SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 19. - 3:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: H hajók
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Sziasztok!

Tud valaki a H (papucsos) hajókról valami tervet vagy olyan oldalt ahonnét lehet tölteni?
Keresgettem már a neten de nem igazándiból találtam :-(
Ami érdekelne az valami kisebb elektromos hajó pl brushless motorral.

Segítségetek előre is köszönöm!

Üdv.: Doki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Dokii,

Van egy cseh(szlovák) rajzom, még régebben találtam - azt hiszem a mo-na-ko-n. Átküldtem mailben.

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 8:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Doki!

http://www.modelpowerboat.com/RC_Boat_P ... ectionid/7

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 23. - 22:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezek majdnem olyanok:

http://www.astecmodels.co.uk/plans.htm

jó kis tervek, elég sok.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 02. - 16:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Maradt egy kis PVC-m a tolóhajóból, Jif-ből, így faragni kezdtem a maradékból valamit.
(A kép az elmúlt 48 óra termékét mutatja!)

Szerelem volt első látásra ez a forma, egyszerűen belehabarodtam.

A "nagy" fórumon azt írta valaki, hogy már nem érdemes hydro hajót építeni sk., mert a balza nem bírja az igénybevételt, a megnövekedett teljesítményt. Pedig építeni tökjó, így kipróbálom kedvenc új anyagomat.
Eddig bíztató a buli, egy héten belül szeretném megúsztatni a darabot.

Szép, klasszikus forma a vidám ötvenes évek végéről, kiderül mit tud....

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 04. - 11:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok

Folytatódik a project, a hajótest kész, csak a pilótafülke-motorház tető van még hátra. Nem túl egyszerű eset, de attól lesz szép. A pilóta már próbálgatja a hajó siklását...

Az ürdög a részletekben búvik meg. Élmény volt megreszelni a kormányt is.

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 04. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok

Itt azért lehet látni gyönyörű hajókat ám!

http://www.thunderboats.org/

(Az általam kreált leginkább a Miss Wahoo-ra hasonlít)
Érdekes, hogy az összes korabeli hajót a tulaj, a szponzor kedveséről lányáról nevezték el. Csak úgy hemzsegnek a "miss"-ek...



jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 04. - 13:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
További érdekességek:

Ezek a gyorsasági siklóhajók tulajdonképpen mind katamaránok.
Régen elől a dekk szép ívben kötötte össze a 2 kvázi-testet, így lett a klasszikus "papucs" forma. A mai hajóknál ezt kihagyják elöl, ezért látszik elöl a két test. (Gondolom, az benne a ráció, hogy a menetszél így kevésbé kap alá, kevesebbszer száll így el a hajó.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 07. - 15:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A végső küllem:

Kép

Szépen is futott ma, de a tolóhajónak is lett dolga vagy 3-4X :lol: :lol: :lol:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Még a teljesítmény-optimalizálás folyik, de kezd hasítani a "Miss Sepherd" :wink: :wink: :wink:

(60A áramfelvétel, szabályozó 100 fokon...)

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 21:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na ez már kezd olyan lenni, mint ami egy ilyen hajótól elvárható.

:roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 22:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi!

Ennél a hajónál a hajtáslánc a kulcs. Ennek optimalizálása tényleg kihegyezett móka.
A kín fő tárgya, hogy nem lehet sorba kapcsolni a szabályozó és a motor hűtését, külön betáppal, külön körrel kell megoldani.
A kulcsok kulcsa másodszor a hajócsavar. A legendás és gyönyörű bronzból készített Kukorelli hajócsavaroknak nincs párja, ha megtaláltuk a megfelelő méretűt. (Vagy ellesni, hogyan lehet ilyen csodákat készíteni...)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 21. - 8:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egyszer már belemászhatnánk ebbe a hajócsavar ügybe. Nagyon nem
egyszerű krdés , de talán tanulságos lenne foglalkozni vele :roll: :roll:

Érdekes, hogy alapjaiban ugyanaz a hajócsavar elmélete, mint a
légcsavaré, de van egy nagyon érdekes jelenség, jelesül a hajótest és
a hajócsavar kölcsönhatása egymásra, és itt meg is bolondul a világ.
Hihetetlen bonyolultá válik a hajócsavarválasztás menete ettől. Ráadásul
sok-sok féle csavart lehet kapni....csak látott már valaki akár egyetlen
paraboladiagramm sorozatot modell hajócsavarhoz? Na mert ennek
hiányában elég nehéz pontos ereményre jutni... :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 21. - 10:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
És ehhez még hozzájön az is, hogy például esetemben a hajó a levegőbuborék víz keverékkel megy, tehát a hajócsavar erre a vegyes közegre kell optimalizált legyen. Amíg csak a "sűrű" vizet kavarja, nagyon rossz a hatásfoka. Amikor behabosodik a víz, akkor kezd tolni igazán.
Amikor kavitáció van, akkor jó, tehát víz levegő víz levegőbuborék éri felváltva a csavart.

Valószínüleg ebben a teljesítmény kategóriában egyszerűbb venni pár száz ( vagy 1-2ezer) Ft-ért egy Graupner karbon csavart.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 22. - 13:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Így fut a Miss Shepherd. (Shepherd=Juhász, lányom pedig van, így a Miss Sehepherd jogos...)

http://www.youtube.com/watch?v=vJOSahc-zx0

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség