SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
A habvágás eszközei! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=6&t=189 |
Oldal: 3 / 4 |
Szerző: | airfoil6205 [ 2007 nov. 06. - 19:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerintem a CNC vágó ára soha nem térül meg ha csak modellezéshez használod, egy normális szerkezet úgy 500k HUF körül lenne, inkább a kézi vágást kellene gyakorolni. Ez a módszer lenne a legjobb, szerintem: http://www.charlesriverrc.org/articles/tools/brengmancutter.htm http://www.charlesriverrc.org/articles/foam_vac/mrcss_foamcutter.htm http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZWV0hCUVVrVldNdz09&pid=VkZaU1JtUXdOWEZhTTNCUVVrVkZlUT09 http://www.public.iastate.edu/~orman/air/cutter/hotwire.html |
Szerző: | user_138 [ 2007 nov. 06. - 22:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Üdv Jabag! Milyen fajta a citera húr? Mert gitárhúrból az E1-es volt a megfelelő. Valahol másik fórumon ezt az infókat adták: Citerahúrok 3. hossz: 2.20 m Átmérő: 0.60 mm. 5. hossz: 2.40 m Átmérő: 0.50 mm 7. hossz: 2.30 m Átméro: 0.45 mm 8. hossz: 2.60 m Átmérő: 0.40 mm 9. hossz: 2.70 m Átmérő: 0.38 mm 10. hossz: 2.80 m Átmérő: 0.35 mm 12. hossz: 3.00 m Átmérő: 0.32 mm 14. hossz: 3.20 m Átmérő: 0.30 mm 16. hossz: 3.30 m Átmérő: 0.26 mm 18. hossz: 3.40 m Átmérő: 0.25 mm 20. hossz: 3.50 m Átmérő: 0.22 mm 22. hossz: 3.80 m Átmérő: 0.21 mm 24. hossz: 4.00 m Átmérő: 0.20 mm Én 9-essel vágok, de van aki a 14-esre esküszik (én azt mindig eltéptem, így csak egy kis asztali vágóban használom 20cm hosszal) Kellemes vagdosást! Ja a hideg garázs mellet szólva: inkább fagyjon be mint szét legyen rúgva ! |
Szerző: | user_96 [ 2007 nov. 07. - 7:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megmondom az őszinteén mi a hegesztőbe való huzalt használjuk!!!! Keretesfűrész és kifeszítjük a huzalt. Arra 12v sztán mehet a vágás. Nekunk a vágó hosz 80cm. Ja és a hual átmérője 0.8mm ÉS NAGYON SZÉPEN KIVÁGJUK VELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Szerző: | Jabag [ 2007 nov. 07. - 7:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
A 16-os citerahúrral még nemsokat vágtam, talán a jövő hétvégén jut rá idő. A 0,8-as huzalt a trafóm nem bírná: PIKO modellvasút trafó, adattábla szerint 12V 1,2A. Mérések szerint 12V-on 1,95A ad le a 16-os húrral, túlterhelés jelzője még nem jelez be. A fehér habot 1,6A körül, a kéket 1,8A körül viszi szépen. A 0,8mm 12V-tal az elég nagy áramnak tűnik, nem olvasztja nagyon? A vastagabb huzal viszont kevésbé hajlamos ugrálni a mintabordán, ez előny. A 16-os "citerázik" rendesen, pedig 600-aspapírral csiszoltam fel a 3-as rétegelt lemezt. További jó habszeletelést! |
Szerző: | sry [ 2007 nov. 27. - 23:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Itt az új habvágó asztal: A vágószál fűtésen kívül semmi elektronika nincs benne, tisztán mechanikus szerkezet. Ennek ellenére tud párhuzamos be- és kilépőélű, illetve trapézikus szárnyat is vágni. A vágószál mozgási sebessége állandó, így a vágott felület nagyon szép, síma. A működése igen egyszerű: Az (1) csapágyazáson el tud billenni a (2) rúd. Ha a rúd súlya nem lenne elégséges. például amikor teljes hosszában vág a szál, és kell az előtoló erő egy (3) súly is fel van akasztva rá. Az egész szerkezetet a gravitáció tartja mozgásban. Ahogy a rúd mozog lefelé az állítható csipeszeken átfűzött és rögzített zsinegeket húzza magával. A párhuzamos vágásnál a zsinegek egy helre vannak kötve, de trapézikus vágásnál a trapéz oldalhosszának megfelelő helyen vannak rögzítve a rúdon. Mivel a rúd körpályán mozog a csapágyhoz közelebb rögzített zsineg kissebb utat tesz meg. A zsinegek ezekután az asztal szélén bárhova állítható terelőkön keresztül haladnak, a terelőket olyan szélességben kell állítani mint a vágni kívánt szárnytag hossza. Ez az egyik terelőblokk levéve. A szorítóval bárhova felfogatható a vágóasztal szélén. Így ezzel a fokozatmentes módszerrel pontos beállítás érhető el. A terelőblokk egy egyszerű zártszelvény darab, ami fel lett hasítva. A csigatengelyek 2 mm átmérőjű acél kerékpárküllők, a csigákat alumíniumból esztergáltam. A felfogató-szorítócsavar megvezetésére egy anya van felforrasztav. Az egész szerkezet keményforrasztással van összerakva. Próbáltam hegeszteni is, de a kerékpárkülők mindíg beolvadtak, és elgörbültek, így maradt a jó öreg borax meg a rézpálca. A zsineg végén egy horog van ami a vágószálba van beakasztva és így húzza azt az asztal széle felé A vágószál lassan és egyenletes sebességgel mozog a nab-anyagban, de ami ennél is fontosabb pontosan párhuzamosan halad a belépőéllel, illetve trapézvágáskor a trapézhúrral. Így a vágás sima felületű, és a sablonnal alakhű eredményt ad. Remélem többeknek sikerült ötleteket adnom egy jó kis autamata vágó megalkotásához. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 nov. 28. - 19:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Megvóóóóóóóóóóóót a hibák javítása és utánna a tesztvagdalkozás Munkában a ketyere: A szelvény egy Clark Y. 210 mm húrhosszal. És íme a végeredmény: Az egész szárnytagon csak a belépőél van utánmunkálva , némi csiszolással, de ennek nem a gép az oka, hanem a felhasznált sablon. Ki kell fejleszteni egy megfelelő szálkivezetést biztosító sablonformát. De ettől eltekintve szerintem az eredmény megfelelő. A szárnytag alakhű, a felület sima, szóval olyan amilyet elképzeltem a habvágó megalkotása előtt. üdv.:SRY |
Szerző: | user_83 [ 2007 nov. 28. - 21:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bár már a másik topikban is dícsértem ezt a habvágó szerkezetet, de nem bírok betelni vele. Ez tényleg KEGYETLEN JÓ! Nekem is kell egy ilyen!!! Van jelentősége a csigák átmérőjének? Vagy "hasra" készültek? Milyen anyag a vágószál mozgató huzal? Üdv: joeskac |
Szerző: | sry [ 2007 nov. 28. - 21:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi a dícséretet! A csigák átmérője tulajdonképpen mindegy, de jobb a nagyobb átmérő. Nem kell szerintem feltétlenül esztergálni, mert videómagnóból ki lehet bontani ilyen vezetőcsigákat. De hát nálam kéznél van az eszterga , és nem tudok ellenálni neki, hogy ne tekergessek rajta valamit A kissebb csigákat szívem szerint lecserélném már nagyobbra, de ahoz teljesen át kéne variálni az egészet, így maradnak. A vágószál E-s gutárhúr volt, de ma lecseréltem 9-es citerahúrra. A vágószál "vonszoló" zsineg sodrott trevia "madzag" mert ez nem nyúlik meg a terhelés alatt. ezt elég nehéz szerezni, de helyette tükéletesen megfelel a vastagabb, sodrott horgászsinór is. üdv.:SRY |
Szerző: | user_149 [ 2007 dec. 18. - 16:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Most kezdem szünetben építeni a First Stage-t és most építem hozzá a szárnyvágó keretet (van tiszteséges neve?). És áramforrásnál akadtam el most. Van egy vasútmodell trafó-m ami papiron tud 16V-ot 2A-t (rá van írva még hogy 32VA aminek gondolom a V és A számokhoz kapcsolodhat de fogalmam sincs mi ez ) És amikor csak simán rácsatlakoztatok egy drótot akkor egy másodperc múlva kiad egy rövid hangot és lekapcsolm aztán ha elveszem a drótot akkor még egy hang és visszakapcsol. Gondolom ez a védelmére szolgál. Hogy lehetne azt megoldani hogy a névleges feszültséget és áramerősséget (nem többet) leadja és ne kapcsoljon le, de kinyírni se szeretném? Üdv Phoenix! |
Szerző: | sry [ 2007 dec. 18. - 17:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Hát nem vagyok egy elektronikai zseni, de szerintem túl nagy áramot vesz fel a vágószál, ezért tilt le a vasútmodell trafó védelmi elektronikája. Három verzió van: 1.) Masszívabb trafó alkalmazása 2.) Ha van elektrotechnikai vénád, akkor egy egyszerű áramgenerátor kapcsolás építése. 3.) A vágószál hosszának növelése, és ezzel a felvett áram csökkentése. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 dec. 18. - 17:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
A témában vonatkozó segítség: http://members.fortunecity.co.uk/slmohr/rcinterest2.htm http://www.dansworkshop.com/Hot%20wire% ... ting.shtml üdv.: SRY |
Szerző: | user_149 [ 2007 dec. 18. - 18:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Húú ez gyors volt, köszönöm. Igazából azt hiszem mind a három verziót van lehetőségem kiprobálni. Ugyanis így hirtelenjében egy 10 centis vezetékkel probáltam ki hogy mi történik, a keret viszont 65 cm széles tehát a vezeték jelentősen hosszabb lesz. Elektronikai vénámról egyenlőre nem tudok de egyszer mindent elkell kezdeni. És végül: azt hiszem a garázsban van egy-két doboznyi elektronikai kütyű és múltkor apa egy csengőtrafóról beszélt ami erre a célra szerinte jó lehet. Kapcsolási rajzra milyen kulcsszavakkal tudok rákeresni? Üdv Phoenix! |
Szerző: | Jabag [ 2007 dec. 18. - 18:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én is egy vasút trafóval vágok (gyermekoromból való, minimum 20 éves), erre 12V 1,6A-t írtak, de mérés alapján 16V 1,95A-t tud. Erre kb. 70 cm-es "E" gitárhúrt vagy 14-16-os citerahúrt kötve szépen szabályozható a hőmérséklet, nem kapcsolt le még egyszer sem. A fehér habot 1,6A körül már szépen viszi (lassan, türelmesen). |
Szerző: | user_149 [ 2007 dec. 18. - 21:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Holnap ha lesz időm befejezem a keretet és kiprobálom a húrral. |
Szerző: | user_149 [ 2007 dec. 19. - 23:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na megvan és müködik jól vág is. Kb egy perc után így is lekapcsol úgy hogy a szabályzó kb. 50%-os pozicióban van. Vágtam vele egy Boldog Karácsony felíratot hogy anyukám is megbarátkozon vele Aztán most már jöhetnek az Fs-ek |
Oldal: 3 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |