltak ezzel az anyaggal.

Üdv.: SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2010 nov. 01. - 13:20 ]
Hozzászólás témája: 

Ez A " Papi " bácsi egyszerűen fantasztikus!!!
Ezt tanítani kellene modellezőknek.
Köszönjük " ahajt" és kérünk még hasonlókat.

Egy órán keresztűl mentettem el a fényképeket majd viszonlátjátok a " klubhirekben".

Tamásbá

Szerző:  airfoil6205 [ 2010 nov. 01. - 19:58 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
Aki nemértené a leirast
szivesen leforditom a fontosabb részt ha igény van ra


Ha lennél szíves a bevonási technikáról és a hozzá felhasznált anyagokról valamint a felületkezelésről szóló részt kicsit részletezni sokan megköszönnénk, mert a Google fordító az egy tragédia.


Előre is köszönet érte!

Köszönjük szépen!

Szerző:  sry [ 2010 nov. 01. - 20:17 ]
Hozzászólás témája: 

airfoil6205 írta:
mert a Google fordító az egy tragédia.


De lagalább szórakoztató!

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Szerző:  Ahajt [ 2010 nov. 02. - 20:02 ]
Hozzászólás témája: 

Udv Mindenkinek.
http://papykilowatt.free.fr/ ennek a linknek a ,, Mes méthodes de construction'' rovataban az alabbiak olvashatok.
A balzabol épitett klasszikus gépek utan depronbol kezdtem épiteni.A torzset tobb rétegben feltoltom majd a tobletet levagom és csiszolom.Komplikalt torzs esetében a torzset két féltorzsbol csinalom,majd oszeragasztom.A szarnyat direkt a depronra rajzolom ki,és bebordazom , fotartoval latom el,mindt a képeken is lathato.Ahoz,hogy a gép eros legyen,kraft papirt hasznalok minek sulya 80-100 gr/m2;.( a kraft papir végerdményben egy barna csomagolo papir melynek az egyik oldala fényes a masik matt.A papirnak a szaliranya ugyan olyan jol lathato mint a pausznak,ha nem akkor egy kis nedvesités utan lathato -megjegyzés tollem) Fehér faragasztot hasznalok(mint a palma- megjegyzés tollem) ,és ha van , jo fele –fele aranyban keverni celuloz alapanyagu ragasztoval amivel bekenem a pappirt és 5 percig pihentetem,majd feszesen a feluletre teszem,és felsimitom.Gorbuletekre tobb réteget is teszek,igy a felulet kemény és eros lessz.A feluletet ezutan lehet gittelni és csiszolni.majd festeni és lakkozni.Festéshez szintétikus festéket hasznalok,valamint nem fujom a festéket, hanem kis szivacsrolnival festem igy a festés szép egyenletes lessz.( tehat ez roviden)
Az eljarast kiprobaltam egy régen megkezdett és nembefejezett balza épitésu Telemasteren.A torzs mar kész volt igy az maradt, foliazva lett.A csillapitokat és a szarnyat depronbol készitettem a fenti modszerrel.Azota mar nagyonsokat repult és alja a sarat.Hasonloan épitettem egy 2m-es depronszarnyat is ezzel a modszerrel.Nagyon eros és szép szarny lett belolle.
Udv .ahajt.

Szerző:  Tamásbá [ 2010 nov. 25. - 7:27 ]
Hozzászólás témája: 

Kommentár nékűl:
Amelett, hogy köszönet " ahajt "-nak az elöttem hozzászolónak
csak egy érdekesség!

1949-es év!!!

Horváth Ernő igen csak kiváló modellezönk körrepülő modelljét papirmassé borítással látta el!

A papirmassé anyaga ebben az esetben két réteg újságpapir és egy réteg
barna bevonó papir volt!
A bevonáshoz Pálmatex Expressz ragasztóval a papir felületét egészében be kell kenni egy oldalon. Ezt mindhárom papirnál alkalmazzuk.
Abban az időben hidegenyvet használtunk.
Enyhe csiszolás és vászonfeszítő lakk után került rá a szines
nitró festék.
A modell súlya ezzel a megoldással növekedni fog.
Persze egy nagyobb hengerürtartalmú motor esetében ez nem annyira lényeges.
Az üzemanyag károsító hatása ellen padlópasztával kentük be a modellt- akkor - persze igen vékonyan.
Igy igen csak több Világ és hazai rekordot ért el Ernő, de én is eredményesen szerepeltem pulzáló Jet modellemmel.

Ez a papirmassé borítás most is megállja a helyét és a szinezés után
egykomppones alapú padlólakkal érdemes a dugattyus motoros modelt bekenni.
Az elektromos modell esetében ez a védőlakk sem kell és elég az egy
réteg újságpapir és barna bevonópapir borítás.
Hihetettlen erős" héj " szerkezetet kapunk.

Tamásbá

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/